POLOVNI AUTOMOBILI

Rabljena Honda Civic (2011. - 2016.): Spoj dugovječnosti, praktičnosti i vozačkih gušta

Kao i svaka Honda i Civic IX je vozački izoštren, ali i iznenađujuće praktičan. Benzinci su uglađeni, a dizelaši su vrlo štedljivi
Honda Civic IX
 Marko Miščević/ CROPIX

Honda Civic jedna je od institucija kompaktne klase, s tradicijom koja seže u 1972. godinu, dvije godine prije pojave Golfa. Kod hrvatskih vozača veće simpatije je počela stjecati početkom 1990-ih i od tada je stalna pojava na našim cestama. Deveta generacija na hrvatskim cestama je od 2012. godine, vizualno je još i danas vrlo zanimljiva, čak i atraktivna, a poznata je i kao iznadprosječno vozački izoštrena.

image
Honda Civic IX
Marko Miščević/ CROPIX

Preciznost volana, mjenjača i malo tvrđe podešenog, ali ne i neudobnog ovjesa, uz neobičan dizajn izvan konfekcijskih okvira, privlače u prvom redu mlađu publiku, ali i zreliju koji se tako osjećaju i vole koji put jače zarezati zavoj, u kojima Honda leži kao na tračnicama.

Uz to, praktičnost je fantastična. Prtljažnik je i danas najveći u kompaktnoj klasi, dubok i dugačak, a pristupačnost i iskoristivost mu poboljšava koncepcija s peterim vratima.

image
Honda Civic IX
Marko Miščević/ CROPIX

Dodatni plus su takozvana magična stražnja sjedala s preklapanjem sjedaćeg dijela i proslanjanjem na stražnji naslon, što otvara dodatne opcije praktičnog prijevoza. Kvaliteta nikad nije bila upitna, iako izvedba plastike i tkanine u pojedinim dijelovima ostavlja malo jeftiniji dojam za europske pojmove, reklo bi se tipično japanski.

image
Honda Civic IX
Marko Miščević/ CROPIX

Međutim, sama izrada i sklopljenost i na osam godina starom primjerku potvrđuju visoku kvalitativnu reputaciju Honde. Mjesta ima dosta, a jedino što traži stjecanje rutine je donekle komplicirano posluživanje infotainmenta. Benzinski motori 1.4 (100 KS) i 1.8 (143 KS) su u okvirima atmosferske koncepcije - top.

image
Honda Civic IX
Marko Miščević/ CROPIX

Traže forsiranje okretaja da bi dobro povukli, pritom VTEC sustav promjenjive faze rada ventila daje dodatnu forzu, a rezak zvuk koji pritom stvaraju odbacuje svaku žal za potrošenim koji decilitrom benzina više. S druge strane, u obzirnoj vožnji benzinci su tihi, izuzetno uglađeni i malo troše.

image
Honda Civic IX
Marko Miščević/ CROPIX

O trajnosti ne treba govoriti, uz dobro održavanje tuku stotine tisuća kilometara. Dizelaš 1.6 (120 KS), najčešći u ponudi rabljenih, prvak je štedljivosti. Obzirnijom vožnjom može se voziti i s manje od pet litara, uz vrlo dobre performanse na valu velikog okretnog momenta od 300 Nm. Veći 2.2 (150 KS) vrlo je ozbiljan dizel s još većim okretnim momentom (350 Nm), gotovo sportskih kapaciteta i kao takav je ekonomični gutač kilometara.

image
Honda Civic IX
Marko Miščević/ CROPIX

Generalno, prema navodima ADAC servisne statistike, većih boljki ovaj Civic nema. Reklamacije najčešće idu u smjeru pregaranja žaruljica, laganijih slinjenja ulja na brtvilima ili osjetljivijih elemenata ovjesa poput kugli ili selena. Uglavnom, ništa značajnog ni skupog, što je dobro jer zamjenskih dijelova nema u tolikom broju kao za europske automobile.

Povijest modela

Honda Civic IX

2011. krajem godine predstavljena deveta generacija Civica

2012. u proljeće početak prodaje na hrvatskom tržištu s atmosferskim benzincima 1.4 (100 KS) i 1.8 (143 KS) te turbodizelom 2.2 (150 KS)

2013. u proljeće uveden manji turbodizel motor 1.6 (120 KS)

2014. predstavljena blago redizajnirana i poboljšana izvedba, a potom i karavanski model Tourer

2015. otkrivena sportska verzija Type R s turbomotorom 2.0 (310 KS)

2016. pripreme za kraj proizvodnje i dolazak novog modela

Civic 1.6 DTEC

Godište 2013.

Kilometraža 87.000

Cijena 79.900 kuna

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1597 ccm

Snaga 88 kW/120 KS na 4000/min

Moment 300 Nm na 2000/min

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 430 x 177 x 144 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 475 litara

Masa od 1310 kg

Najveća brzina 203 km/h

0-100 km/h 10,5 sekundi

Izmjerena potrošnja 4,7 l/100 km

C02 ispuh 94 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi TRW (par) 590 kn

Prednje pločice (par) od 370 kn

Prednji amortizeri Sachs (par) 1070 kn

Spojka LuK (komplet) 2355 kn

Hladnjak Nissens 1115 kn

Grijači (4 kom) od 360 kn

Hidropodizači (16 kom) 640 kn

Vilica ovjesa od 310 kn

Prednji ležaj kotača od 280 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 20:43