NOVA GENERACIJA

VOZILI SMO: TOYOTA PRIUS Nije samo štedljiv nego i zabavan

Novi Prius bit će izložen početkom travnja na Zagreb Auto Showu

Nova Toyota Prius više se ne zadovoljava samo štednjom goriva, nego uz to želi biti i zabavna u vožnji. I nije to samo marketinški slogan, pokazalo se u Valenciji, gdje smo napravili prve kilometre s već četvrtom generacijom japanskog hibrida.

Smješten na novorazvijenu, upravo na Priusu prvi put korištenu platformu Toyota New Global Architecture (TNGA), nudi novi, znatno uvjerljiviji osjećaj za upravljačem.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Korištenjem visokočvrstog čelika postignuta je čak 60 posto veća čvrstoća karoserije rastegnuta na 454 centimetara (+6), što pridonosi boljem nastupu na cesti i pruža osjećaj sigurnosti. S nikad izravnijim upravljačem, tvrđe namještenim ovjesom, snažnijim kočnicama (ali i spuštenim težištem za 2,5 cm), novi Prius je zabavniji za voziti od prethodnika. No, daleko od toga da mu se osnovna filozofija promijenila. U prvom planu i dalje je štednja goriva, kao i niska emisija CO2, koja u novoj generaciji broji tek 70 g/km. Za usporedbu, prvi Prius iz 1997., svojevrsni pionir globalne priče o hibridnom pogonu, u prosjeku je emitirao za današnje pojmove popriličnih 120 g/km...

Napredak je tu, opipljiv i u unutrašnjosti gdje se nije štedjelo niti na materijalima, ni na opremi. Sjajna, prilično napadna plastika na upravljaču i dijelovima armature neće se svakome svidjeti, no dojam podižu svemirski dizajnerski, veliki i pregledni središnji zaslon i instrumentna ploča, na kojima se prikazuju navigacija, rad hibridnog pogona... Impresionira i oprema. Uz već poznatu ergelu sigurnosne elektronike, novi Prius je i prva Toyota s head-up zaslonom, a nudi i bežični punjač za mobitel.

No, usprkos vozačkom iskoraku još se jednom se pokazalo da štednja goriva ne ide ruku pod ruku s eksplozivnošću motora. Bar kad nije riječ o električnom ili plug-in pogonu. Ispod prednjeg poklopca i dalje se nalazi poznati benzinac 1.8 VVT-i, doduše s temeljito dorađenim hlađenjem i ubrizgavanjem goriva, te novim ispušnim sustavom, no sve te novosti vezane su uz smanjenje potrošnje.

S druge strane, benzinac s relativno mršavih 98 KS nije krojen za nagla ubrzanja, kad muku muči s karoserijom od 1,4 tone i propinje se na visokim okretajima. Zato je kudikamo ljepše ležerno krstariti, što nudi blaženi, gotovo meditativni osjećaj za upravljačem. Novost je da se i na autocesti, pri brzini od 115 km/h, može neko vrijeme juriti samo na struju, ali najbolje od sebe Prius i dalje pokazuje u gradu. Vozeći se kroz Valenciju trošili smo oko 4, a na čitavoj ruti u prosjeku 4,6 litara. Više nego predviđaju tvornički podaci (3,3 litre), ali i dalje izvrsno.

Novi Prius bit će izložen početkom travnja na Zagreb Auto Showu, a potom stiže i u prodajne salone s početnom cijenom od 214.900 kuna. Na što se može uhvatiti još i 30.000 kuna državnih poticaja...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. svibanj 2024 02:33