VOZAČI OPREZ

Pametne kamere stigle na splitske prometnice: Kažnjavat će korištenje mobitela, presporu vožnju...

Kažnjavat će se i vozači koji parkiraju ili se predugo zadržavaju na autobusnim stajalištama

Prometne kamere na križanju Ulice Domovinskog rata i Ulice Hrvatske mornarice

 

 Bozidar Vukicevic/CROPIX

U Split je stigao "Veliki brat" - od ponedjeljka su i na četiri velika i opasna raskrižja u Splitu ugrađene kamere i "pametni semafori".

Videonadzor je stigao na križanje ulica Domovinskog rata i Mažuranićevog šetališta, Zrinsko-Frankopanske i Puta Supavla, Velebitske ulice i Zagorskog puta te Ulice Sedam Kaštela i Osmih mediteranskih igara, piše Slobodna Dalmacija.

Morat ćete biti oprezni s papučicom gasa kada se približavate semaforu jer detektori na raskrižjima prepoznaju vozilo, kategoriziraju ga, određuju smjer i razmak s drugim vozilom.

image

Prometne kamere na križanju Ulice Domovinskog rata i Ulice Hrvatske mornarice

Bozidar Vukicevic/CROPIX

U slučaju prebrze ili prespore vožnje aktivira se alarm dok kamere na raskrižjima čitaju registarske oznake! Prometni alarmi će se aktivirati u slučaju pogrešnog smjera kretanja, zaustavljanja i redova vozila što će obavljati kontrolori prometa uz pomoć aplikacije u zapovjednom centru.

Moći ćete dobiti kaznu i za presporu vožnju.

- Ma o čemu vi sad? - pitao nas je jedan Splićanin zabrinut kako će mu zbog toga "kuverta" stizati svaki tjedan. Pa da pojasnimo: u vožnji gradom, ako nema prometnog znaka, ograničenje brzine je 50 km/h. Izvan grada je ograničenje od 60 do 90 kilometara na sat, ovisno o tipu ceste, objasnio je prometni stručnjak Stanko Smodlaka.

Tako da znate kojom se brzinom treba kretati prilikom prolaska raskrižjem.

Pojas, prolazak kroz crveno, korištenje mobitela u vožnji neće proći ispod ‘radara‘ na mjestima s ugrađenim video nadzorom.

Kamere mogu očitati sve.

image

Prometne kamere na križanju Ulice Domovinskog rata i Ulice Hrvatske mornarice

Bozidar Vukicevic/CROPIX

Videobazirani softver detektira nesreću i abnormalna ponašanja, ovisno o ponašanju vozila i ljudi te šalje upozorenje operatoru.

To uključuje prolaz kroz crveno, brzinu, polukružno okretanje, zaustavljanje, parkiranje i kretanje u zabranjenim područjima.

Upravljanje sustavom u stvarnom vremenu predviđeno je za budući Odsjek za promet u gradu Splitu iz zapovjednog centra. U Odsjeku bi bilo zaposleno osam službenika visoke stručne spreme s plaćom od 1000 eura neto mjesečno koji bi se financirao naplatom kazni za prometne prekršaje identificirajući ih pregledom prometnih situacija.

Za MUP je predviđen softver za bilježenje podataka o nesrećama, prometu, vremenu i zdravstvenom stanju osobe koje su sudjelovale u prometnim nesrećama uz pomoć video nadzora i Smart City platforme.

Kako će se onda znati što je komunalni, a što prometni prekršaj?

Kao i do sada: prometno redarstvo ispisivat će kazne za nepropisno parkiranje i zaustavljanje, a prekršaji u kretanju vozila u nadležnosti su MUP-a. Ako su na terenu prisutni policijski službenici prije redarstva onda djelatnici PU SD mogu sami ispisati kaznu za nepropisno parkiranje i zaustavljanje.

Od naplate kazni Grad Split bi nakon implementacije sustava kojim bi se upravljalo sa svih 84 ‘semaforizirana raskrižja‘ u Splitu mogao i dobro zaraditi.

Kamere će proraditi tek implementacijom cijelog ITS sustava, dakle u trećem kvartalu ili u rujnu 2025. Što je onda s ostalim kamerama, poput one kod igrališta "RNK Split" ili iznad zgrade nekadašnje "Čistoće", danas Prometne policije?

Riječ je o projektu Banovine kojim su postavljene kamere na 20 lokacija s ciljem kažnjavanja nepropisnog parkiranja. Njih koristi MUP i to isključivo u slučaju prometnih nezgoda i počinjenja kaznenih djela kada traže suglasnost Banovine jer zapovjednog centra - još nema.

image

Prometne kamere na križanju Ulice Domovinskog rata i Ulice Hrvatske mornarice

Bozidar Vukicevic/CROPIX

U tom slučaju, kamere služe za indicije prekršaja ili kaznenih djela poput kamera postavljenih na privatnim zgradama ili videosnimaka s mobitela.

A koliko smo čuli, odnos Grada i policije je takav da preko novina otkrivaju što se događa s kamerama u gradu. Za svakodnevni rad kamera, komunikacije između Banovine i policije nema.

Banovina ih drži kao svoje iako nema tko ni odakle nadgledati 24 sata u danu. Ista je stvar i s ITS-om gdje su navedeni kao dionici, ali koliko čujemo, iz Grada prema policiji nije stigao niti jedan poziv. Čini se kako iz policije i nisu zadovoljni takvim odnosom Banovine prema njima.

Grad je odabrao šest lokacija kod autobusnih stajališta za pokretanje pilot projekta u trajanju od 40 dana ne bi li se kaznili vozači koji parkiraju ili se predugo zadržavaju na autobusnim stajalištama zbog čega autobusi moraju stati na cesti i time izazivaju čep u prometu.

image

Prometne kamere na križanju Ulice Domovinskog rata i Ulice Hrvatske mornarice

Bozidar Vukicevic/CROPIX

Da se od ITS-a može dobro zaraditi, pokazuje primjer susjeda iz Šibenika gdje je ITS implementiran u kolovozu 2023. u prvih dva i nešto mjeseca dovelo do ispisivanja čak 17 tisuća kazni!

Kaže se kako su božićnice u gradskom poglavarstvu isplaćene upravo od kazni! Sami uložili pa im se sada vraća, a u ovi par mjeseci instalirano je desetak kamera, kazao je zamjenik gradonačelnika Danijelom Miletom.

Susjedi Zadrani se nisu pohvalili zaradom, ali su ga imali prije Šibenika i Splita, ali i Zagreba, piše Slobodna Dalmacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. travanj 2024 12:26