Fiat X1/9 jedan je od onih automobila koji su mogli biti skoro savršeni vozački stroj da je tvrtka samo malo više pogurala "više snage". Fiatov "laki" sportski "targa" dvosjed iz 1970-ih godina i 80-ih na tržištu kao Bertone X1/9 imao je motor smješten središnje iza putničkog prostora.
U tadašnjim testovima novinari su bili oduševljeni takvim konceptom i voznim osobinama, ali su rekli i da mu treba više snage. Prve modele X1/9 pokretao je živahan, ali malen 1,3-litreni motor iz Fiata 128 koji je postizao oko 70 KS, i trebalo mu je 15,3 sekunde da postigne 100 km/h iz stajanja.
Snaga je kasnije prigušena iako je stigao veći 1,5-litraš od 68 KS, no sprint do stotke se poboljšao na 11,8 sekundi. Bolje, da, ali još uvijek nije dovoljno da se maksimalno iskoristi potencijal šasije.
Sada zamislite isti automobil s istim karakterom, ali tri puta većom snagom. Sivi X1/9 na ovim slikama započeo je život kao model iz 1981. s 1,5-litrenim motorom, ali sada ima Hondin B18C VTEC.
Opis na aukcijskoj web stranici Cars & Bids za ovaj auto navodi da je riječl o JDM verziji 1,8-litrenog B18C visokih specifikacija, ali je od tada "otvoren" na 2,0 litre i opremljen nadograđenim šipkama i vijcima, mlaznicama visokog protoka te da je usklađen sustav upravljanja motorom.
Tvrdi se da je motor sposoban za 218 KS, što bi bilo dovoljno da se vrijeme hvatanje stotke smanji na manje od 6 sekundi, posebno s Hondinim LSD-om koji mu pomaže da smiri te konje.
Unuta su postavljena sjedala Mazde Miate i izgledaju savršeno, iako bismo se možda odrekli aftermarket upravljača. Fiat je predao proizvodnju X1/9 Bertoneu 1982. i ukinuo model 1989., što je slučajno bila godina kada je Hondin VTEC motor debitirao na JDM Integri.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....