VOZILI SMO

MERCEDES E 300 BLUETECH HYBRID Malo brunda, ali troši na kapaljku

Hibridni pogon osvježenu E-klasu lansira do 100 km/h za 7,5 sekundi, no dizelaš nije najuglađeniji

Uz konkurenciju koja ne miruje i izgled koji je nakon četiri godine izgubio na svježini, Mercedes E klase zaslužio je osvježenje. No, u Stuttgartu su otišli korak dalje od običnog zatezanja bora. Poseban naglasak stavljen je na sigurnosnu elektroniku, a glavna zvijezda je novi sustav Intelligent Drive, predstavljen početkom 2013. na salonu u Detroitu baš s osvježenom E-klasom.

Zapravo, nije riječ o nikakvoj revoluciji, nego je njime okupljena već prije dostupna elektronika (održavanje vozila u traci, sprječavanje sudara pri manjim brzinama ili naleta na pješaka, noćno gledanje s detekcijom pokreta...), a svemu je pridodan i sustav za prepoznavanje prometne signalizacije, pa ulazak u jednosmjernu ulicu obilježenu znakom aktivira snažan svjetlosni i zvučni alarm. Sve te funkcije povezane su s radarom i novom stereoskopskom kamerom koja pod kontrolom drži sve što se dešava i do 50 metara okolo automobila.

Kako sve to djeluje u praksi? Za upravljačem se osjećate sigurno kao da ste skriveni u bunkeru... Novu elektroniku isprobali smo u E 300 Bluetech Hybrid, prvoj, ali zato uvjerljivoj hibridnoj izvedbi limuzine iz Stuttgarta. Pogon čini kombinacija dizelaša sa 204 KS i elektromotora od 27 KS, a rezultat je emisija CO2 od tek 109 g/km (što će i kod nas nešto značiti od 1. srpnja i novih trošarina), ali i ukupna snaga od 231 KS, što odgovara snazi trolitrenog dizelaša. Od tuda oznaka 300.

Pokretanje motora i prve metre na parkingu ne prati nikakav zvuk jer se dizelaš uključuje tek kasnije, kada to odredi elektronika. U našem slučaju, to se dogodilo čim smo odlučnije pritisnuli papučicu gasa i nije bilo baš najugodnije iskustvo. Neočekivano bučno, posebno nakon potpune tišine u prvom trenutku, dizelaš se javio klasičnim kloparanjem. Zato smo jedva čekali nizbrdice, kad bi se gasio i održavanje brzine prepuštao elektromotoru.

S druge strane, punjenje baterija odvijalo se neprimjetno, svaki put kad bi stisnuli papučicu kočnice (prvi milimetri hoda ne djeluju na kočiona kliješta već se tako aktivira sustav punjenja baterija). Kako je ruta većinom vodila planinskim krajolikom i zahtijevala stalna ubrzanja i kočenja, potrošnja od 7,7 litara uopće nije loš rezultat. Sasvim sigurno, tijekom krstarenja autocestom može biti i značajno manja, no tvornički obećan prosjek od 4,1 litru ipak se čini nemogućom misijom.

S druge strane, Mercedes E 300 Blutech Hybrid ima žara, čemu svjedoči i što se usprkos pozamašnih 1845 kg stotka hvata za kratkih 7,5 sekundi. Doduše, vozač i putnici, zavaljani u udobna sjedala koja izvrsno drže tijelo u zavojima, nemaju osjećaj brzine. Teško je tek, uz svo to obilje tehnologije i inovacija, razumjeti zašto je parkirna kočnica još uvijek izvedena kao mehanička papučica na lijevoj strani. Možda je u pitanju nekakav zavjet? U Stuttgartu ponekad teško prekidaju s tradicijama, koliko god bile beskorisne.

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski/elektro

Snaga 170 kW/231 KS pri 4200/min

Moment 750 Nm pri 1600/min

Dimenzije 488x185x152 cm

Osovinski razmak 287 cm

Prtljažnik 505 litara

Pogon na stražnje kotače

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Masa 1845 kg

Potrošnja 4,1 l/100 km

0-100 km/h 7,5 sekundi

Brzina 242 km/h

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 06:15