Više od pet godina - od predstavljanja studije na salonu u Detroitu u siječnju 2017., pa sve do svjetske premijere serijskog izdanja 9. ožujka ove godine - čekali smo na Volkswagenov prvi električni minivan, koji se istodobno pojavio u putničkoj verziji s pet sjedala ID. Buzz i teretnoj s dva, odnosno tri, ID. Buzz Cargo.
Je li vrijedilo čekati? Itekako. ID. Buzz je dostojni nasljednik kultnog Type 2 (T1) iz pedesetih godina prošlog stoljeća, sa svim pripadajućim detaljima, uključujući i dvobojnu karoseriju s broj većim zaštitnim znakom Volkswagena.
Uz podjednako prostranu unutrašnjost kao i minivan VW T6, što je posljedica samo dva milimetra kraćeg međuosovinskog razmaka (2,99 metara), ID. Buzz je kraći čak 19 centimetara (4,71 metar) i 3,3 niži (1,94 metra), ali i priličnih 8,1 centimetar širi (1,99 metara). Tijesno nije ni u prtljažniku od čak 1121 litre, premda je krugom okretanja od 11,1 metra na razini VW Golfa.
Tajna je, dakako, u Volkswagenovoj električnoj platformi MEB, koju ID. Buzz dijeli ne samo s ostalim članovima obitelji ID, nego i s električnim Audijem Q4 i Q5 e-tron, Cuprom Born te Škodom Enyaq iV. U početku će se prodavati isključivo s najvećom baterijom od 82 kWh, koja podržava punjenje na superbrzim punjačima od 170 kW (DC), a struju isporučuje na stražnju osovinu ugrađenom elektromotoru od 204 KS.
Krajnja brzina je, međutim, elektronički ograničena na 145 km/h, ali s jednim punjenjem prelazi lijepa 423 kilometara. Cijena? S cjelovitom opremom i svim davanjima stoji 476.456 kuna.
U kabini, instrumentna ploča i upravljač podsjećaju na ID.3, sjedala u drugom redu mogu se klizati lijepih 15 centimetara, preklopiti ili sasvim izvaditi, a u prtljažnik stane čak 1121 litra.
Uz putničko, istodobno stiglo i teretno izdanje
Teretna verzija ID. Buzz Cargo s elektromotorom od 204 KS, najvećom baterijom od 82 kWh, jednim redom sjedala i tovarnim prostorom obima 3,9 prostornih metara, stoji 430.931 kunu.
U odnosu na obični ID. Buzz, Cargo se isporučuje s limenim stranicama umjesto stražnjih stakala i tri sjedala u prednjem redu - vozačevo plus klupa za dvojicu putnika ili, po želji, samo jedno sjedalo za suvozača. Iza njihovih leđa čvrsta je pregrada prema teretnom prostoru, koja se uz doplatu može opremiti prozorčićem ili otvorom za utovar manjih stvari.
Već iz tvornice, a proizvodi se kao i putnički ID. Buzz u pogonima Volkswagen Nutzfahrzeuga u Hanoveru, dolazi s kliznim desnim stražnjim vratima, a uz doplatu i s lijevim.
Čak 3,9 metara prostornih nalazi se iza leđa vozača i suvozača, što je sasvim dovoljno za dvije euro-palete, a za osiguranje tereta u vožnji Volkswagen prtljažni prostor oprema kukicama u podu, odnosno na bočnim stranicama. Kao i putničko izdanje, i ID. Buzz Cargo u početku će se nuditi isključivo s elektromotorom od 204 KS i najvećom baterijom od 82 kWh (426 km), a potkraj iduće godine u ponudi će se naći i osnovna baterija od 55 kWh, dovoljna za oko 300 kilometara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....