Na zanimljivoj prezentaciji u Brindisiju u prigodi smo bili kratko isprobati kako s novom tehnologijom „dišu“ predserijski i u detaljima još nezavršeni primjerci 4,54 metra dugačke skorašnje pridošlice CX-5. Što se benzinskog motora tiče, umjesto razvoja trendovskog malog turbobenzinca inženjeri su temeljito preuredili postojeći 2.0-litreni atmosferski motor s izravnim ubrizgavanjem. Novokonstruirani klipovi i ispuh te rekordno visoka kompresija 14:1 na koncu rezultiraju najnižom potrošnjom u klasi (6 litara) te najmanjom količinom ispuhanog C02 (139 g/km), uz zadržavanje trajnosti sklopova motora.
U izvedbi s prednjim pogonom benzinac razvija 165 KS, a s 4x4 pogonom (Haldex s promjenjivim omjerom prijenosa) nešto manjih 160 KS. U obje je verzije spontanog odziva na gas te mekog i uglađenog zvuka, koji na visokim okretajima poprima privlačno ozbiljne tonove. Isprobali smo ga u kombinaciji s novim, izvrsnim ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva, koji nas je vrlo kratkim i preciznim hodom podsjetio na sjajan mjenjač iz roadstera MX-5. Potrošnja je na kraju rute iznosila skromnih 8,2 litre. Priča za sebe ipak je dizelaš. U verziji sa 150 KS dolazi s obje vrste pogona, a u snažnijoj sa 175 KS isključivo s 4x4. Kompresija je ovdje također 14:1, rekordno niska za dizelaše i pridonosi izuzetnoj štedljivosti (4,5 litara). Lagan motor je isto tako prepun konstrukcijskih inovacija, a umjesto jedne turbine varijabilne geometrije ugrađena su dva turbo punjača.
Da Mazdu CX-5 ne treba suditi samo po izgledu (uživo je dojam puno bolji) dokaz je i izuzetno dobro podvozje s vrlo velikim osovinskim razmakom (2,7 metara) i širokim tragom kotača te perfektno uštimanim ovjesom (straga multilink). Mazda se začuđujuće malo naginje u seriji zavoja, njena dinamika i okretnost plijene (obilnijim korištenjem aluminija težina auta je manja za oko 100 kilograma od prosjeka klase (od 1345 kg), pa je i logično da je uz precizan i izravan upravljač sa 2,8 okretaja u vožnji podsjećala na udoban, povišen kompakt. U svakom slučaju, CX-5 je automobil kojeg definitivno treba isprobati. Cijena osnovne verzije bit će nešto manja od 200.000 kuna.
Više pročitajte u tiskanom izdanju Auto kluba (Broj 656.)