DRUGA GENERACIJA

Kia Cee'd: Jednaka garancijai i novi izgled za 'korejskog Golfa'

Visoko peto mjesto na ljestvici svjetskih proizvođača, koje dijeli sa Hyundaijem, nije palo s neba. Kia je u posljednje dvije godine na tržište već lansirala modele Venga, Sportage, Sorento, Picanto, Rio, Optima, koji su korejskog proizvođača učinili najbrže rastućom markom, a kako je silovit uspon započeo 2006. prvim automobilom pod sedmogodišnjim jamstvom, Cee'dom, onda je pojava druge generacije ovoga modela ništa drugo nego nagovještaj još značajnijih prodajnih dostignuća.

Model prve generacije kompakta koji se proizvodi u slovačkoj Žilini prodan je u više od 630.000 primjeraka, a nakon redizajna 2010., na ovogodišnjem Ženevskog salonu predstavljena je i druga generacija, koju smo imali prilike isprobati na prošlotjednoj prezentaciji u Andaluziji.

Rad dizajnerskog Messija

Novi Cee'd u prodaju kreće u lipnju u limuzinskoj karoseriji s petera vrata kakvu smo testirali, na jesen se očekuje karavanska izvedba Sporty Wagon, a za početak 2013. najavljena je i ona izgledom znatno drugačija, sportskija s troja vrata. Za izgled i stil novog Cee'da zadužen je Peter Schreyer, dizajner prvih modela Audija TT, A3, A6 te Volkswagenove Bube, Golfa IV, Eosa, a nakon rada na novom Cee'du Korejci mu oduševljeno tepaju nadimkom “dizajnerski Messi”.

Nijemac koji je u Kiji od 2009. rastegnuo je karoseriju za 7 centimetara (431 cm), smanjio visinu za centimetar (147 cm) te povećao širinu za 3 centimetra (182), čime je dobiven dinamičniji (koeficijent otpora zraka smanjen je na 0,29) i prostraniji automobil (osovinski razmak proširen je na 265 cm, a prtljažnik je narastao na 380 cm), ali i znatno moderniji; ponajviše zbog dojmljive prednje maske i farova koji se protežu do polovice poklopca motora.

U ponudi će biti četiri motora, dva benzinska i dva dizelska. Osnovnom benzincu obujma 1396 ccm povećana je snaga sa 90 na 100 KS, postiže maksimalnu brzinu od 182 km/h, uz ubrzanje do stotke za 12,8 sekundi, što su zbog mase od 1250 kg sasvim pristojne performanse. Potrošnja od 5,6 litara svrstava ga među štedljivije, a cijena od oko 13.500 eura i među najzanimljivije u ponudi.

Na jesen se očekuje snažniji benzinac s direktnim ubrizgavanjem 1.6 GDI, koji će iz 1591 ccm razvijati 135 KS i najveću brzinu od 195 km/h, a do stotke stiže za 9,9 sekundi, uz prosječnu potrošnju od samo pet litara. Od dizelaša u ponudi su 1.6 CRDi, sa 90 i 128 KS, od kojih nam je ovaj snažniji bio dostupan za vožnju, pokazavši uvjerljiva međuubrzanja, ali i zavidnu prigušenost buke motora.

Cijena oko 100.000 kn

No, ovaj dizelaš ipak će odskakati cijenom i prelazit će “magičnu granicu” od 100.000 kuna, koliko se očekuje da će koštati osnovni benzinac, koji se nudi i u verziji EcoDynamics opremljenom sustavom Start&Stop koji potrošnju smanjuje na tvorničkih deklariranih 3,7 litara. Svi modeli dolaze s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva, a na jesen se uz snažniji benzinac očekuje i prvi korejski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva.

S vizualno dojmljivijim i tehnološki unapređenim Cee'dom treće generacije, Kia ulazi u tržišnu utrku kompakata, ponajprije Renault Meganea i Peugeota 308 te bratskog Hyundaija i30, a povoljna cijena i sedmogodišnje jamstvo ponuda su koju je teško zanemariti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 12:26