Zagrebački niskopodni tramvaj, popularni Crotram, od danas mogu redovito koristiti i stanovnici Helsinkija, a Finci, koji će se u njemu imati priliku voziti još puna tri mjeseca, oduševljeni su sofisticiranim tramvajem, njegovom udobnošću i brzinom.
Kako na jednom finskom forumu tvrdi Antero Alku, stručnjak za javni prijevoz, Crotram je vrlo dobro prošao u glavnom gradu Finske jer vozi glatkije nego niskopodni Variotram. Alku ima iskustva širom svijeta iz gradova koji imaju tramvaj i ističe da je nivo buke unutar vozila nizak, a prelazak sa električne na mehaničku kočnicu ne uzrokuje trzanja.
- Crotram klizi kroz Helsinki, glatko i tiho prolazi zavoje i sigurno ubrzava i koči. Oduševljeni su i vozači koji kažu da je Crotram vrlo lak za rukovanje i ne traži puno razmišljanja u vožnji kao drugi tramvaji - kaže Alku.
No prije no što je zagrebački niskopodni tramvaj stigao u Finsku, u Končaru su ga morali prilagoditi helsinškim uvjetima i njihovoj tramvajskoj mreži. Kako kaže direktor Končara I vica Bahun, izmjenjeni su i aparati za poništavanje karata, promijenjen je napon i dio informatičke opreme. Nakon prilagodbe, tramvaj je razmontiran u dijelove, a u pet kamiona prešao je put dug više od 2.000 kilometara.
- Tim od 24 stručnjaka također je doputovao u Helsinki gdje su morali nadzirati vožnju i obučavati vozače. Vjerovalo se da samo jedan vozač, Tero Hagberg, zna upravljati Crotramom, no njih ima mnogo više jer smo grupu vozača učili upravljati vozilom. Nakon sastavljanja, tramvaj je mogao sredinom siječnja krenuti u pokusnu vožnju - kaže Bahun.
No niskopodni tramvaj pokazao je i neke nedostatke jer su brdoviti dijelovi Helsinkija mnogo strmiji, zbog čega je potrebno povećati njegovu fleksibilnost u zglobovima. Potvrdio je to i sam Bahun, koji se nada da će dobiti na javnom natječaju i Fincima isporučiti 40 tramvaja.
Velibor Panić
Kako na jednom finskom forumu tvrdi Antero Alku, stručnjak za javni prijevoz, Crotram je vrlo dobro prošao u glavnom gradu Finske jer vozi glatkije nego niskopodni Variotram. Alku ima iskustva širom svijeta iz gradova koji imaju tramvaj i ističe da je nivo buke unutar vozila nizak, a prelazak sa električne na mehaničku kočnicu ne uzrokuje trzanja.
- Crotram klizi kroz Helsinki, glatko i tiho prolazi zavoje i sigurno ubrzava i koči. Oduševljeni su i vozači koji kažu da je Crotram vrlo lak za rukovanje i ne traži puno razmišljanja u vožnji kao drugi tramvaji - kaže Alku.
No prije no što je zagrebački niskopodni tramvaj stigao u Finsku, u Končaru su ga morali prilagoditi helsinškim uvjetima i njihovoj tramvajskoj mreži. Kako kaže direktor Končara I vica Bahun, izmjenjeni su i aparati za poništavanje karata, promijenjen je napon i dio informatičke opreme. Nakon prilagodbe, tramvaj je razmontiran u dijelove, a u pet kamiona prešao je put dug više od 2.000 kilometara.
- Tim od 24 stručnjaka također je doputovao u Helsinki gdje su morali nadzirati vožnju i obučavati vozače. Vjerovalo se da samo jedan vozač, Tero Hagberg, zna upravljati Crotramom, no njih ima mnogo više jer smo grupu vozača učili upravljati vozilom. Nakon sastavljanja, tramvaj je mogao sredinom siječnja krenuti u pokusnu vožnju - kaže Bahun.
No niskopodni tramvaj pokazao je i neke nedostatke jer su brdoviti dijelovi Helsinkija mnogo strmiji, zbog čega je potrebno povećati njegovu fleksibilnost u zglobovima. Potvrdio je to i sam Bahun, koji se nada da će dobiti na javnom natječaju i Fincima isporučiti 40 tramvaja.
Danas u prometu novi niskopodni tramvaj
I dok Finci od danas redovno mogu koristiti svoj prvi Crotram, Zagrepčani će danas dobiti svoj 71. Naime, u 7.30 sati s tramvajskog spremišta u Dubravi gradonačelnik Milan Bandić u promet će pustiti prvi iz druge serije niskopodnih tramvaja. |
Velibor Panić