Domovinski most vrijedan oko 25 milijuna eura, dugačak 880 i širok 35 metara, ovih je dana potpuno dovršen, ali će se na njegovo puštanje u promet čekati još najmanje mjesec dana s obzirom na to da prilazne ceste još nisu gotove. Iako je gradnja mosta trajala više od četiri godine, nije jasno kako se moglo dopustiti da ceste nisu uređene na vrijeme.
Prema prvim najavama, most je trebao biti gotov još prije dvije godine, no radovi su se odužili. Vrijednost najšireg mosta u Hrvatskoj je povećanje protočnosti vozila na istoku grada, povezivanje istoka grada s aerodromom i budućom autocestom prema Sisku. Međutim, kako je dovršenje prve faze spajanje Slavonske avenije s mostom predviđeno tek krajem sljedeće godine, građani će morati još pričekati na nesmetan i brži prelazak Save.
Ponosni radnici
Dovršavajući radove radnici su ponosno gledali svojih ruku djelo.
- Još dva, tri dana i odlazimo s mosta - zadovoljno su utvrdili.
Prilazne ceste trebale su biti dovršene kad i most, a prva etapa od Radničke do Kanalskog puta vrijedna je 170 milijuna kuna, a bit će gotova sljedeće godine.
Dovršeni most izgleda impresivno. U svakom smjeru ima dva traka za automobile, a sa strane biciklističku i pješačku stazu. U sredini je ostavljen prostor za gradnju tramvajskih tračnica.
Lana Mindoljević
Prema prvim najavama, most je trebao biti gotov još prije dvije godine, no radovi su se odužili. Vrijednost najšireg mosta u Hrvatskoj je povećanje protočnosti vozila na istoku grada, povezivanje istoka grada s aerodromom i budućom autocestom prema Sisku. Međutim, kako je dovršenje prve faze spajanje Slavonske avenije s mostom predviđeno tek krajem sljedeće godine, građani će morati još pričekati na nesmetan i brži prelazak Save.
Ponosni radnici
Dovršavajući radove radnici su ponosno gledali svojih ruku djelo.
- Još dva, tri dana i odlazimo s mosta - zadovoljno su utvrdili.
Prilazne ceste trebale su biti dovršene kad i most, a prva etapa od Radničke do Kanalskog puta vrijedna je 170 milijuna kuna, a bit će gotova sljedeće godine.
Dovršeni most izgleda impresivno. U svakom smjeru ima dva traka za automobile, a sa strane biciklističku i pješačku stazu. U sredini je ostavljen prostor za gradnju tramvajskih tračnica.
Most projektirale žene
Autorice idejnog rješenja mosta su Rajka Veverika i Martina Balić iz Hrvatskog instituta za mostove i konstrukcije, što Domovinski most čini prvim u Hrvatskoj koji su projektirale žene. Također, zasad je jedini hrvatski most građen koncesijski. U njega je utrošeno oko 5000 tona armature i 45 tisuća tona betona. |
Lana Mindoljević