Nakon pisanja Jutarnjeg lista o najkritičnijim mjestima Zapadnog kolodvora u Zagrebu, zatvorena je rupa na zidu u Magazinskoj ulici koja je služila kao prečac preko kolodvora do Trga Francuske Republike. To su nam potvrdili i u HŽ Infrastrukturi.
Nesavjesno
“Rupa u zidu kod Zagreb Zapadnog kolodvora ponovno je zatvorena 18. siječnja 2018. godine kako bi se onemogućio prelazak građana koji unatoč svim upozorenjima i oznakama zabranjenih postupaka i upozorenja na opasnosti prelaze preko pruge na ilegalnim mjestima te time redovito ugrožavaju ponajprije vlastitu sigurnost, a neposredno i sigurnost svih ostalih sudionika u prometu, a u svjetlu posljednjega tragičnog događaja u kojemu je od strujnog udara stradao 16-godišnji dječak”, odgovorili su u HŽ-u.
Zid koji se sastoji od betonskih ploča krpan je na više mjesta i proteže se južnom stranom Zapadnog kolodvora, duž Magazinske ulice. U posljednjih deset godina rušili su ga čak šest puta. U HŽ-u su nam odgovorili i da su, nakon posljednjeg zatvaranja rupe, dobili nekoliko upita građana koji se žale na zatvaranje rupe jer im produžuje prolazak do druge strane kolodvora.
Ne rušite
- HŽ Infrastruktura godinama sustavno radi na tome da zatvori sve prolaze u zidu u Magazinskoj ulici, no nesavjesni građani uporno stvaraju nove otvore u zidu. Nažalost, a s obzirom na dosadašnja iskustva, bojimo se da će se vrlo skoro pojaviti nove rupe u zidu. Službena, odnosno propisana mjesta za prelazak preko pruge na području Zagreb Zapadnog kolodvora jesu željezničko-cestovni prijelazi u Vodovodnoj ulici i Ulici Republike Austrije te ponovno apeliramo na sve građane da za prelazak preko pruge koriste isključivo spomenute željezničko-cestovne prijelaze te da ne ruše zid koji je obnovljen - odgovorili su u HŽ-u.
Pothodnici
Podsjetimo, nakon nesretnog događaja u kojem se 16-godišnjak popeo na vagon na Zapadnom kolodvoru i preminuo od strujnog udara, Jutarnji list pisao je o opasnim rupama uz prugu koje treba pod hitno sanirati. Građevinski vještak Žarko Željko pronašao je sedam kritičnih točaka i procijenio da za obnovu urušenih prolaza i gradnju triju pješačkih mostova ili pothodnika treba uložiti 1,6 milijuna kuna. Iz HŽ-a su nam odgovorili kako je u pripremi projektni zadatak za izradu Studije analize i mogućnosti modernizacije službenih mjesta pod upravljanjem HŽ-a, a za gradnju pothodnika ili nathodnika mjerodavan Grad Zagreb.