REMETINEČKI ROTOR

'DANAS JE DAN D, BIT ĆE KAOSA I GUŽVI, NO TO JE PROJEKT ZA GENERACIJE' Reporteri Jutarnjeg na zatvaranju najvažnijeg prometnog čvorišta u metropoli

 
 Darko Tomas / CROPIX

Stara crna Škoda Octavia prvi je auto koji je u nedjelju ujutro prošao privremenom prometnicom sagrađenom u nastavku Jadranske avenije nakon što je nešto poslije 9.30 sati zatvoren najveći rotor u Zagrebu. Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić ekipu na terenu obišao je dan ranije te s djelatnicima, kažu nam, popio kavu.

- Vidi se da mu nije dobro - komentira jedan do djelatnika, a drugi objašnjava da plućna embolija nije mala stvar.

- Bit će on dobro - dodaje njegov bliski suradnik Robert Ljutić, šef komunalnog redarstva, te dodaje:

- Idemo. Kad zatvarate? Sve će biti dobro.

Na zatvaranju rotora u nedjelju ujutro bilo je angažirano oko osam strojeva, više od 12 kamiona te 60-ak djelatnika Zagrebačkih cesta i tri ekipe zadužene za signalizaciju i semafore.

Čekaju kaos

- U subotu smo se smrzli. Do 22 sata navečer spajali smo kabele za semafore, a puhalo je, stvarno je bilo hladno - govori nam jedan od djelatnika te kaže da posljednja dva tjedna pripremaju zatvaranje. Službenih izjava na zatvaranju remetinečkog rotora nije bilo, a gradilište su obišli šef komunalnog redarstva Ljutić te Goran Radić, voditelj tog najvećeg zagrebačkog gradilišta.

Nitko nije bio previše sretan zbog trenutka u kojem se rotor zatvara.

- Ponedjeljak je dan D - komentirao je jedan od djelatnika, a drugi dodaje:

- Potpuno besmislen potez je graditi rotor, a da nemamo izgrađene sve potrebne mostove. Bit će kaos.

Treći se, pak, nadovezao:

- Ali tako je rekao gradonačelnik. Mi samo izvršavamo.

Gradonačelnik Bandić, kažu, redovito stišće sve radove po Zagrebu te dodaju da se i neka gradilišta zatvaraju prije predviđenih rokova. Ali sa zatvaranjem rotora se kasni, pa kasnilo se više od pola sata i u nedjelju ujutro.

- Za sve to zaslužan je Zakon o javnoj nabavi - komentira naš drugi sugovornik te dodaje da svaki put kad se raspiše natječaj za izvođače radova postoje takozvani “dežurni žalitelji”.

Bit će problema

- I onda se čekaju rokovi za žalbu, pa prođu dva do tri tjedna, a radovi stoje. Pa samo za ovu, primjerice, privremenu cestu morali smo dobiti sve potrebne suglasnosti, među ostalim i od privatnih vlasnika zemljišta te građevinsku dozvolu, iako će se ta cesta kasnije ukloniti - objašnjava nam jedan od djelatnika. Razgovarali smo na gradilištu sa svim razinama djelatnika angažiranih na gradilištu i nitko od njih ne misli da će promet nakon zatvaranja teći bez problema.

- Dnevno rotorom prođe od 90 do 110 tisuća vozila, 18 autobusnih linija i dvije tramvajske linije. Na taj rotor dolazi ljeti cijeli Jadran, Rijeka, tu je najveća sportska dvorana, shopping centar, pet naselja... I da bi to uspjelo, potreban je kompromis, a tko je u 'braku' zadovoljan? - u šali komentira jedan od djelatnika.

Analizira da kad bi promet tekao u idealnim uvjetima, kako bi kroz dvije trake novosagrađene prometnice moglo proći u jednom satu oko 4500 tisuće vozila, i to kad bi se svi pridržavali prometne regulacije i vozili 40 kilometara na sat kako je propisano. Tom prometnicom neće moći prolaziti vozila viša od 3,5 metara te je za njih predviđena posebna regulacija prometa.

Kritični punkt

- U ponedjeljak će na svim kritičnim punktovima biti policija i prometnici koji će prvi dan regulirati promet, a poslije... - kaže djelatnik.

Nitko, kažu, ne može unaprijed reći kako će to funkcionirati i hoće li gužve biti prevelike, ali u šali dodaju:

- Pa u svim europskim metropolama se u prometu stoji. Oni ne reguliraju promet, nego gužve. Auto je zapravo mali dnevni boravak, možeš u njemu skinuti cipele, jesti, slušati glazbu koja ti se sviđa i čekati...

I dok stojimo jedna žena zaustavlja auto i obraća se radnicima Zagrebačkih cesta: - Dečki, molim vas, za konje, trebaju mi dva prometna čunja, molim vas...

Betonski blok

Pokazuje u čunjeve postavljene uz cestu kojima su djelatnici označili mjesta na kojima će kasnije postavljati betonske blokove kojima će se zatvoriti ulaz na rotor. Jedan od djelatnika odlazi s njom do kamiona. Ona i dalje govori da trenira jahanje i da joj baš trebaju, a djelatnik joj u konačnici daje dva čunja i ona nasmiješena odlazi dalje. U devet sati rotor još nije bio zatvoren. Kasnili su i s tim. Pitam ih hoće li kasniti i s otvaranjem, ali odgovaraju da bi za 13 mjeseci sve trebalo biti gotovo, do početka 2020.

- Već u ponedjeljak popodne počinje se s razbijanjem rotora... - govori mi jedan djelatnik dok drugi na nekoj karti prati što sve trebaju napraviti prije samog zatvaranja. Dvojica, kažu, žive u Novog Zagrebu.

- Bit će zabavno - dodaju pomalo namršteno. Rekonstrukcija remetinečkog rotora trebala bi biti gotova početkom 2020. godine, a ukupno bi trebala stajati više od 220 milijuna kuna, što će, uz Radničku, biti najveća prometna investicija u gradu. I kad je nešto poslije 9.30 sati u nedjelju zatvoren rotor za djelatnike Zagrebačkih cesta, za njih to nije zadnje zatvaranje jer popodne je Adventski maraton, pa utakmica...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 22:20