STEŽE SE OBRUČ

DOLIJAO KAPITALAC! POLICIJA JE uhitila Wolfganga Hatza bivšeg bossa razvoja motora VW grupe kompromitiranih u aferi Dieselgate

VW

Nakon uhićenja jednog od bivših visoko pozicioniranih šefova VW grupe koji je bio vrlo blizak bivšem šefu VW-a Martinu Winterkornu sve je moguće ovisno o njegovom svjedočenju, a reperkusije po Volkswagen mogle bi biti vrlo bolne

Premda se odnedavno Volkswagen vrlo brzo okrenuo razvoju automobila pokretanih električnom energijom i najavio velike planove u idućim godinama s plasmanom istih, a sve s velikim naporima u predstavljanju brenda kao „environment friendly“ koji kao da nikad nije ni proizvodio dizelaše, repovi prevare s manipulacijom vrijednosti ispušnih plinova zahvaljujući posebnom softveru kod dizelaša u skandalu Dieselgate aktualni su danas više nego ikad. Istraga se o aferi, naime, znatno proširila, a u četvrtak je uhićen već drugi Volkswagenov boss s njemačkom putovnicom.

 

Premda je policija dala u javnost tek šturu obavijest bez odavanja identiteta uhićenika umiješanog u aferu Dieselgate, njemačke novinske kuće poput Sueddeutscher Zeitunga, NDR-a i WDR-a javljaju kako je riječ o visoko pozicioniranom šefu VW grupe Wolfgangu Hatzu inače vrlo bliskom bivšem šefu VW-a Martinu Winterkornu. Dakle riječ je o uhićenju dosad najvažnije osobe VW Grupe koji je unutar grupacije obavljao dužnosti šefa razvoja Porschea, šefa razvoja motora u Audiju od 2001. do 2007. godine te šefa motornog programa cijele VW Grupe od 2007. do 2012. godine. Važnost ovog uhićenja pokazuje da istraga, koja je polako napredovala otkako je došlo do zlodjela prije dvije godine, sada ulazi u intenzivnu fazu.

 

Nadalje, boravak u zatvoru kapitalnog ulova poput Hatza stavlja ga pod ogroman pritisak da svjedoči protiv drugih u koncernu jer bi tako njegove šanse za puštanjem na slobodu ako surađuje bile znatno veće. Informacije koje bi mogao otkriti mogle bi dovesti do novih spoznaja organa gonjenja i ozbiljno spriječiti pokušaj Volkswagena koji je priznao manipulaciju s ispušnim plinovima kod svojih dizelaša kako bi se smanjile emisije u laboratorijskim testovima, da se napokon otrese slike prevarantskog proizvođača. U svakom slučaju, Dieselgate je za kupce možda završena priča, ali i dalje ostaje trn u peti VW Grupe, a možda su istražitelji napokon došli do trenutka kada bi mogla pasti i glava hobotnice u prevari stoljeća u autoindustriji.

 

Iz drugih medija

Izdvajamo