NUŽNA PROMJENA

Jaguarova limuzina

Britanska otmjenost Osma generacija XJ-a udobnija je nego ikad prije te osjetno agilnija i znatno lakša od konkurencije Rizik se isplatio Odmak od tradicionalnog dizajna bio je odvažan, ali i dobrodošao potez - nova limuzina uživo izgleda mnogo bolje nego na slikama

Jaguar XJ desetljećima je bio pojam luksuza, no dok su s vremenom konkurenti poput Mercedesove S-klase ili BMW-a Serije 7 napredovali, britanski model ostao je (pre)vjeran tradicionalnim vrijednostima.

Dizajn prethodne generacije, primjerice, bio je toliko ‘retro’ da je malotko primijetio ili znao da je staromodno oblikovana karoserija izrađena najsuvremenijim tehnikama i to od aluminija koji je XJ činio par stotina kilograma lakšim od konkurenata.

Raskošna unutrašnjost

U Jaguaru su shvatili da je krajnje vrijeme za promjene, što je očito čim ugledate novu, osmu generaciju njihove luksuzne limuzine. Odmak od tradicionalnog dizajna gotovo je radikalan, no svi su složni u mišljenju da se Jaguarov rizik s dizajnom isplatio. Novi XJ, naime, uživo izgleda odlično - vrlo moderno, ali istodobno elegantno i dinamično te, možda najvažnije, prepoznatljivo.

Interijer je, poput vanjštine, jednako poseban i drukčiji... Najfinija koža, alkantara i pravo drvo upotrebljeni su na gotovo svim opipljivim površinama. Zbog visoke bočne i gotovo kupeovske krovne linije te zbog serijskih staklenih krovnih otvora, prostora ima nešto manje nego kod usporedivih limuzina, no više nego kod prethodnika.

Osjetno agilniji u vožnji

Osim u standardnoj, XJ je dostupan i u 12,5 cm dužoj verziji koja ima osjetno više prostora za putnike.

Karoserija XJ-a ponovno je izrađena od aluminija, što ga čini ekonomičnijim, bržim te agilnijim. Najveći Jaguar zapravo je lakši i od za klasu manjeg XF-a. Novootkrivena dinamičnost pruža velik užitak, a još je veći uspjeh što istodobno nije narušena udobnost po kojoj je XJ poznat.

Početna cijena dizelskog XJ-a je 103.702 eura, atmosferski benzinac starta od 134.300, a onaj s kompresorom stoji 195.256 eura.

Jedan dizelaš i dvije verzije novog benzinca

Novi XJ nudi se s tri motora. Jedini dizelaš je novi 3-litreni V6 s dva turbo punjača te 275 KS i 600 Nm. Dva benzinca temelje se na novorazvijenom 5-litrenom V8 motoru s izravnim ubrizgavanjem goriva. Atmosferska verzija ima 385 KS i 515 Nm, a ona s kompresorom razvija čak 510 KS uz 625 Nm. Sve verzije snagu prenose na stražnje kotače putem dorađenog 6-brzinskog automatskog mjenjača. Najrazumniji izbor je dizelaš, a najpoželjniji, očekivano, Supercharged benzinac.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 18:18