PRVI TEST

Hyundai i30 1.4 iLike: Zaslužen ulazak u prvu ligu

Druga generacija, zasad dostupna tek s poznatim, ali izbrušenim benzincem od 100 KS, oduševljava kvalitetom izrade na razini najboljih europskih konkurenata te bogatom opremom
 Željko Puhovski

Test

Hyunadi i30 1.4 iLike

Druga generacija korejskog kompakta, zasad dostupna tek s poznatim, ali izbrušenim benzincem od 100 KS, oduševljava kvalitetom izrade na razini najboljih europskih konkurenata i bogatom opremom koja od starta uključuje i ESP

Marijan Projić/Željko Puhovski

Zaslužen ulazak u prvu ligu

Cijena: 106.990 kn

S doplatama: 109.998 kn

Prošle su godine, bolje rečeno desetljeća, ali uporni i odlučni Koreci su uspjeli. Za drugu generaciju Hyundaija i30 možemo bez grižnje savjesti reći da stilom i mehanikom može potpuno ravnopravno stati uz bok najboljim europskim kompaktima. Naravno, uvijek ima prostora za doradu, ali isto vrijedi i za Ford Focus, VW Golf ili Renault Megane.

U potpunosti dizajniran i projektriran u europskom centru smještenom u Russelsheimu, novi i30 stoljećima je ispred nekadašnjih Hyundaija koji su se mogli prepoznati već po mirisu (često neugodnom). Doduše, dovoljno je pogledati u cjenik kako bi shvatili da su se Korejanci i u tom segmentu potpuno izjednačili s europskom konkurencijom. Makar je osnovna cijena od 99.990 kuna, ruku na srce, i dalje više nego poštena.

Posebno kad se u obzir uzme izbrušena mehanika, bogata oprema (već od starta nudi se ESP, klima, pomoć pri kretanju na uzbrdici, radio/CD/mp3, el. podizači stakala...), a veliki adut je i uvijek privlačno petogodišnje jamstvo.

Vanjski izgled samo je potvrda zavidnog stupnja razvoja kojeg su Korejci dosegli. Dizajneri su uspješno složili prednji dio koji kao da je prepisan sa i40, makar se nabildani bokovi i valoviti pregibi neće svidjeti konzervativnijoj publici. No, i30 baš zato djeluje mladenački poželjno i ne može mu se osporiti nedostatak duha. A nekima je baš to presudno...

Uz razvučena svjetla dojam je više nego dobar i straga, ali maglenke smještene u donji dio odbojnika djeluju kao laka meta nesmotrenih manevara na parkiralištu. Posebno jer se parkirni senzori ne nalaze niti na popisu mogućih doplata.

Usprkos vidljivim dizajnerskim razlikama, i30 je zapravo doživio tek evoluciju. Novi model nastao je na platformi koju je koristio i prethodnik (koristi je i bratska Kia Cee'd). Nepromijenjen je ostao i osovinski razmak, ali je narastao trag kotača, sprijeda 1,7 cm, a straga 2,4 cm. Neznatno su povećane i vanjske dimenzije (+2 cm u dužinu i +5 mm u širinu), što je najviše zasluga napuhanih branika i blatobrana, dok je krovna linija snižena za centimetar. Istodobno, podnožje vjetrobrana pomaknuto je 8,5 cm prema naprijed, što je pridonijelo atraktivnijem izgledu, ali i poboljšalo aerodinamiku (otpor zraka je spušten sa 0,33 na 0,30).

Hyundai i30 nudi obilje razloga zbog kojih zaslužuje pohvale

i kada se zađe u njegovu unutrašnjost, počevši od sustava podešavanja visine upravljača kojeg je nenamjerno prošle jeseni na salonu u Frankfurtu proslavio Martin Winterkorn, prvi čovjek Volkswagena, hvaleći izradu novog i30 u blizini zalutale kamere i mikrofona. I nije pogriješio. Upravljač i sjedalo daju se izvrsno prilagoditi vozaču, bez obzira na njegovu tjelesnu građu, a idealnom smještaju pogoduju. gotovo savršeno postavljeni prekidači. Vozač nije prisiljen na kompromis – sve je posloženo razumno i smisleno.

Blagu kritiku zaslužuje tek neosvjetljenost prekidača za podešavanje vanjskih retrovizora, kao i pozicija prekidača za isključivanje ESP sustava. Ugurati ga pored prekidača za paljenje sva četiri žmigavca i središnjeg zaključavanje ne čini

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 13:51