MARKETINŠKI MAGNETI

VALVOLINE I ALFA ROMEO nove zvijezde nogometne Lige prvaka

    AUTOR:
    • Josip Horvat

  • OBJAVLJENO:
  • 18.08.2017. u 12:25

Soccer Football - Borussia Dortmund v Manchester City - International Champions Cup - Longgang Stadium, Shenzhen, China - 28/7/16
Sergio Aguero celebrates with David Silva after scoring the first goal for Manchester City
Action Images via Reuters / Bobby Yip
Livepic
EDITORIAL USE ONLY. - RTSK38I
REUTERS

Pred start Lige prvaka pogledali smo koliko su klubovi za nju financijski spremni i vidjeli da čak i kad je u pitanju autoindustrija, veliki sponzori financiraju - samo najveće klubove...

Da je nogomet, a posebno Liga prvaka, tvornica novaca više i nije neka novost. To najbolje znaju sami nogometaši (pitajte, primjerice, Neymara), ali i sponzori koji skupo plaćaju stavljanje svog loga na dres nekog sportskog kluba. Stoga nimalo ne čudi da su zeleni loptački tereni i ispunjeni stadioni oduvijek bili itekako zanimljivi i marketinškim odjelima auto proizvođača. Ništa drugačije nije ni sad, a najveći magnet su, dakako, oni najveći, najstariji i najpopularniji te najuspješniji klubovi, premda vrhnje katkad uberu i oni manji, posebno ako su osnovani nedaleko središta kakve velike automobilske kompanije.

Audi, Jeep, Chevrolet, Citroën i Volkswagen već se godinama ozbiljno igraju i s nogometnom loptom, a od ove sezone tu je i talijanski Alfa Romeo, koji je ponovno sklopio godišnji ugovor o stavljanju svog logotipa na dres Eintrachta iz Frankfurta te američki Valvoline koji sad podmazuje i mančesterske nogometaše koji su na platnoj listi arapskih šeika.

Neki su, pritom, dakako, više, a neki manje darežljivi, no svi očito od cijele priče imaju itekakve koristi, jer u suprotnom sigurno te sponzorske ugovore ne bi stalno produživali. Pogotovo u slučajevima kad i najveće zvijezde kluba umjesto u neki drugi, sjednu baš u neki njihov najnoviji automobil...


REAL MADRID

Ne smeta im što uz njih časte i Barcelonu
Madridski Real s pipe automobilske tvrtke iz Ingolstadta pije još od srpnja 2003., od kad i njihovi igrači svake godine dobivaju na poklon nove Audijeve automobile, a njemački premium proizvođač u vlasništvu koncerna Volkswagen u Španjolskoj osim njih sponzorira i suparničku Barcelonu, Athletic Bilbao, Villarreal i Atletico Madrid.

Britain Soccer Football - Juventus v Real Madrid - UEFA Champions League Final - The National Stadium of Wales, Cardiff - June 3, 2017 Real Madrid's Cristiano Ronaldo celebrates scoring their third goal with Luka Modric Reuters / Eddie Keogh Livepic - RTX38UTW
REUTERS


CHELSEA

Samo Chevrolet plaća više od Yokohame
Klub iz zapadnog Londona potpisao je 2015. drugi najveći ugovor za sponzoriranje dresa u engleskom nogometu - petogodišnji ugovor s tokijskom tvrtkom Yokohama Rubber Company, po kojem se japanski proizvođač guma obvezao Chelseau isplatiti 200 milijuna funti (50 milijuna godišnje). Više od njih za logo na dresu plaća tek Chevrolet.

Britain Football Soccer - Chelsea v Southampton - Premier League - Stamford Bridge - 25/4/17 Chelsea's Gary Cahill celebrates scoring their second goal Reuters / Stefan Wermuth Livepic EDITORIAL USE ONLY. No use with unauthorized audio, video, data, fixture lists, club/league logos or
REUTERS


JUVENTUS

Tu se ne zna ni tko je kome vlasnik
Američki proizvođač terenaca je umjesto BetClica postao glavni sponzor talijanskog Juventusa 2012., a 2014. dogovorio i šestogodišnje produženje ugovora po kojem je njihov doprinos Juventusu porastao s inicijalnih 11,7 na 17 milijuna eura godišnje. Podsjetimo, Jeep je u vlasništvu Chrysler grupe, koju je Fiat kupio 2009, a i Fiat i Juventus su u vlasništvu grupe Exor, koju kontrolira obitelj Juventusovog predsjednika Andrea Agnellija, čiji je djed brat Giannija Agnelli, dugogodišnjeg gazde Fiata.

Britain Soccer Football - Juventus v Real Madrid - UEFA Champions League Final - The National Stadium of Wales, Cardiff - June 3, 2017 Juventus' Mario Mandzukic celebrates scoring their first goal Reuters / Phil Noble Livepic - RTX38UMP
REUTERS


OLYMPIQUE LYON

Slaba zamjena za kladioničare
Južnokorejski proizvođač Hyundai 2012. je godine nakon državne zabrane smijenio francusku tvrtku za internet klađenje BetClic na mjestu glavnog sponzora nogometnog kluba iz Lyona, no navodno je tu čast pristao plaćati samo 5 milijuna eura godišnje, odnosno dva milijuna eura manje no što su to plaćali njegovi prethodnici...

Leprogres


BAYERN MÜNCHEN

Svake sezone euri i novi auti
Audi osim s Realom ima ugovor i s njemačkim Bayernom, u kojem posjeduje i 8,33 posto vlasničkih dionica. Prvi sponzorski ugovor su potpisali 2002. godine i 2015. ga produžili do lipnja 2025. godine. Bayernu godišnje plaćaju oko 10 milijuna eura, a po ugovoru su dužni i pred svaku sezonu igrače opskrbiti svojim najnovijim automobilima.

Soccer Football - Napoli vs Bayern Munich - The Audi Cup - Munich, Germany - August 2, 2017 Bayern Munich's Arturo Vidal REUTERS/Michael Dalder - RTS1A50N
REUTERS


MANCHESTER UNITED

Đavoli vole GM-ove novce, ali ne i aute
Popularni crveni đavoli iz Manchestera postigli su dogovor o sponzorstvu s Chevroletom, brandom koji djeluje u sklopu američke korporacije General Motors 2012. godine, nakon što su prekinuli višegodišnju suradnju s velikom internacionalnom konzultantskom tvrtkom AON. Chevrolet im se tad obavezao tijekom sedam sezona isplatiti sveukupno 350 milijuna funti, a poslao im je i flotu od 15 automobila, koja su, kako je prije tri godine otkrio Daily Mail, zvijezde Uniteda naprosto - odbile voziti...

Football Soccer - RSC Anderlecht v Manchester United - UEFA Europa League Quarter Final First Leg - Constant Vanden Stock Stadium, Brussells, Belgium - 13/4/17 Manchester United's Marouane Fellaini Reuters / Francois Lenoir Livepic
REUTERS


UDINESE

Rumunji su kupili i pravo na ime stadiona
Dacia, rumunjski automobilski proizvođač u vlasništvu francuskog Renaulta, s talijanskim klubom iz Udina u partnerstvu je još od početka 2009. godine, a Udinese im je lani prodao i prava da ime njihovog svježe obnovljenog stadiona Stadio Friuli prekrste u Dacia Arena Friuli te je usput i sponzorski ugovor produžio do 2020. godine.

Football - Soccer - Juventus v Udinese - Italian Serie A - Juventus Stadium, Turin, Italy - 15/10/2016. Juventus' Mario Lemina (R) and Udinese's Cyril Thereau fight for the ball. REUTERS/Giorgio Perottino - RTX2OZNC
REUTERS


VFL WOLFSBURG

Prvo tek igračka za zaposlenike, a sad i zgodni reklamni pano
Ne baš pretjerano uspješni njemački nogometni klub Wolfsburg nije samo sponzoriran od strane Volkswagena, oni su ga zapravo i osnovali (1938, pod imenom kao Stadt des KdF-Wagen, za djelatnike svoje tvornice u Wolfsburgu), a danas su i njegov stopostotni vlasnik. Vjeruje se da u klub godišnje ubacuje minimalno 30 milijuna eura samo u pokroviteljskim troškovima, a pritom valja znati kako VW uz to sponzorira još četiri bundesligaška kluba - Hannover 96, SV Werder Bremen, FC Schalke 04 i TSV 1860 München.

Football Soccer - VFL Wolfsburg v Bayern Munich - Bundesliga - Volkswagen Arena, Wolfsburg, Germany - 29/4/17 VfL Wolfsburg's Mario Gomez in action Reuters / Kai Pfaffenbach Livepic DFL RULES TO LIMIT THE ONLINE USAGE DURING MATCH TIME TO 15 PICTURES PER GAME. IMAGE SEQUENCES TO SIMULATE VIDEO IS NOT ALLOWED AT ANY TIME. FOR FURTHER QUERIES PLEASE CONTACT DFL DIRECTLY AT + 49 69 650050. - RTS14H6L
REUTERS


EINTRACHT FRANKFURT

Alfa Romeo ponovno izgurala BMW s dresa
Logo talijanskog Alfa Romea ove je sezone ponovno na dresu frankfurtskog Eintrachta i to umjesto loga tvrtke BMW, za što je Alfa platila lijepih 6 milijuna eura. Sponzor istog kluba bili su i od 2014. do 2016., dok je tvrtka BMW, odnosno njezinih najvećih dealer u Njemačkoj, BMW Euler Group, to bio lani i od 2008. do 2013. godine.

Football Soccer - Eintracht Frankfurt v Borussia Dortmund - DFB-Pokal Final - Olympic Stadium, Berlin, Germany - 27/5/17 Eintracht Frankfurt's Haris Seferovic in action with Borussia Dortmund's Sokratis Papastathopoulos Reuters / Hannibal Hanschke Livepic - RTX37WYS
REUTERS


VFB STUTTGART

U Stuttgartu prolazi samo trokraka zvijezda
Daimlerova divizija Mercedes-Benz ne samo da je stavila zvijezdu na Stuttgartov dres, nego je čak i klupski stadion, prvo iz Neckarstadion preimenovan u Gottlieb-Daimler-Stadion, a 2008. u Mercedes-Benz Arena. Uz to ovih su dana kupili i 11,75 posto dionica kluba (za 41.5 milijuna eura).

Football Soccer - VfB Stuttgart v Wurzburger Kickers - 2. Bundesliga - Mercedes-Benz Arena, Stuttgart, Germany - 21/5/17 VfB Stuttgart's Matthias Zimmermann celebrates scoring their first goal Reuters / Kai Pfaffenbach Livepic DFL RULES TO LIMIT THE ONLINE USAGE DURING MATCH TIME TO 15 PICTURES PER GAME. IMAGE SEQUENCES TO SIMULATE VIDEO IS NOT ALLOWED AT ANY TIME. FOR FURTHER QUERIES PLEASE CONTACT DFL DIRECTLY AT + 49 69 650050. - RTX36U3M
REUTERS


ARSENAL

Nisu baš najdarežljiviji, ali su ipak sveprisutni
Arsenal i Citroën su svoj prvi partnerski ugovor sklopili 2008. godine te ga 2014. produžili na još tri godine, a premda nije glavni sponzor, Citroën je vrlo prisutan u klubu, odnosno njegovim raznim marketinškim, digitalnim i prodajnim aktivnostima, a osigurava i svoja vozila trenerima i osoblju.

Soccer Football - Arsenal vs Sevilla - Emirates Cup - Pre Season Friendly Tournament - London, Britain - July 30, 2017 Arsenal's Alexandre Lacazette celebrates scoring their first goal REUTERS/Hannah McKay - RTS19R8E
REUTERS


MANCHESTER CITY

Valvoline podmazuje i nogometaše
Engleski klub u vlasništvu arapskih šeika lani je sklopio globalno partnerstvo s američkim proizvođačem motornih ulja Valvoline, koji je sad njihov “službeni automobilski podmazivač”, pa se i logo pojavio na rukavu klupskog dresa. Inače, sponzori istog kluba su i Nissan te Nexen Tire.

Soccer Football - Borussia Dortmund v Manchester City - International Champions Cup - Longgang Stadium, Shenzhen, China - 16/17 - 28/7/16
Manchester City's Sergio Aguero
Action Images via Reuters / Bobby Yip
EDITORIAL USE ONLY. - RTSK7E7
REUTERS
 

Iz drugih medija

Izdvajamo