VELIKI POGLAVICA

VOZILI SMO Jeep Grand Cherokee Dorađeni igrač za bespuće pokazao mišiće dostojne Dakra

Jeep

Statusni američki terenac prošao je kroz finu kozmetičku doradu, a ponudi je pridodana i beskompromisna izvedba Trailhawk, koja pomoću stalnog pogona 4x4, zračnog ovjesa, elektronički uključivog reduktora i kevlarom pojačanih guma ide gdje god poželjeli

Kad je riječ o terenskom nastupu, u Jeepu nema kalkulacije. I to nije tek marketinška krilatica. Pokazalo se to, po tko zna koji put, u brdima blizu Frankfurta na predstavljanju osvježenog Grand Cherokeea, sad dostupnog i u žestokoj off-road izvedbi Trailhawk. I to ponajprije po načinu na koji je zamišljena testna ruta. Kao da spust po vrtoglavoj strmini načičkanoj drvećem ne bi bio dovoljan, ambiciozni organizatori su namjerno razrovali usku stazu natopljenu blatom, napravili klackalice i preko metra visoka umjetna brdašca te produbili kolotrage. I to bi možda čak i bilo zabavno da nije pao snijeg, a temperatura se spustila na -7 stupnjeva Celzijusa. Vožnja u 482 cm dugačkom i 2,5 tona teškom statusnim terencem, jasno, u takvim se uvjetima pretvorila u ozbiljan izazov. No, ne kaže se uzalud da se na muci poznaju junaci.

Jeep
 

Serijski opremljen stalnim, pokazalo se superučinkovitim pogonom na sva četiri kotača Quadra-Drive II, robusni terenac je gotovo nestvarnom lakoćom prelazio prepreke. Zračno podesivi ovjes odmah smo namjestili u najviši položaj, čime smo podnicu uzdigli za dodatnih 6,5 cm. Na gotovo nestvarnih 27,5 cm… Ubrzo se pokazalo odličnim što na jednoj osovini, kad zagusti, može završiti i 100 posto okretnog momenta. Konkretno, svih 570 Nm ponuđenih u poznatom 3,0-litrenom dizelašu V6 od 250 KS, kakvog već niz godina koristi i Maserati Ghibli. A bilo je i situacija iz kojih bi se vjerojatno teško izvukli bez pomoći elektronički uključivog reduktora, smještenog pored okretnog prekidača za odabir načina rada ovjesa, mjenjača i elektronike Selec-Terrain s programima za snijeg, pijesak, blato i stijene. Usprkos tome, po stazi na kojoj je bilo svega osim pijeska u nekim trenucima smo ozbiljno grebali podnicu zaštićenu metalnim pokrovom i u prazno vrtjeli kevlarom pojačane terenske gume Goodyear Adventure od 18 cola. Povremeno smo se i vidjeli na krovu, a tada nas je tješilo što organizatori i dalje pokazuju rukama da nastavimo. Nitko se, srećom, nije rukama hvatao za glavu…

Jeep
 

Čitava priča dobila je dodatnu težinu kad smo došli do asfalta. Uz spušteni ovjes i drugačiju konfiguraciju pogona 4x4, američki terenac tad je suvereno krenuo kroz zavoje, kao da je riječ o limuzini. Do izražaja je tada došao i prpošni šesterocilindraš, savršeno usklađen s brzim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem kojeg potpisuje ZF. Samo pola sata nakon što smo se probijali kroz bespuće bez problema smo jurili preko 200 km/h na njemačkom autobahnu. Usprkos priličnoj masi, robusnoj karoseriji visokoj 180 cm i stalnom pogonu 4x4, ali i ozbiljnoj off-road vožnji, niti potrošnja od 9,3 litre nije bila zabrinjavajuća.

Ukratko

Cijena offroaderske izvedbe Trailhawk još nije poznata, no prema najavama bit će pozicionirana između luksuznog Summita (725.800 kn) i mišićavog, čak 468 KS snažnog modela SRT (919.600 kn)

Moćniji terenski nastup nije plaćen manjom udobnošću. Pomoću preglednog zaslona od 8,4 inča upravlja se klimom, glazbenim sustavom, grijanjem sjedala i upravljača, navigacijom... Uz serijski zračni ovjes podnica zaštićena čeličnim pločama uzdiže se na čak 27,5 cm, pa se s Trailhawkom prolazi i kroz inače neprohodno bespuće

Nudi se izbor program vožnje za snijeg, pijesak, blato i stijene, a brzina se pri korištenju Hill Descent Controla bira polugicama. Značka s oznakom Trail Rated pokazuje da je i Grand Cherokee uspješno savladao seriju nemilosrdnih terenskih testova

Iz drugih medija

Izdvajamo