PROMOTIVNI FILM HTZ-A

KAKO JE NOVI PROMOTIVNI FILM HTZ-a OPOVRGNUO TVRDNJE SKEPTIKA 'Čak 5 milijuna ljudi pogledalo je naš spot...i to samo u tjedan dana'

 
 Mario Todorić / CROPIX

U samo tjedan dana otkako je predstavljen na međunarodnom turističkom sajmu u Londonu, novi promotivni spot Hrvatske turistički zajednice bilježi zavidnu brojku od više od pet milijuna pregleda, ponajviše na društvenim mrežama, ali i na službenom Youtube kanalu HTZ-a. Pod poznatim sloganom “Hrvatska puna života” spot prikazuje neke od najznačajnijih hrvatskih turističkih atrakcija koje predstavljaju svjetski poznate zvijezde poput nogometaša Luke Modrića, Ivana Rakitića, Marija Mandžukića, Matea Kovačića i Dejana Lovrena, košarkaša Darija Šarića, tenisača Marina Čilića, pijanista Maksima Mrvice i glumice Zrinke Cvitešić.

Redatelj spota je Nevio Marasović, koji nimalo ne krije kako je bio jako sretan kad su ga iz agencije BBDO i produkcije Antitalent pozvali da radi na tom projektu. I prije je, otkriva, režirao takve slične kolažne reklamne spotove u kojima se prikazuju ljepote nekog kraja, no oduvijek mu je bila želja snimiti upravo spot kojim će se u svijetu predstavljati Hrvatska.

Iskrenost i ljubav

“Hrvatsku sam mnogo puta prošao uzduž i poprijeko i jako volim svoju zemlju i stoga mi je jako drago što sam dobio priliku da je s ljubavlju prikažem što ljepšom. Jasno je da nismo mogli snimiti baš svaki kutak Hrvatske jer bi tada spot mogao trajati satima s obzirom na sve ljepote. Na kraju je i ovaj video od gotovo tri minute duži od prosječnog trajanja takvih spotova, no zaista smo se maksimalno trudili prikazati što je više moguće hrvatskih turističkih atrakcija. Svaki je kadar tu s nekim razlogom i jako sam zadovoljan kako je spot ispao jer mislim da smo uspjeli prenijeti iskrenost i ljubav prema Hrvatskoj koju su izrazili naši poznati protagonisti”, kaže Marasović te dodaje kako su se i svi koji su na spotu radili iza kamere potrudili gledateljima izvan Hrvatske prenijeti svoju zadivljenost vlastitom zemljom koja se može podičiti i velikim brojem poznatih sportaša.

“Vjerujem da će netko tko to pogleda poželjeti doći u Hrvatsku. Gledanost već premašuje sve dosadašnje HTZ-ove kampanje, a reakcije iz inozemstva su izvanredne pogotovo na velikim tržištima s kojih nam dolazi najviše turista. Turistički spotovi tih zemalja u pravilu koštaju i nekoliko milijuna eura dok smo mi ovaj snimili s barem deset puta manjim budžetom”, tvrdi Marasović. Ističe izvrsnu atmosferu koja je vladala tijekom cijelog projekta jer su, kaže, svi koji su u njega bili uključeni – od HTZ-a i Ministarstva turizma do ljudi iz BBDO-a, Antitalenta i svih ostalih – radili kao vrlo skladan tim, a inače naručitelji često znaju redatelju i agenciji koja osmišljava spot postavljati raznorazne uvjete i time im otežavati posao. A cijelu tu pozitivnu priču su, dodaje mladi redatelj, svojom energijom upotpunili i poznati protagonisti koji su, također vođeni domoljubnim porivima, izdvojili svoje dragocjeno slobodno vrijeme da bi došli na snimanje i za to nisu tražili honorar.

Kreativno vodstvo

Prema uputama HTZ-a koncept je osmislila marketinška agencija BBDO pod čijim je kreativnim vodstvom odrađen projekt i nadzor produkcije. Glavni direktor BBDO-a Luka Duboković ističe kako je cijeli posao oko spota bio pun izazova i nabraja samo neke od najvažnijih.

“Izazov je svakako bio na koji način poznate osobe povezati s ljepotama Hrvatske i da sve zajedno čini smislenu i gledateljima zanimljivu cjelinu. Sam koncept trebao je biti modularan i fleksibilan da se različite poznate osobe mogu u njega uklopiti jer, kad smo započeli rad, nismo znali tko će sve od poznatih osoba pristati sudjelovati i tko će uopće biti na raspolaganju. Znalo se dogoditi da bismo informaciju da imamo nekoga za snimiti dobili navečer za sutra, tako da smo trebali imati ekipu na raspolaganju praktički čitavo vrijeme trajanja produkcije od sredine srpnja pa sve do sredine rujna kad smo snimili zadnju scenu s Maksimom Mrvicom. Nakon toga je krenuo proces pregledavanja sati i sati snimljenih materijala iz cijele Hrvatske da bismo odabrali najbolje kadrove koji su ušli u spot”, govori Duboković.

Objašnjava kako je spot zamišljen tako da se iz dugačke integralne verzije od tri minute rade kraće varijante od 30 do 60 sekundi ciljano po glavnim emitivnim tržištima. U tim kraćim verzijama će se, dodaje, za različita tržišta koristiti naši celebrityji koji su tamo poznati te će se također ići i s ciljanim turističkim proizvodima kao što su kongresni ili zdravstveni turizam, eno-gastro ponuda, nautika... U tim spotovima prikazat će se konkretnije destinacije i turistički proizvodi koji nisu ušli u integralni spot.

“Prezadovoljni smo s obzirom na rezultate koje je spot ostvario, odnosno visoku gledanost te odlične reakcije kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu. Ovdje uopće ne ubrajamo preglede koje će naši akteri iz spota imati na svojim društvenim mrežama. Korištenje poznatih osoba u promociji zemlje dobra je poluga za privlačenje onih koji o Hrvatskoj do sada nisu razmišljali, a sada će zbog same činjenice da zemlju prezentira njima netko poznat, spot i pogledati”, zaključuje Duboković.

Globalno prepoznatljivi

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić ističe kako je premijera spota na jednom od najznačajnijih turističkih sajmova na svijetu bila izuzetna prilika da se Hrvatska kao turistička destinacija dodatno približi široj publici.

“Novi promotivni spot rezultat je pomnog osluškivanja domaće i inozemne stručne javnosti te nam je cilj bio spojiti našu turističku ponudu, odnosno hrvatske prirodne i kulturne ljepote s našim sportašima, ali i umjetnicima koji su globalno prepoznatljive zvijezde te dokazano najbolji promotori Hrvatske u svijetu. U periodu koju slijedi ovaj ćemo spot na inozemnim tržištima prikazivati u sekvencijama, odnosno koristit će se oni dijelovi spota koji će biti vezani uz proizvod koji u tom trenutku promoviramo, a sve ćemo upotpuniti dodatnim kadrovima destinacija koje nudimo i koje su prepoznatljive upravo po određenim segmentima ponude.

Novi promotivni materijali, poput predstavljenog spota, vrlo su važan faktor u daljnjem brendiranju hrvatskog turizma, što je i vidljivo kroz odlične rezultate koje je promotivni spot ostvario u prvih sedam dana. Tako su naše objave u navedenom periodu ostvarile doseg od pet milijuna ljudi, a ukupni su efekti još i veći jer navedena brojka ne sadrži rezultate objava i postova iz drugih izvora”, kaže Staničić. Dodatno ga, naglašava, veseli i vrlo velik broj pozitivnih komentara na stranim tržištima na kojima je spot najgledaniji poput Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a, Češke i Austrije.

“Posebno smo ponosni što su glavni akteri ovog spota pristali sudjelovati u snimanju bez financijske naknade, pa je tako Hrvatska turistička zajednica osigurala iznos od 500.000 kuna za humanitarne svrhe. Tako će svaki od sudionika u spotu imati priliku donirati iznos od 50.000 kuna za određenu udrugu koja svojim radom i djelovanjem pomaže našim najmlađim i najvrednijim članovima društva – djeci“, zaključuje Staničić.

Iskusni filmski producent, vlasnik producentske kuće Interfilm Ivan Maloča, ovaj spot HTZ-a ocjenjuje kratko i jasno – odličnim, posebno kad se uzme u obzir da je namijenjen ponajprije stranom tržištu.

“U njemu sudjeluju mnogi najpoznatiji Hrvati iako bi bio još bolji da ima više žena. Tu su i neke od najljepših hrvatskih lokacija koje široj javnosti u svijetu zasigurno nisu toliko poznate kao naši slavni sportaši. Spot je, dakle, sjedinio ljude i lokacije i tako je nastao uradak koji na najljepši mogući način predstavlja Hrvatsku”, govori Maloča, koji je nedavno doktorirao na marketingu filma pa kao marketinški stručnjak pretpostavlja da je ovo dugačka verzija odnosno masterspot iz kojeg se mogu raditi i različite kraće verzije sukladno tržištu i načinu distribucije.

Pozitivan kontekst

“Uvijek je lakše kritizirati nego hvaliti i stručno analizirati. A na razne kritike se onda često naslone i mediji. Ali ovdje stvarno ne vidim razloga za velike kritike jer je spot vrlo solidno napravljen. Procjenjujem i da je vrlo jeftin. Da je riječ o reklamnom spotu za neki proizvod, recimo pivo, angažman bilo koga od vrhunskih sportaša bi zasigurno bio enormno skup, a ja vjerujem da to ovdje nije slučaj jer su slavni akteri nastupili iz želje da pomognu hrvatskom turizmu i cjelokupnom gospodarstvu”, kaže Ivan Maloča.

Marketinški stručnjak, direktor Real grupe Krešimir Renzo Prosoli, ističe kako mu se novi HTZ-ov spot jako sviđa jer umjesto glumaca kao reprezente koristi uspješne, svjetski poznate i prepoznate zvijezde koje su svojim integritetom svakako odličan odabir za promociju Hrvatske u svijetu.

“Sport i umjetnost uvijek imaju pozitivan kontekst, a Hrvatska je zemlja izuzetnih talenata koji ostvaruju zavidan uspjeh i izvan granica lijepe naše.

S njihovom poznatošću percepcija i ostalih vrednota koje prikazujemo našim potencijalnim posjetiteljima daje dodatnu vrijednost te kao takav spot nikako neće proći neopaženo i svakako će poslužiti svrsi, a to je privlačenje novih posjetitelja. Jer oni koji su već bili ionako će ponovno doći”, komentira Prosoli.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 08:22