GRAĐANI ZAGREBA PODIJELJENI

Reakcije na manji broj odvoza smeća: Od jeseni će biti smanjeni računi ili pretrpane kante?

Direktorica Čistoće, Marina Lovrečki, najavila je da će otvoriti zelene otoke na još 500 lokacija, a u tijeku je i nabava novih 2200 kontejnera za otpad
Ilustracija
 Ranko Šuvar / Hanza Media

Josip Babić zadovoljan je novim modelom odvoza otpada. Živi u naselju Horvati gdje je još u ožujku uveden odvoz smeća dva puta tjedno, umjesto dotadašnja tri.

Sortiranje

Kaže kako je to za njega puno bolje - računi su mu se smanjili, a navikao je sortirati otpad. Kako u svom naselju nema gdje baciti papir i plastiku, sprema je u posebnu kantu i onda odveze u drugi kvart.

- Kad žena i ja idemo u Siget, znamo gdje su usput kontejneri pa se zaustavimo i tamo bacimo. Nemamo puno smeća, ali opet se skupi ponešto. Sad smo se navikli na tu praksu i nije više stvar u par kuna manjem računu, nego u navici. Nama zapravo niti ne treba tri puta tjedno odvoz smeća, dva puta nam je taman - kaže Babić.

S njim se ne slaže Ivan Dubajić iz Središća. U zgradi je vidio obavijest da će se smeće ubuduće odvoziti samo utorkom i četvrtkom te molbu da se otpad sortira. Na to su stanari već navikli pa plastiku, papir i staklo već nose u kontejnere preko puta zgrade.

- No, najgore je što već sad smeće zna smrdjeti u zgradi. Imamo smetlarnik i kad netko ostavi vrata malo otvorena, cijela zgrada zaudara. Kako će tek biti kada se bude još manje odvozilo? Smrad će biti nesnosan, a gomile smeća zatrpat će kontejnere. Nije to dobra ideja, posebno ne u velikim stambenim zgradama - tvrdi Dubajić.

No, prema najavama direktorice Čistoće, Marine Lovrečki, ako stanari neke zgrade budu previše zatrpavali kontejnere, dobit će dodatne. Ali, to će se dodatno plaćati pa je preporučljivo da građani sortiraju otpad.

- Do kraja godine odlučili smo na petstotinjak lokacija u gradu otvoriti zelene otoke ili samo dodati još kontejnera, primjerice, za papir. Ovisno o potrebama, naravno. Raspisali smo natječaj za nabavu 2200 kontejnera jer ih nemamo dovoljno na zalihama i na taj način mislimo ljude dodatno potaknuti, ali im i olakšati razvrstavanje otpada - pojašnjava Lovrečki i dodaje kako žele postići da ljudi razmisle što sve bacaju i mogu li uštedjeti ako nešto bace u drugi kontejner.

Osim toga, predstavnici stanara od Čistoće mogu zatražiti da im se u smetlarnike u zgradama postave kontejneri za sortiranje otpada, no moraju voditi računa o tome da su prostorije prozračne kako ne bi još više smrdjelo u njima. O tome moraju računa voditi oni koji te kontejnere ko riste, a oni se mogu postaviti samo uz suglasnost stanara.

- Znam da dosta zgrada u Sopotu, Sigetu i Zapruđu imaju prostore za smetlarnike, no potrebe stanara su sada drugačije nego u vrijeme kad se gradilo. Mi smo prostorno ograničeni time i ne možemo povećavati broj spremnika u prostorima ako za njih nema mjesta.

No, predstavnici stanara nam se uvijek mogu javiti, pa ćemo pokušati naći rješenje. Jednako tako nam i građani mogu predložiti koje su dobre lokacije za spremnike na javnim mjestima, pa ćemo provjeriti situaciju - dodaje Lovrečki.

Monitoring

Utvrđena je, kaže, većina lokacija gdje su potrebni novi kontejneri za sortiranje, u čemu su Čistoći dosta pomogla vijeća gradskih četvrti koja su slala prijedloge za lokacije. Trenutačno kontrolu vrši 50-ak timova koji redovito provjeravaju situaciju na terenu.

Kontroliraju koliko brzo se pune kontejneri s mješovitim otpadom, ali i oni za sortiranje. Osim dogovorene rute koju prolaze, građani im mogu i javiti ako je neki spremnik pun.

- Odlučili smo monitoring obaviti sada jer je manje ljudi u gradu. Naime, ako je kontejner pun svaki drugi dan, onda možemo očekivati da će u rujnu s njim situacija biti mnogo gora. Ušli smo u ozbiljan posao, spremni smo na sve i nadamo se da će građani shvatiti da je ovaj model dobar za njih te da će početi više razvrstavati otpad - pojašnjava šefica Čistoće.

Podsjetimo, od 1. kolovoza se promijenio broj odvoza miješanog komunalnog otpada pa se tako u 84 posto grada odvoz, umjesto dosadašnja tri puta, obavljati dva puta tjedno, što bi prema nekim izračunima trebalo smanjiti račune za prosječno 30 posto. To znači da ako su građani, primjerice, odvoz smeća plaćali 100 kuna, u rujnu bi ga trebali plaćati 70 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 19:35