TEAM BUILDING

Kvrgavi nos i sumnjive kočnice novog Ferrarija pokvarile skijašku idilu!

Već po uhodanoj tradiciji Ferrarijeva momčad u Formuli 1 i Ducatijeva u MotoGP-u zajednički otvaraju godinu u mondenom talijanskom zimovalištu Madonni di Campiglio.

Nekoliko zajedničkih dana druženja zapravo su PR metoda kako bi se talijanska mega-tvornica prikazala kao velika, topla, idilična obitelj čije se zvijezde Fernando Alonso, Felipe Massa, Valentino Rossi, Nicky Hayden skijaju zajedno na padinama Dolomita, večeraju zajedno uz veliki kamin, utrkuju se kartinzima na ledu, voze skupocjene automobile po snijegu i rade slične “zabavne” stvari. Kao i sve ostale sretne obitelji koje su, valjda, nalik jedna drugoj.

Posljednjeg dana boravka u Madonni na red su došli i novinari s pitanjima. I odmah pokvarili idilu. Barem Fernandu Alonsu. Španjolcu se nije svidjelo što se posljednjih mjesec dana puno piše o raspadu njegova petogodišnjeg braka s pop pjevačicom Raquel, što je on inače sam objavio, i ekspresnom pronalasku nove ljubavi. A onda mu je prisjelo kada je upitan je li razlog razvoda to što je previše vremena proveo u Ferrarijevoj tvornici radeći na novom bolidu umjesto sa suprugom. Ako i nije bilo ironično, pitanje je briljantno.

- Ne mogu vjerovati da ljude može toliko zanimati moj privatni život - komentirao je Alonso.

Možda su ga, međutim, dodatno iz takta izbacile vijesti oko Ferrarijeva bolida za 2012. Jer, prema nekim izvorima, model kodnog imena 663 nije iz prvog pokušaja prošao obvezatni FIA-in sigurnosni crash-test, što je sve samo ne obećavajuća najava za 2012. Pogotovo ne u kontekstu da Ferrari već dvije godine kaska za Red Bullom.

O novom Ferrariju je govorio i šef Stefano Domenicali koji će ove sezone biti pod enormnim pritiskom jer više nema isprike ako talijanska momčad opet ostane praznih ruku.

- Ovogodišnji bolid vizualno nije baš lijep, no više bih volio da je ružan, ali da bude pouzdan i da nam donosi pobjede.

Ovaj “ružni” dio odnosi se na (navodno) kvrgavi nos bolida, no stvarni izgled će se doznati tek 3. veljače na službenom predstavljanju. Međutim, kako sada stvari stoje, estetika će biti manja briga jer iako su do starta sezone ostala još puna dva mjeseca, već se počela valjati prva tehnička kontroverza.

Naime, u Lotusu (donedavni Renault) izumili su radikalni sustav kočnica koji prilagođava prednji ovjes i utječe na “visinu” bolida (udaljenost između tla i poda bolida), a u konačnici pospješuje njegovu upravljivost i stabilnost u zavojima. Vrlo sličan sustav razvijaju i u Ferrariju te ako dobije “zeleno svjetlo” od FIA-inih tehničkih delegata, mogao bi im dati malu prednost u odnosu na konkurente. Koji ih, jasno, mogu kopirati, ali će za to ipak izgubiti vremena.

No, s druge strane tko zna što će ove zime izaći iz Red Bullove radionice Adriana Neweya, možda i on sprema neko specijalno iznenađenje...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 04:29