Kombinacija Fiatove značke i ogromnog, amerikaniziranog crossovera, već na prvi pogled izgleda nekako neprirodno. No, greške nema. Barem kad je riječ o Fiat Freemontu, automobilu koji je u Talijansko naručje sletio kao nasljeđe braka sa Chryslerom. S druge strane Atlantika brat bliznac nosi naziv Dodge Journey, ali za europsko tržište ipak ga je trebalo malo dotjerati i upristojiti, te izmjeniti motorizaciju, jer u Europi u klasi obiteljskih krstarica ipak vlada kult dizela. Zato je Fiat u Freemont ugradio 2.0 JTD. Ima tu još promjena, ali tehnički je upravo motor najvažniji.
Rastegnut na gorostasnih 489 cm, Freemont službeno nosi naziv crossover, a zapravo je kombinacija SUV-a i povišenog karavana. U svakom slučaju, ima obiteljski pedigre. To potvrđuje i pozamašna, zgodno skrojena unutrašnjost, kao i treći red sjedala gdje se relativno udobno mogu smjestiti dvije odrasle osobe. No, više od toga impresionira što čak i u toj konfiguraciji prtljažnik broji 165 litara, a kada oborite sva sjedala naraste na priličnih, makar ne i rekordnih 1460 litara. Komandna ploča jasno odaje američko porijeklo i američki duh.
Motor je pun pogodak. Automobil ne vuče poput rakete, ali treba i pokrenuti masu od 1945 kilograma (prazan). Međutim, turbo punjač i visoki okretni moment (350 Nm od 1750 do 2500 okretaja) nude određenu živost u vožnji. Do stotke automobil dolazi za 11,1 sekundu i razvija najveću brzinu od 185 km/h. Za obiteljska mjerila dovoljno, jer ipak je naglasak na udobnosti, a ne brzini. Ako želite upotpuniti taj osjećaj lagodne vožnje tu je 6-stupanjski automatski mjenjač, svakako bolji izbor od ručnog. Mjenjač je dobar, ali ipak se vidi kako nije riječ o posljednjem kriku tehnologije, jer ponekad malo ‘cuka’ pri prijenosu brzina, zna i prerano ubaci u višu brzinu, a ponekad čak i uz ‘kick down’ ne šalta u nižu.
Rekli bismo da je zaslužio jednu prosječnu ‘trojku’. S druge strane, ugodno iznenađenje je svakako potrošnja, koja se na otvorenoj cesti može spustiti na 7 litara. Na autocesti uz stalnu brzinu od 160 km/h ne prelazi 9,5 litara, koliko broji i u gradu. Razumno. Automobil ima i stalan pogon na sve kotače. Riječ je više o pomoći na asfaltu, prilikom kiše ili snijega, nego li pogonu za osvajanje Velebita. Za kraj, još jedno ugodno iznenađenje - cijena. Freemont se još uvijek može nabaviti za 260.000 kuna. Obzirom na raskošnu prostranost, dizelaš sa 170 KS, 6-stupanjsku automatiku i pogon na sve kotače (sa 4x4 dolazi isključivo automatika), to je stvarno konkurentna cijena i teško da se na tržištu među velikim crossoverima može naći povoljnija ponuda.
Freemont 2.0 JTD
TEHNIČKI PODACI
Motor dizelski, 4 cil.
Obujam 1956 ccm
Snaga 125 kW/170 KS pri 4000/min
Moment 350 Nm od 1800 do 2800/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Pogon na sve kotače
Dimenzije 389x188x172cm
Osovinski razmak 289 cm
Prtljažnik 165/1460 litara
Gume 225/65 R17
Masa/nosivost 1945/535 kg
Brzina 184 km/h
0-100 km/h 11,1 sekundi
Potrošnja 8,6 l/100 km
CO2 164 g/km