BUDUĆNOST SPORTA

MLADE VOZAČKE NADE Osam hrvatskih vozača pred vratima F1

OTKRIVAMO

Hrvatske vozačke nade

Osam hrvatskih vozača pred vratima Formule 1

Iz općeg sivila gotovo pa jedva postojećeg hrvatskog automoto sporta zahvaljujući prvenstveno vanserijskom talentu i obiteljskom odricanju iskočila je skupina mladih vozača koja već gradi uspješnu vozačku karijeru na međunarodnoj sceni i u život vraća nadu da ćemo jednom u budućnosti za nekog od njih navijati možda čak i u Formuli

LUKA GROBENSKI (14) - Sebastian Vettel jedan je od idola Luke Grobenskog, no to nije jedini razlog zbog kojeg 15-godišnjak iz Koprivnice s privremenom adresom u Puli, nosi kacigu u istim bojama. Naime, već petu godinu Luka je pod paskom Red Bull Motorsporta koji mu nije dao samo kacigu već i širom otvorio vrata napretka u karijeri koji vodi direktno prema Formuli 1. Izviđače austrijske momčadi Luka nije privukao samo odličnim rezultatima i uspjesima na stazi. Pažnju na sebe skrenuo je neobičnom dozom hladnokrvnosti, koncentracije i sposobnošću prilagodbe. Osobine koje čine razliku između dobrog i odličnog vozača zbog čega je sa 10 godina, zajedno sa Carlosom Sainzom juniorom dobio Rookie Bull kacigu. Ulaskom u program Red Bulla Luka je dobio mentora, a potom i poseban program koji se u prvi mah čini dijametralno suprotnim od svega što svaki vozač i njegova ekipa žele. Program koji je Luki i njegovom ocu Marijanu osobno pojasnio Helmut Marko, prvi čovjek Red Bulla Motorsport. U kojem naglasak nije stavljen na rezultate, ni na broj natjecanja. Nema forsiranja ni s brojem utrka i sve je podređeno stjecanju iskustva u koje je uključeno i utrkivanje s lošijom motorom ili istrošenim gumama. Istodobno od Luke se traži i poznavanje mehanike. Iako u ekipi ima odlične mehaničare, od ove će godine sam slagati svoj karting, a mehaničari će tek povremeno uskakati. No, to nisu jedini zahtjevi. Od Luke se traže da bude odličan u školi, da nauči savršeno govoriti barem dva strana jezika i na koncu da na stazi pokazuje stalan napredak. U Red Bullu pomno prate rad najmlađeg od šest članova junior ekipe. Sve njegove utrke se snimaju, ali i kontrolira njegova suradnja s mehaničarima, kao i svaka reakcije izvan staze. Ove godine u programu je upisano 12 utrka talijanskog Easy kart prvenstva, s posebnim naglaskom na europsko i svjetsko finale na kojem će Luka pokušati ponoviti uspjeh od prije dvije godine kada je u konkurenciji 116 vozača osvojio 3. mjesto.

KRISTIJAN HABULIN (24) - Prijelaz iz kartinga u formule sasvim je logičan i prirodan slijed, osobito za vozača poput Kristijana Habulina, koji je kroz 12 godina natjecanja u kartingu nebrojeno puta dokazao svoju izvanrednu vozačku kvalitetu i osvojio gotovo sve što se osvojiti može. No, zbog toga nova stepenica u karijeri nije ništa manje zahtjevna. Ne čudi stoga prilična doza opreza s kojom je krenuo na prvo ovosezonsko natjecanje talijanskog prvenstva Formule Renault na legendarnoj Monzi. Potiho se nadao ulasku među prvih deset ne zanoseći se nimalo činjenicom da je na jednom od predsezonskih testiranja ostvario najbolje vrijeme u posuđenom bolidu. No, iznenadio je i samog sebe. U dvije utrke na otvaranja sezone upisao je 5., a potom i 6. mjesto u konkurenciji 17 vozača. U drugoj utrci, u koju je krenuo s drugog mjesta, uspio se probiti i na vodeću poziciju, ali u konačnici nije izdržao pod napadima konkurenata. Nakon Monze ambicije su mu porasle i umjesto u prvih deset cilj je sad pronaći mjesto među prvih pet, možda i poneko penjanje na podij. Dodatni mu podstrek za to daje i činjenica da su ga Talijani uvrstili među tri najbolja debitanta.

MARTIN KODRIĆ (14) - Nakon prošlogodišnje sezone u kojoj je bilo uspona i padova, Martin Kodrić promijenio je momčad i novu je započeo u velikom stilu osvojivši prestižni pokal Andrea Margutti. O vrijednosti uspjeha svjedoči podatak da je 15-godišnji Samoborac pobijedio u klasi KF3 za koju se prijavilo 80 vozača iz čak 23 zemlje. Nakon sedam godina natjecanja širom Europe i ogromnog truda, Martin je svoj talent pokazao u najboljem svijetlu i ostvario uspjeh koji do sada nije ostvario ni jedan kartingaš iz Hrvatske. Suradnja s novom momčadi započela je na najbolji mogući način i nakon dobrih vremena na treninzima u utrci se konačno sve posložilo. Odličnom vožnjom Martin je iza sebe ostavio iznimne suparnike poput Engleza Russela, aktualnog prvaka Europe i trenutno vodećeg u WSK Master Seriji, te Rusa Sitnikova, s kojima se natječe i u WSK serijama, na europskim i svjetskim prvenstvima.Otvaranje sezone iz snova vrlo brzo slijedili su i novi uspjesi kao potvrda odlične forme. Na posljednjoj utrci ovogodišnje WSK Master serije u Castellettu poslije odličnih nastupa u kvalifikacijama, kulminacija je stigla u finalnoj utrci koju je završio na izvanrednom 3. mjestu što mu je u konačnici donijelo 7. mjesto ukupnog poretka u konkurenciji 90 vozača. Vremena za odmor i povratak u Samobor nije bilo jer na programu su prvi nastupi u Britanskom karting prvenstvu. Novi izazov i za Kodrića kojeg ove sezone čeka vrlo gust kalendar natjecanja u koji je upisao čak 25 utrka.

IVAN PULIĆ (19) - Unatoč relativno kasnom startu automobilističke karijere, Ivan Pulić pokazao je da jabuke ipak ne padaju daleko od stabla. Sina najtrofejnijeg hrvatskog vozača Nike Pulića prošle je sezone postao najmlađi nacionalni prvak na brdu osvojivši naslov u grupi A. U potragu za novom afirmacijom, pod budnom paskom iskusnog oca koji je kako Ivan kaže odličan savjetnik i trener, ove godine krenuo je s natjecanjima u talijanskom Clio kupu. Vatreno krštenje u konkurenciji 27 vozača odradio je na legendarnoj Monzi i kući se vratio sa 13. mjestom u prvoj vožnji i 16. u drugoj. Obzirom na prvi nastup sasvim solidni rezultati koji su mu donijeli trenutno 4. mjesto u poretku juniora, kao i u poretku debitanata. No, više od bodova Ivan ističe ogromno iskustvo koje nosi iz prvog nastupa. - Napravio sam nekoliko grešaka, ali u takvoj konkurenciji i najmanje se skupo plaćaju. Talijani su jako agresivni i brzi i bit ce jako zanimljivo u nastavku sezone. Zadovoljan sam i s nestrpljenjem čekam drugu utrku, izjavio je Ivan kojeg novi nastup čeka koncem svibnja u Imoli. Na kraju sezone u planu je nastup na europskom finalu Clio kupa.

SNJEŽANA DEBELIĆ (21) - Nakon uspješnog oporavka od ozljede koljena i marljivog treniranja na omiljenoj stazi uz samo more u uvali Mag na otoku Rabu, Snježana Debelić spremna je za prvu utrku Svjetskog motokros prvenstva za žene. Nakon šest sezona sudjelovanja u otvorenom prvenstvu Austrije, neslužbenom europskom prvenstvu, pred Snježanom su novi izazovi. Jedina hrvatska profesionalna vozačica snage će odmjeriti sa šezdesetak suparnica koje predvodi Stephanie Laier, trostruka prvakinja svijeta na pješčanoj stazi u nizozemskom Valkenswaardu. Bit će to prva od osam ovosezonskih utrka, a posebno veseli što će se jedna od njih, ona četvrta u kalendaru, voziti i kod nas. Razlog više da se početkom lipnja dođe na Mladinu i navija za Nenu.

JURICA PAVLIC (22) - Sa sedam uzastopnih naslova prvaka Hrvatske, dva juniorska naslova prvaka Europe, te titulom viceprvaka svijeta za vozače do 21 godine, Jurica Pavlic gotovo da i nema više što dokazivati u svijetu speedwaya. Ipak najmlađi prvak Europe u povijesti speedwaya u novoj si je sezoni postavio još veće ciljeve među kojima i ulazak u GP prvenstvo, u ligu najboljih vozača na svijetu što je, usporedimo li to sa svijetom automobilizma, ekvivalent ulaska u Formulu 1. Prigodu za to dobit će u Goričanu, na obiteljskoj stazi, gdje ulazak u prva tri vode u GP prvenstvo čiji kalendar sadrži 12 utrka i koje se, zahvaljujući nedavnom novom uzletu popularnosti speedwaya 2013. uz Europu voziti i u Americi, Australiji i Novom Zelandu.

NIKOLA BELOHRADSKI (17) - Nikola Belohradski sa zvukom trkaćih motora susreo se još u pelenama zahvaljujući ocu Draženu, višestrukom prvaku hrvatske na brdu i krugu, te trostrukom prvaku CEZ-a. Nikola je međutim jako rano pokazao potencijal kojim bi mogao nadmašiti oca. Pet naslova prvaka Hrvatske i Zlatna kaciga HAKS-a u kartingu bili su samo početak. Uslijedili su brojni nastupi na međunarodnim stazama popraćeni respektabilnim rezultatima. Nakon 11 sezona u kartingu na red je došao prelazak u automobile. Ove sezone, iako još uvijek nema vozačku dozvolu, Nikola će voziti austrijski kup Swift Motorsport sa 150 konja snažnim Suzukijem. Organizatori su prvu utrku otkazali i vatreno krštenje za Nikolu uslijedit će sredinom svibnja na stazi Red Bull u Austriji. Bit će to prvo pravo upoznavanje s autom i stazom, ali Nikola nema treme ni straha. – Znam da me čeka iznimna konkurencija i za sada ne razmišljam o rezultatima. Želim samo što više naučiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. svibanj 2024 23:37