Dok se svi natječu tko će na tržište izbaciti što prestižniji i brži električni auto, električnih alternativa za one s manje novaca sve je manje. Trenutno na prste jedne ruke možemo nabrojati električne automobile koje u Hrvatskoj možete kupiti za manje od 200.000 kuna, dok je popis onih skupljih od 300, 400 tisuća podugačak.
Proizvođači ulažu više u razvoj većih i skupljih električnih automobila, što je i razumljivo jer zbog nestašice čipova i ograničene ponude baterija moraju birati što će proizvoditi, a logično biraju ono na čemu će više zaraditi.
Hyundai je jedan od rijetkih proizvođača koji je najavio da će idućih godina na tržište izbaciti male i cjenovno prihvatljive nove električne modele. Proizvođač je ranije potvrdio da razvijaju mali automobil kojeg će si mnogi moći priuštiti jer će koštati manje od 20.000 eura, a sada iz raznih izvora stižu vijesti da bi u njega mogao stići još jedan povoljni električni Hyundai. Dva modela trebala bi biti predstavljena u razdoblju između sredine 2023. i kraja 2024. godine.
Prvi najavljeni model trebao bi biti nasljednik Hyundaija i10, dakle spadati u klasu najmanjih automobila. Očekuje se da će novim automobilima Hyundai parirati Volkswagenu i njihovim ID.1 te ID.2 te Škodinim i Seatovim varijantama istih modela. Volkswagen je također najavio da će njihov najmanji model koštati do 20.000 eura.
Očekuje se da će jedan od automobila biti dizajniran u stilu dosadašnjeg i10, dok bi drugi trebao biti malo prostraniji i viši poput minijaturnog SUV-a Hyundaija Caspera koji ser ne prodaje u Europi. I ovaj model bi spadao u takozvani A segment, klasu najmanjih auta na tržištu i dimenzijama bi bio usporediv sa Suzukijem Ignisom.
Već se zna da će novi automobili koristiti pogonski sklop koji proizvodi BorgWarner i koji razvija do 184 KS. Kako je to zasigurno previše za mali automobil, snaga će vjerojatno biti softverski ograničena, a nisu isključene ni N varijante s punom snagom.
Osim malog dvojca Hyundai planira do kraja desetljeća u Europi predstaviti 10 drugih novih električnih modela i tako se potpuno pripremiti za zabranu automobila na fosilna goriva 2035. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....