FORMULA 1

Alonso radije vozi za Ferrari, nego osvaja naslove za Red Bull

Vikend u Silverstoneu predstavlja ili-ili situaciju za ovu sezonu Formule 1. Nova pravila - odnosno zabrana difuzora koji se punio ispušnim plinovima i kada vozač ne pritišće papučicu gasa - trebala bi dati odgovor je li borba za naslov prvaka gotova ili ipak još ima kakve-takve nade da se sezona u potpunosti ne pretvori u one-man show.

Odgovor na pitanje hoće li nova pravila promijeniti odnos snaga, odnosno skresati prednost koju uživa Red Bull u odnosu na ostatak društva ili će sve manje-više ostati u jednakim razmjerima kao do sada, trebala bi dati sljedeća dva dana. Za sada su najave oprečne, zavisno iz kojeg izvora stižu, ali mišljenje Adriana Neweya ipak bi trebalo biti relevantno. Riječ je o dizajnerskom čudotvorcu, arhitektu bolida Red Bulla s kojim je Sebastian Vettel gotovo nepobjediv ove sezone i koji je danas daleko najcjenjeniji inženjer u svijetu Formule 1.

Teorije zavjere

A on je poslao prilično alarmantno upozorenje:

- Zabrana spornih difuzora jako će utjecati na performanse našeg bolida!

Dao je i razloge.

- Cijeli naš bolid koncipiran je na temelju ispušnog sustava i takvog difuzora, dok su nas gotovo sve ostale momčadi kopirale i naknadno ga ugradile. Dakle, kada uklonimo bit našeg bolida, može se dogoditi da ćemo više patiti negoli ostale momčadi.

Newey je ipak ostavio ogradu “teško je takve stvari predvidjeti dok ne dođe utrka”, ali zato natuknuo što stoji u pozadini odluke o promjeni pravila.

- To je isto kao 1993. kada Ferrari nije mogao izaći na kraj s aktivnim ovjesom, pa su ga odjednom zabranili. Lako je i sada smišljati teorije zavjere, pa reći da Ferrari ni sada nije mogao funkcionirati s difuzorom i da su oni najsretniji što je zabranjen.

Newey je aludirao da FIA opet ide niz dlaku Ferrariju, a slučajno je, eto, predsjednik FIA-e negdašnji šef Ferrarija Jean Todt.

S druge strane, u Ferrariju se ne zanose mišlju da će kopernikanskim obratom oni sada biti brži od Red Bulla za sekundu po krugu. Možda će biti bliže, ali...

- Sve ovisi o bolidu. Ako je dovoljno dobar da pobjeđujemo, onda još uvijek imamo dovoljno vremena za povratak u borbu za naslov. Ali ako i dalje budemo sporiji od Red Bulla, logički je pretpostaviti da se nemamo čemu nadati - rekao je Fernando Alonso.

Španjolac prošlu i ovu sezonu gleda u leđa Red Bulla, ali se svejedno obvezao na vjernost Ferrariju na sljedećih pet godina.

Ferrari je puno više

- Možda bih imao tri ili četiri naslova prvaka da sam u Red Bullu, ali ne bih bio jednako sretan kao što sam sada kada vozim za Ferrari - rekao je Alonso i onda “izvalio” priličnu glupost.

- Mislim da je vozaču važnije voziti za Ferrari nego imati naslov prvaka. Ferrari je Ferrari. Teško je to opisati riječima jer Ferrari je puno više od obične F1 momčadi kakve su sve ostale.

Da je to i rekao kako bi se dodvorio navijačima Ferrarija, zvuči smiješno. Sumnjamo da je, primjerice Mikki Häkinenu nedostajao Ferrari dok je s McLarenom osvajao dva naslova prvaka...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. svibanj 2024 17:56