POGLEDAJTE FOTOGRAFIJE

FOTOEKSKLUZIV: PRVI SMO UŠLI NA GRADILIŠTE NOVE ZRAČNE LUKE Ovako izgleda danas, a prvi avion polijeće u ožujku 2017.

Godinu dana prije roka sagrađeno je 75 posto aerodroma: gotovi su krov, staklena fasada te sedam od osam zračnih mostova
 Dragan Matić/EPH

Početkom ožujka 2017. godine prvi avioni i prvi putnici krenut će s novog terminala zagrebačkog aerodroma. Izgradnja novog aerodroma bit će završena u prosincu sljedeće godine, a potom slijedi tromjesečno testiranje aerodromske opreme i svih sustava kako bi sve bilo besprijekorno”, kaže za Jutarnji list Hulya Sofuoglu, članica Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb. Dok razgovaramo, stojimo na nadvožnjaku ispred ulaza u aerodromsku zgradu, koja sada već izgleda impozantno.

Pristupni nadvožnjak

Krov je potpuno završen, a na ulaznom dijelu ugrađena je staklena fasada... Osim krova, zgradom s vanjske strane dominira i veliki tunel kojim će putnici dolaziti i odlaziti do aviona. I on je gotovo završen.

Tehnička direktorica u Upravi MZLZ-a, zadužena za gradnju novog zagrebačkog aerodroma, izuzetno je zadovoljna stanjem na gradilištu. Godinu dana prije formalnog završetka, prema njenim riječima, 70 do 75 posto radova je završeno. Uostalom, na gradilištu više nema ni jedne dizalice, što samo govori da se radovi primiču kraju.

S vanjske strane zgrade valoviti krov, kao najkompleksniji dio projekta, završen je i na redu je njegovo spajanje s fasadom.

Najveći dio staklene fasade je postavljen. Nadvožnjak kojim će putnici dolaziti i odlaziti s aerodroma praktički je završen, gradnja sustava odvodnje je pri kraju.

I moguća prepreka puštanju aerodroma u promet na vrijeme nedavno je uspješno riješena.

Pristupna cesta

Hrvatske ceste početkom mjeseca ušle su u posjed zemljišta na kojem treba biti izgrađeno 1,9 kilometara pristupne ceste od aerodroma do velikogoričke obilaznice, bez čijeg dovršetka aerodrom ne može dobiti uporabnu dozvolu. Na tom dijelu nastao je problem zbog otkupa zemljišta, što je sada riješeno i tvrtka Viadukt je počela zemljane radove. Cesta mora biti završena do listopada sljedeće godine.

Stoga i ne čudi što je Hulya Sofuoglu čvrsto uvjerena da će novi aerodrom početi s radom za 15 mjeseci. Na gradilištu je u ovom trenutku svakog dana 750 radnika. No, kad se uđe u zgradu, ne primjećuje se nikakva gužva. Uostalom, na 65 tisuća četvornih metara aerodromske zgrade teško da toliki broj ljudi može napraviti gužvu. U ulaznom dijelu već se vide prostori za check-in, kojih će biti 30. Iznad nas dominira konstrukcija krova dok prolazimo ulaznim prostorom budućeg aerodroma gdje se na pod postavlja izolacija. Montiraju se knauf ploče za policijske prostore. Postavljena je i prva tabla “izgubljeno - nađeno” iznad prostora za tu namjenu. Iz ulaznog dijela odlazimo u prostor gdje će putnici čekati prtljagu. Na cijelom prostoru već su postavljene pločice. Nakon toga se spuštamo u “podzemlje”, u sortirnicu prtljage. U prostoru koji putnici nikada ne vide jedna linija za prtljagu već je montirana, nakon čega slijedi montaža druge.

Zakup prostora

Od ukupno 65 tisuća četvornih metara, 45 tisuća bit će namijenjeno za komercijalne potrebe. Uprava MZLZ-a već je potpisala ugovor s francuskom tvrtkom Société de Distribution Aéroportuaire, koja će biti glavni partner za duty free shop, dok su pregovori s ostalim zakupcima u tijeku.

Pri obilasku zgrade dolazimo i do dijela okrenutog prema stajanci aviona. Već iz zgrade vidi se jedna od velikih novina budućeg terminala - zračni mostovi. S novim terminalom u prošlost će otići i vožnja autobusom od aerodromske zgrade do aviona. Putnici će do aviona ubuduće dolaziti kroz jedan od osam mostova. Svi su već spojeni sa zgradom, a sedam od njih osam je obloženo i zatvoreno s vanjske strane. Na osmom, koji je predviđen za prijem najvećih putničkih aviona kao što je A380, radnici su tijekom našeg obilaska postavljali posljednje dijelove oplate mosta.

Prije godinu dana stajao sam na istom dijelu buduće avionske stajanke. Radnici su je tada betonirali, krova i fasade nije bilo ni u tragovima, a iz zemlje su virili samo temelji dijela zračnih mostova. 365 dana kasnije promjena je nestvarno opipljiva. A tek sljedećeg prosinca...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. travanj 2024 01:44