NAJVEĆA GRADILIŠTA

ŽIČARA I ROTOR SE GRADE BEZ STANKE Zahtjevni radovi napreduju unatoč visokim temperaturama

    AUTOR:
    • Boris Orešić

  • OBJAVLJENO:
  • 02.09.2019. u 23:59

Zagreb, 300819.
Radovi na rekonstrukciji rotora u Remetincu cija je vrijednost 330 milijuna kuna, a predvidjeni zavrsetak ocekuje se sredinom 2020.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
CROPIX

 

Usprkos paklenim vrućinama s kojima je Zagreb ispratio kolovoz i ušao u rujan, oko 200 radnika na gradilištu rotora u Remetincu kraju privodi betoniranje dviju armiranobetonskih cijevi podzemnog podvožnjaka.

Dugačke 280 metara, spojile su Jadransku aveniju s Avenijom Dubrovnik, a iznad njih se gradi novi rotor, nekad po broju prometnih nesreća najopasnije gradsko prometno čvorište kojim dnevno prođe oko 100.000 vozila, a koje bi za promet trebalo biti pušteno najkasnije u travnju iduće godine.

Zagreb, 300819.
Radovi na rekonstrukciji rotora u Remetincu cija je vrijednost 330 milijuna kuna, a predvidjeni zavrsetak ocekuje se sredinom 2020.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
CROPIX
 

U Gračanima

Nekoliko kilometara sjevernije, u zelenom podnožju Medvednice visoke ljetne temperature ipak se nešto lakše podnose nego na užarenom novozagrebačkom asfaltu. U Gračanima je u proteklih nekoliko mjeseci izniknula zgrada donje postaje nove sljemenske žičare. Ima dvije podzemne i tri nadzemne etaže.

Betonski su radovi pri završetku, a na 5 kilometara dugačkoj trasi žičare koja vodi do vrha Medvednice sagrađeni su temelji za sva 34 stupišta. Slijedi postavljanje čeličnih stupova visokih između 6 i 43 metara, a nove gondole bi žicama trebale početi voziti u svibnju iduće godine.

 

Na oba gradilišta se radi  ponekad i do kasnih večernjih sati, svim danima osim nedjelje. Predstavnik Grada Zagreba kao investitora, diplomirani inženjer građevinarstva Mile Lulić, tvrdi da se svi radovi odvijaju po planu.

Zagreb, 300819.
Radovi na rekonstrukciji rotora u Remetincu cija je vrijednost 330 milijuna kuna, a predvidjeni zavrsetak ocekuje se sredinom 2020.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
CROPIX

Pod zemljom

Na prilazima rotoru s Jadranskoga mosta dijelovi novih prometnica već su asfaltirani. Mogu ih iz automobila vidjeti i svi koji se voze privremenim obilaznim cestama, no najzahtjevniji dio projekta skriven je pod zemljom.

“Armiranobetonska konstrukcija podvožnjaka bit će gotova do 15. rujna. Slijedi dovršetak rotora s tri vozna traka ispod kojeg će kao i prije prolaziti tramvaji. Četiri nadvožnjaka se proširuju jer će iz Avenije Dubrovnik prema Jadranskom mostu izravno voditi dvije prometne trake kao i s Jadranskog mosta na Jadransku aveniju.

Gradi se novi nadvožnjak iznad Avenije Dubrovnik na istočnom dijelu rotora koji će imati raspon od 23 metra, daleko veći od dosadašnjeg.

Zagreb, 300819.
Radovi na rekonstrukciji rotora u Remetincu cija je vrijednost 330 milijuna kuna, a predvidjeni zavrsetak ocekuje se sredinom 2020.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
CROPIX

Slijedi nasipanje podzemnog podvožnjaka, a u rujnu kreće postavljanje tramvajske pruge te gradnja bukobrana uz Remetinečku cestu i Aveniju Dubrovnik”, objašnjava Lulić, dodajući kako je prilikom gradnje podvožnjaka posebno zahtjevno bilo zaštititi ga od podzemnih voda.

“Zadovoljni smo izvođačima i dinamikom radova koji će uglavnom biti završeni do kraja ove godine nakon čega slijedi uređenje okoliša kao i prometnica kojima se sada privremeno vozi kako bi se minimalno rušilo. Do proljeća bi sve trebalo biti gotovo. Nije lako raditi na otvorenome po ekstremno visokim temperaturama koje su vladale ovoga ljeta. Dosta je radnika s Kosova, Bosne i Hercegovine, Ukrajine, a desetak ih je iz Indije”, otkriva Lulić i ističe kako otkako traju radovi niti jedan radnik nije ozlijeđen jer se strogo poštuju visoki standardi zaštite na radu. Oko 272 milijuna kuna, od ukupno 331 milijun koliko košta cijeli projekt novog rotora, ili ukupno 82 posto svih potrebnih sredstava, osigurano je iz fondova EU i taj novac, govori Lulić, redovito pristiže.

 

Kako se završava pojedina faza radova, na račun stiže novi iznos.

Zagreb, 300819.
Radovi na izgradnji sljemenske zicare cija je vrijednost 300 milijuna kuna, a predvidjeni zavrsetak ocekuje se sredinom 2020.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
CROPIX
 

Podzemna garaža

Žičara će biti gotovo dvostruko skuplja od rotora. Koštat će 610 milijuna kuna. Uz pomoć kredita od HBOR-a financirat će je, kaže Lulić, gradska tvrtka ZET koja će i njome upravljati. Donja postaja bit će uz samo tramvajsko stajalište u Gračanima.

Imat će podzemnu garažu sa 211 mjesta, u prizemlju će uz putnički terminal biti ugostiteljski objekti, a na katovima uredi. Planira se da zgrada sa staklenim pročeljem bude pod krovom do kraja godine kada kreće opremanje unutrašnjosti. Na sadašnjem radnom platou sa suprotne strane ceste bit će uređeno  parkiralište.

Do gornje postaje koja se gradi uz sam sljemenski TV toranj putovanje će trajati 17 minuta, a putnici će iz žičare moći izaći i na pola puta, na stanici Brestovac. U jednom satu žičara će moći prevesti 1500 putnika. Imat će 84 gondole sa 10 sjedala.

Zagreb, 300819.
Radovi na izgradnji sljemenske zicare cija je vrijednost 300 milijuna kuna, a predvidjeni zavrsetak ocekuje se sredinom 2020.
Na fotografiji: Mile Lulic, strucni savjetnik za izgradnju i rekonstrukciju cesta i objekata javnog gradskog prometa.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
CROPIX
 

Betonski radovi bi, govori Lulić, trebali biti gotovi do 23. rujna kada duž trase kreće montaža podzemnih električnih instalacija i čeličnih stupova koji stižu iz Austrije te postavljanje cijelog postrojenja žičare za što je zadužena austrijska Doppelmayer Seilbahnen, vodeća u svijetu za gradnju žičara koja će obučiti i ZET-ove radnike za njezino održavanje.

Poseban je izazov, govori nam Lulić, bio kamionima dopremiti potreban građevinskim materijal do strmih mjesta na 16 metara širokoj trasi. Za montažu stupova neće se koristiti helikopteri nego posebne dizalice. Nova žičara uglavnom prati trasu stare koja je vozila od 1963. do 2007. godine, ali je prema dolje produžena za 850 metara do Gračana, a na vrhu za 130 metara do TV tornja i skijališta.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo