ŠTO KAŽU VOZAČI

FOTO: PRVI RADNI DAN NA NOVOM REMETINEČKOM ROTORU Jedni se žale na kolone pred ulaskom u kružni tok, drugi hvale nove trake i tunel

    AUTOR:
    • Matija Boltižar

  • OBJAVLJENO:
  • 27.01.2020. u 13:09

Zagreb, 270120.
Promet na prvi radni dan u novootvorenom rotoru.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Gorsic / CROPIX

 

Remetinečki rotor u ponedjeljak ujutro imao je svoj prvi pravi test, a ocjene Zagrepčana su pomiješane. Jedan dio građana se na društvenim mrežama žalio na kolone koje nastaju pred ulaskom u kružni tok, dok drugi hvale nove mogućnosti prolaska koje su omogućene novim trakama te tunelom. Ovaj prvi dio građana je, dakako, glasniji pa je bilo i onih koji su istaknuli kako bi bilo bolje da se uloženi novac “pobacao po gradu”.

Zagreb, 270120.
Promet na prvi radni dan u novootvorenom rotoru.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Gorsic / CROPIX
 

- Čestitam, trebalo mi je točno 8 minuta u koloni od četiri pune trake i koja se gotovo ne miče da prođem novi rotor - napisala je jedna građanka.

Otišli smo i sami na rotor te se uvjerili da kolone stvarno postoje, no do njih dolazi samo kad se upali crveno svijetlo na semaforu pred ulaskom u kružni tok. U pravilu su to bile kolone od 200-300 metara, ali kad bi se upalilo zeleno, sva vozila bi ušla u rotor i sretno izašla prema svom odredištu.

Zagreb, 270120.
Promet na prvi radni dan u novootvorenom rotoru.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Gorsic / CROPIX
 

U slučaju da je kolona veća, onda, naravno, postoji i šansa da automobile koji su zadnji u koloni ponovno dočeka crveno i samim time novo čekanje. Upravo zbog toga neki vozači zazivaju povratak na prethodnu privremenu regulaciju koja je zadnjih 13 mjeseci služila kao alternativni prolaz dok se gradio rotor, no prometni stručnjaci navode kako su semafori veliki dodatak za povećanje sigurnosti na ovom raskrižju.

Osim kolona, još jedna boljka jest dopuštena brzina od 40 kilometara na sat u tunelu. Naime, iz Grada su nam u nedjelju neslužbeno rekli kako maksimalna dopuštena brzina mora biti tako niska iz sigurnosnih razloga, odnosno zbog radova postavljanja tramvajske pruge nedaleko od podvožnjaka.

Zagreb, 270120.
Promet na prvi radni dan u novootvorenom rotoru.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Gorsic / CROPIX
 

To ograničenje bi, kako doznajemo, trebalo biti na snazi još dva mjeseca dok se ne postavi pruga, a potom će se podići na projektiranu brzinu od 60 kilometara na sat. Problem je, naime, kad prema rotoru dolazite sa zapadne strane, iza semafora kod Arena centra ograničenje je 70 kilometara na sat koje se dvjestotinjak metara prije rotora spušta na 40 kilometara, što može iznenaditi brojne vozače koji će nesvjesno napraviti prekršaj.

Zagreb, 270120.
Promet na prvi radni dan u novootvorenom rotoru.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Gorsic / CROPIX
 

No iz Grada su zato postavili dodatnu svjetlosnu vertikalnu signalizaciju na samom ulazu koja upozorava vozače da kroz podvožnjak voze 40 na sat. Iako je u nedjelju policija odmah u 8 ujutro postavila radar na izlazu iz tunela, za sad nema informacije da je isti postavljen i u ponedjeljak ujutro.

Za kraj, tu je još horizontalna signalizacija na rotoru na koju građani nemaju previše prigovora, iako na prvu izgleda malo zbunjujuće s obzirom na to da se na pojedinim mjestima više traka isprepliće. No najvažnija stvar je da je prvo radno jutro novog rotora prošlo bez ikakvih sudara i nesreća, unatoč jutarnjoj magli i mokroj cesti.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo