BROJKE GOVORE SVE

Stižu crni dani za tržište automobila!

Primjerice, otkako od rujna prošle godine više nema poticaja, njemačko tržište u ožujku je palo za 26,6 posto
 Robert Belošević/CROPIX

Prema mišljenju mnogih industrijskih analitičara, stižu crni dani za prodaju novih automobila u Europskoj Uniji. Očekuje se da je ožujski porast prodaje od 10,8 posto u odnosu prema istom mjesecu 2009. godine posljednja dobra vijest prije znatnog pada tržišta u idućih šest mjeseci.

U prva tri mjeseca 2010. zabilježen je i ukupan porast novih registracija od 9,2 posto (prodano je gotovo 3,7 milijuna novih automobila) u odnosu prema prvom kvartalu prošle godine, no u odnosu na isto razdoblje 2008. ti rezultati i dalje predstavljaju pad od 9,4 posto.

Prema podacima ACEA-e, europskog udruženja proizvođača automobila, broj registracija u ožujku je porastao na ukupno 1,64 milijuna novih automobila. Unatoč ohrabrujućim brojkama, analitičari i čelnici nekih proizvođača upozoravaju da vrijeme ističe za velike, ‘masovne’ proizvođače, poput Volkswagena. Dok premium marke, poput BMW-a, idućih mjeseci očekuju blagi porast prodaje, ostale proizvođače očekuje značajan pad nakon što istekne niz državnih poticaja za kupnju novih automobila koji su tijekom posljednjih mjeseci održavali na životu tržišta brojnih zemalja.

Velika Britanija prva

Slučaj Njemačke služi kao dovoljan nagovještaj razdoblja koje dolaze. Naime, otkako od rujna prošle godine više nema poticaja, njemačko tržište u ožujku je palo za 26,6 posto, odnosno na 294.375 novih vozila u odnosu na isti mjesec 2009. Titulu najvećeg europskog tržišta od Njemačke je za prošli mjesec preuzela Velika Britanija koja je prodala gotovo 400.000 novih automobila, odnosno 26,6 posto više nego u ožujku prošle godine.

Prodaja na talijanskom tržištu porasla je za 19,6, a na francuskom za 17,9 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Susjedna nam Slovenija zabilježila je porast od 10 posto. Španjolsko tržište poraslo je za čak 63,1 posto, no, ističe Automotive News Europe, s porastom od tek 8 posto domaći Seat nije značajno pridonio ukupnim prodajnim rezultatima.

U ožujku je najviše impresionirala Dacia. Rumunjski proizvođač povećao je prodaju za ogromnih 61 posto zahvaljujući modelima poput Sandera i Logana. Očekuje se nastavak Dacijinog uspona kada tijekom ljeta stigne i Duster, prvi 4x4 model.

Pad japanskih marki

Korejski tandem Hyundai i Kia također su zabilježili porast u ožujku, svaki po otprilike 25 posto. Gotovo svi japanski proizvođači zabilježili su padove prodaja u Europi - Suzuki je pao za 19,1, Honda za 15,6, Toyota za 13,9, a Lexus za 6,2 posto. Jedino je Nissan ostvario porast prodaje od čak 42,4 posto. Članovi grupacije PSA, Peugeot i Citroën, doživjeli su porast od po 20 posto.

Bez poticaja za kupnju novih automobila, analitičari očekuju da će tržišta mnogih europskih zemalja tijekom idućih mjeseci doživjeti značajan pad prodaje. Prema svim pokazateljima, ožujak je bio posljednji pozitivan mjesec u prvoj polovici 2010. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 22:55