60 NACIJA POD ISTIM ŠATOROM

INmusic kamp na Jarunu: “Ovdje smo  treći put, nemamo pojma tko svira, dolazimo zbog provoda i niskih cijena”

Srđan Vrančić / CROPIX

Mladi iz 60 država okupirali su kamp na Jarunu, a dok su se rock zvijezde uštimavale za svirku prve večeri, kamperi su slagali šatore i vreće za spavanje, svoj privremeni dom u naredna tri dana. Četiri od deset posjetitelja INmusic festivala stranci su.

Kako su mnogi stigli koji dan ranije, vrijeme su kratili razgledavajući Zagreb, a prije nego odu napravit će više od deset tisuća noćenja pod zvjezdanim nebom i do četiri puta više u samom gradu.

Za oko nam je odmah zapela vesela ekipa koja je vješala kubanske i venezuelanske zastave na šator, a koje su im poslužile i kao improvizirani kišobran. Jer, naravno, što bi bio INmusic bez kiše?

Ali, čini se da kratki pljuskovi nisu uspjeli ugasiti vatrenu atmosferu toga prvog dana na otocima Trešnjevka i Univerzijada.

- Da, očekivali smo kišu! Nekima od nas ovo je već treći put da smo vaši gosti, tako da nas ništa ne može iznenaditi. Ne dajte da vas zastave zavaraju. Došli smo iz Bologne prije dva dana, a njih smo nabavili na putovanjima od prije nekoliko godina i od tada su s nama svugdje kamo idemo jer nam donose sreću - kaže nam Paolo, 27-godišnji mladić iz Bologne. Priznaju nam da baš i nisu upoznati s ovogodišnjim programom, ali im se sviđa atmosfera na festivalu pa nisu htjeli propustiti INmusic. Nije važno tko svira, važno je da se tulumari.

Paolo i ekipa iz Bologne

Išli na balet

Druga ekipa na Jarun je ipak došla isključivo radi muzike. Anabelle i Nic prijatelji su iz Kanade, a ovo im je prvi put da su u Hrvatskoj.

- U Zagrebu smo već nekoliko dana, ali smo u kamp stigli jučer. Posjetili smo Muzej prekinutih veza, katedralu i otišli do glavnog trga. Sviđa mi se Zagreb, sladak je, ugodan i čist. Uspjela sam pogledati i balet u kazalištu, a Nic je za to vrijeme, naravno, gledao utakmicu. Iz Kanade smo, ali studiramo marketing u Nizozemskoj i sad uživamo putujući po Europi - kaže nam Anabelle.

Za INmusic su čuli preko web stranice festicket.com, a kažu da nikako ne žele propustiti Portugal. The Man, Queens of The Stone Age, Interpol i Alice in Chains. U Zagrebu će ostati još nekoliko dana jer su unajmili stan u centru grada, a nakon toga će se zaputiti u Milano.

Inače, jarunski kamp za posjetitelje festivala otvoren je sedam dana, a za to su im vrijeme na raspolaganju wireless internet, topla voda, trgovina, punjenje elektronike i mogućnost čuvanja osobnih stvari.

Annabelle i Nick

Uz to, Jarun je savršen za rekreaciju i besplatne radionice joge, didžeridua, djembe i žongliranja ili igranje odbojke i rukometa na pijesku, stolnog tenisa, rolanja, veslanja, mini golfa i malog nogometa. Također, posjetitelji imaju priliku organizirano posjetiti Plitvička jezera, proći kajakom Mrežnicu, otići na biciklističku avanturu niz Medvednicu ili prošetati Zagrebom putovima craft piva.

A upravo će tako pauze od glazbenoga uživanja provoditi petero prijatelja iz Trsta.

Stefano, Bernardo, Matteo, Aron i Giuseppe na INmusicu su bili i prošle godine i kažu da im je ponuda tada bila bolja.

- Alt J, Kasabian, Kings of Leon. Prošle godine bila je bolja muzika, a ove smo došli samo zato što nastupaju Portugal. The Man i Queens of the Stone Age. Tako da ćemo se ovo vrijeme između njih kupati i igrati nogomet, možda malo prošetati gradom, igrati frizbi ili kartati. Inače, sve je super ovdje, ali nedostaje više kanti za smeće. Do podneva je još čisto, ali navečer je katastrofa u kampu - kaže nam 30-godišnji Stefano. Čini se da su Portugal. The Man mnogima ovogodišnji favoriti jer je radi njih došlo i deset tek punoljetnih djevojaka iz Ljubljane.

Ekipa iz Italije: Stefano, Bernardo, Matteo, Aron i Guiseppe s prijateljima

Kupanje i društvo

- Krenule smo vlakom iz Ljubljane u pola sedam i došle u tri popodne. Putem smo se malo izgubile, ali evo, došle smo u kamp i sad se nekoliko nas rasprema, a ostale su već otišle na kupanje. Super nam je ovdje, ima ljudi iz raznih dijelova svijeta pa je atmosfera odlična. Upoznajemo različite ljude, kupamo se i slušamo izvrsnu muziku. Došle smo zbog Portugal. The Man, ali nećemo propustiti ni ostale izvođače na world stageu - govori nam Monika Utruša iz Slovenije.

Srđan Vrančić / CROPIX
Monika iz Slovenije doputovala je vlakom

Prvog dana festivala vrijeme je bilo blagonaklono, uz tek poneke slabije pljuskove.

A već u kasnijim popodnevnim satima, atmosfera je postala vrelija i sve se više posjetitelja vraćalo u svoje šatore nakon šetnje ili kupanja. Tamo su se šminkali, uređivali i alkoholno “spremali” za svoje najdraže bendove, a neki su uspjeli za to vrijeme i malo guštati uz jezero pecajući ili ukrasti nekoliko trenutaka mira i romantike prije početka užarenoga glavnog događaja radi kojeg su i došli - vrhunskih glazbenih nastupa.

Kratki vodič kroz cijene hrane i pića

I ove godine stranci su oduševljeni raznolikom ponudom hrane i za njih jeftinim cijenama pića.

- Hrana je ukusna i raznolika, od kebaba i gyrosa, preko meksičke hrane, roštilja, pirjane riže s govedinom i burgera, kažu nam.

Hot dog stoji 20 kuna, ćevapi 35, hamburgeri su po 28 kuna, kebab stoji 33 kune, a riža s govedinom 54 kune. Među strancima su hit burgeri od slanutka po 50 kuna. S pivom je malo drugačija situacija. Nudi se samo craft, i to točeni, a cijene se za pola litre kreću (osim najjeftinije po 26 kuna) od 33 kune (Crafter’s Glider), preko Crafter’s Chimneyja po 37 kuna, sve do Crafter’s Spirit Scotch Alea po 43 kune. Inače, veliki hit među strancima ove su godine hrvatski dresovi. Uostalom, mnogi su za nas, osim zbog INmusica i dobrih partija na obali, čuli najviše zbog nogometne reprezentacije.

Zanimljivo, prema istraživanju provedenom prije dvije godine, na INmusic je stiglo 80 tisuća ljudi, a sada ih se očekuje ukupno oko sto tisuća. Oko 30 posto došlo je iz inozemstva, od toga 35 posto iz zemalja regije, a 45 posto iz ostatka EU. Osim kampa, stranci su preplavili i grad. Očekuje se oko 60 tisuća noćenja zbog INmusica.