'Bandićev tenk' ipak neće prevoziti štićene osobe

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 08.12.2008. u 14:28

ZAGREB - Nabava novog višenamjenskog specijalnog vozila podigla je brojne glasove Zagrepčana koji smatraju da je kupnja vozila, vrijednog oko 4 milijuna kuna, u doba financijske krize i recesije i više nego nepotrebna. Oglasio se i Zagrebački holding koji je svojim priopćenjem reagirao na navodne lažne informacije o nabavi vozila.

U priopćenju se ističe kako je nabava višenamjenskog specijalnog vozila, koje ima sposobnost kretanja u otežanim terenskim uvjetima te koje opremljeno suvremenim sustavom nuklearno-biološko-kemijske (NBK) te primarne protueksplozivne zaštite, neophodna jer Zagreb ima više 'potencijalnih ugroza u kojima će se vozilo koristiti'. Kao primjer se ističe mogućnost kvara na jednom od kemijskih ili farmaceutskih postrojenja u Zagrebu gdje će vozilo prići i ustvrditi štetu.

Bandić kupuje oklopno vozilo za 4 milijuna kuna

Iz Ureda za upravljanje u hitnim situacijama objašnjavaju kako je neistinita interpretacija koja se pojavila u javnosti da vozilo služi za prijevoz štićenih osoba iako je samo par dana ranije pročelnik tog Ureda Pavle Kalinić izjavio da će u slučaju da kriza pogodi cijelu Hrvatsku u vozilo primiti i premijera Ivu Sanadera te predsjednika Stjepana Mesića.

Sada Kalinić demantira sam sebe to kao osnovnu namjena vozila navodi zaštitu i spašavanje.

Što se tiče trošenja naovca poreznih obveznika, priopćenje ističe da su sredstva za kupnju vozila osigurnana u ovogodišnjem proračunu Ureda za upravljanje u hitnim situacijama i kupnja zapovijednog pokretnog centra spada u prioritete razvoja Ureda.

Budući da je vozilo jedinstveno u Hrvatskoj stajat će na usluzi i drugim gradovima i županijama, stoji u priopćenju, koje će ga moći koristiti u svrhu zaštite i spašavanja u svojem području. (E.B.)

Više se isplati kupnja novog vozila

Troškovi nabavke ovog vozila izrađenog po naruđbi, niže su od razmatrane opcije prenamjene civilnog vozila. Naime, prenamjena civilnog vozila stajala bi oko 350 tisuća eura što je daleko više od cijene višenamjenskog specijalnog vozila.

Na poslijetku, vijek trajanja višenamjenskog specijalnog vozila jest 30 godina.

Izbor višenamjenskog specijalnog vozila navodno je sveden na dva vozila.

Prvi je južnoafrički Casspir, čiji su stariji tipovi vozila bili ‘posebno popularni’ u drugoj polovici prošlog stoljeća u vrijeme politike Apartheida.




Drugi je američki Gurkha, koji je posljednjih godina zanimljiv ljudima ‘dubljeg džepa’ koji žele dodatnu sigurnost.


Izdvajamo