MALI GOLF

VOZILI SMO VOLKSWAGEN POLO Svjež izvana, zreo iznutra

Volkswagen

Šesta generacija stiže na tržište samo u izvedbi s pet vrata, ali je ne samo veća i prostranija od prethodne, nego i zrelija, udobnija, opremljenija i dinamičnija. Toliko da je više neće kupovati samo oni koji možda nemaju dovoljno novca za Golf, nego i oni koji požele baš Polo

Zahvaljujući žestokoj konkurenciji danas se vozimo u sve boljim automobilima. To vrijedi ne samo za skuplje i veće automobile, nego i, uvjetno rečeno, manje i jeftinije. Uvjetno rečeno, jer klasa u koju spada Polo samo je u nekoliko posljednjih mjeseci obogaćena najnovijim generacijama Nissana Micre, Seata Ibize i Forda Fieste, a sad je u nju stigla i njegova šesta generacija. Da će biti veća od prethodne, nekako se podrazumijevalo i prije negoli nam je to pred koji mjesec potvrdilo službeno otkrivanje u Berlinu. Pitanje je bilo samo u kojoj će to točno mjeri biti ostvareno, a već je prvi službeni press release povukao sasvim jasnu paralelu: s 405,3 cm (8,1 više nego dosad) dug je gotovo kao nekoć Golf četvorka, no ujedno od njega ima veći osovinski razmak i veću unutrašnjost i prostraniji prtljažnik.

 

Foto: Volkswagen

Vidi se to sve već i izvana, no pravi se osjećaj zapravo stječe tek kad sjednete u Polo i napokon njime otpočnete vožnju. Slučajno ili ne, za prve testne vožnje ovaj put VW je izabrao hanzeatski Hamburg, jer osim što je dovoljno blizu Wolfsburgu, time kao da poručuje da se od novog automobila u trgovačkom smislu itekako mnogo očekuje. Prije svega, da nastavi svijetlu tradiciju prethodnika, prodanih u više od 14 milijuna primjeraka...

U onom drugom, korisničkom i vozačkom smislu, prvi je dojam da je Polo doista veći i zreliji automobil, i to u svakom pogledu. Kao ni dosad, čak ni u najnakrcanijim i najbogatijim primjercima ne upada u zamku pretjerane razmetljivosti pa se zahvaljujući tomu u njemu poprilično lako usredotočiti na ono što je doista bitno. A to su prije svega dojam kvalitete izrade i dugovječnosti, a zatim i logičan, korisniku potpuno prilagođen raspored raznih funkcija i prekidača.

Volkswagen
 

Preslikavanjem boje karoserije na armaturu i dijelove vrata te obruba središnje konzole Polo je vrlo elegantno dobio mladenački živahan, a istodobno funkcionalan kokpit. Glavna instrumentna ploča u ravnini je sa središnjim infozaslonom (dijagonale od 6,5 do 8 inča) te po želji uključuje Active Info Display nove generacije sa 11,7-inčnom dijagonalom (premijerno), a pokraj njega nalazi se još samo prekidač za sva četiri žmigavca, dakle, za slučaj nužde. Ispod njega su središnji otvori ventilacije, pa modul klime i pretinac s prostorom za indukcijsko punjenje mobitela. U podnožju ručice mjenjača su tipka za pokretanje motora i one za razne sustave poput start&stopa ili pomoći pri parkiranju. Količina raspoloživog prostora u kabini definirana je, dakako, osovinskim razmakom koji je u odnosu na prethodnika porastao za 9,4 cm, na 256,4, a to mu osim toga daje i dinamičniji izgled. Prtljažnik je također veći (+71 l) te sada ima 351 litru.

U najvećoj mjeri očekivano je zaigrao na kartu benzinaca, počevši od osnovne 1.0 MPI verzije sa 75 KS (uz ručni mjenjač s pet stupnjeva), preko 1.0 TSI-ja s 95, odnosno 115 KS, do 1.5 TSI motora sa 150 KS (uz ručne ili DSG mjenjače). Vrhunac ponude je GTI verzija s 2.0 TSI motorom od 200 KS, dostupna s ručnim 6-stupanjskim ili DSG-om sa sedam stupnjeva. Dizelaše predstavlja samo 1.6 TDI s 80 ili 95 KS, a novost je 1.0 TGI opcija na prirodni plin, s 90 KS, ali nju na hrvatskom tržištu nećemo vidjeti.

U vožnji je Polo uvjerljiv u svakom pogledu: monolitno čvrsta karoserija na novoj platformi MQB A0 izvlači najbolje iz poznate, ali osvježene kombinacije poprečnih ramena i polukrute osovine. Uvjerljiva je u dinamičkom i u komfornom smislu i na većim kotačima (14 do 17 cola, 18 za GTI), a stabilnosti u vožnji pomaže i njihov širi trag. I upravljač, barem na prvi pogled, ostavlja bolji dojam od prethodnika, jer se doima dovoljno laganim, ali i preciznim. Sada su dostupni i sustavi asistencija iz viših klasa, poput Front Assista s kočenjem u slučaju nužde i nadzorom pješaka, ACC adaptivnog tempomata (do 210 km/h) i nadzora mrtvog kuta te prometa iza vozila, a tu je i Park Assist s automatskim kočenjem za slučaj potrebe. Polo je spreman za digitalno doba, što pokazuju i MirrorLink te Android Auto i Apple Car Play (u nas, nažalost, još uvijek izvan funkcije). U Hrvatskoj se novi Polo već može naručiti, a cijene kreću od 99.293 kune za početni amotsferski benzinac s opremom Trendline.

Ukratko

Polo karakter pokazuje na više načina, a među njima su i izbor između 14 boja karoserije i 13 armature, 11 presvlaka sjedala te 12 vrsta kotača od 14 do 18 cola

Kokpit je raščišćen i ergonomski dotjeran do savršenstva, ali mu osobnost daju armatura u boji karoserije i premijerno predstavljeni Active Info Display nove generacije. Da Polo ide ukorak s vremenom, pokazuje prostrana unutrašnjost i sprijeda i straga, ali i brojne digitalne i druge napredne mogućnosti poput indukcijskog punjenja mobilnog telefona. Prtljažnik je u odnosu na petu generaciju narastao za 71 litru te ih sada ima 351, a budući da je pravilna oblika, bit će vrlo iskoristiv

Glavninu pogonske grupe za Polo čine MPI i TSI benzinci od 75 do 200 KS, a ljubiteljima dizelaša preostao je 1.6 TDI. Novost je i plinski 1.0 TGI, ali njega u Hrvatskoj neće biti.

Iz drugih medija

Izdvajamo