LUKSUZNI HIBRID

Lexus NX 300H 4x4: premium crossover podređen štednji

Upečatljiv izgled, vrhunska oprema i hibridni sustav sa 2,5-litrenim benzinskim i dva elektromotora
 Ivan Lacković

Tko bi rekao da se ispod svog tog blještavila zapravo krije RAV4? Naravno, ne u potpunosti, no činjenica jest da Lexus NX 300h vozi na istoj onoj platformi koju koristi i dobro nam poznati Toyotin kompaktni SUV u svojoj najnovijoj generaciji. Osovinski razmak od 266 centimetara jednak je kod oba modela, baš kao i širina vozila od 184,5 centimetara. Jednaka je i geometrija ovjesa, no svi njegovi dijelovi sasvim su izmijenjeni. Dakle, da ne bi bilo zabune, sve sličnosti RAV-a i NX-a ovdje prestaju.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU KLIKOM NA SLIKU

Lexus, naravno, cilja na tržište koje je do njegova dolaska tradicionalno pripadalo Audiju Q5, BMW-u X3, Evoqueu, pa i novopridošlom Mercedesu GLC... Zanimljiv je stoga već i podatak da na megdan sa spomenutom ekipom jedino NX izlazi bez odgovarajućeg dizelaša u ponudi. No, on zato kupcima koji traže alternativu benzincima može preporučiti hibridnu 300h kombinaciju motora s unutarnjim sagorijevanjem od 155 KS i elektromotora od 143 KS. Ili točnije - u verziji s pogonom na sva četiri kotača - sa dva elektromotora, pri čemu je onaj drugi zadužen za stražnju osovine i razvija najviše 68 KS.

Ukupna najveća snaga sustava pritom iznosi 197 KS, a za koordinaciju rada njegovih elemenata tad brine elektronski CVT sa šeststupanjskom sekvencijalnom opcijom. Kako mu to uspijeva, nerijetko ovisi o tome pred kakav ga zadatak vozač pokuša postaviti: što smirenije vozio, to će ga više nagraditi uglađenijim, odnosno tišim radom. No, kao što je to u pravilu slučaj kod ovakvih mjenjača, čak i uz pažljivo doziranje gasa nije lako izbjeći bučno glasanje, koje nije popraćeno i očekivanim skokom u performansama. Sve u ovom sklopu, naime, ide u prilog štedljivoj vožnji - već i sama činjenica da se radi o ovoj vrsti hibrida, s Atkinsonovim ciklusom rada benzinskog motora, koji uvijek ide na ruku učinkovitosti, ali nauštrb performansi… Pažljivo postupanje zato i nagrađuje niskom potrošnjom, koja se tvornički deklarira na 5,3 litre, a kod nas je iznosila točno 1,3 litre više.

S druge strane, posvećenost štedljivoj komponenti pogona u nesuglasju je s luksuzom koji tradicionalno izvire iz svake pore Lexusa. Jer, dio koristi koji se iz cijele priče da izvući zahvaljujući spomenutom sklopu pada u vodu zbog mase vozila koja ovdje raste proporcionalno tome koliko ste visoko u cjeniku voljni baciti pogled. NX 300h tako na vagi starta na 1715 kg, no s dodatkom samo col većih kotača, pogona na sve kotače sa spomenutim ekstra motorom i bogatijom opremom ta brojka u izvedbi 4x4 Executive skače na 1905 kg. Kad se to uzme u obzir, prosjek nam je bio i sasvim dobar. A i mjesta za pomak tu ima još, jer priznajemo da se nismo previše trudili obarati rekorde štedljivosti...

Tko se potrudi u tom smjeru, na središnjem zaslonu s lakoćom može pratiti tokove energije između motora, baterija i kočnica, što u ovakvom autu uvijek djeluje motivirajuće. Tim više što NX 300 h, jasno je to valjda već i iz dosad navedenog, ni po čemu nije sportaš, barem ne u ovoj konfiguraciji. Možda su stvari ponešto drugačije kod paketa F Sport odnosno F Sport Premium, koji donose sportske amortizere, prilagodljiv ovjes, mogućnost odabira Sport S+ načina vožnje. Naš Executive, pak, okrenut je komforu i luksuzu: ovako hrabro oblikovan kokpit konkurencija ne nudi, pri čemu se mora priznati da Lexusu bolje stoje moderni materijali primjereni europskom ukusu negoli, recimo, skupi ali pomalo gerijatrijski drveni umeci na kakvima je gradio karijeru u Americi.

Uza sve to valja još reći i da se Lexus nakon nekoliko godina izbivanja ponovno može kupiti i kod nas, i to kroz službenu Toyotinu mrežu te da cijene NX-a 300h startaju na 349.900 kuna (za osnovi paket Finesse), dok model poput testnog, s doplatom perla bojom stoji 427.835 kuna. Luksuzni kompaktni SUV iz Lexusa možda ne može ponuditi dizelsku opciju za borbu s konkurentima u klasi, no zato je tu napredni hibridni sustav sa 2,5-litrenim benzinskim i čak dva elektromotora. O izgledu i opremi da i ne govorimo...

NX 300H 4x4

Tehnički podaci

Motor: benzinski 2.494 ccm
Snaga/moment: 155 KS/210 Nm
Elektromotori: sprijeda 143 KS, straga 68 KS
Ukupna snaga: 145 kW/197 KS
Pogon na sve kotače
Mjenjač: bezstupanjski E-CVT
Dimenzije: 463 x 184,5 x 164,5 cm
Osovinski razmak: 266 cm
Prtljažnik: 475/1.520 litara
Gume: 225/60 R18
Masa: 1.905 kg
Ispuh CO2: 123 g/km

Mjerenja

Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 9,2 sekunde
Potrošnja: 6,8 l/100 km

Cijena

419.900 kuna

S doplatama

427.835 kn

Oprema Executive: 18-colni alu-naplaci • diodna kratka i halogena duga svjetla • automatsko otključavanje • parkirni senzori sprijeda i straga • senzor za kišu • el. vrata prtljažnika • prilagodljivi tempomat • el. nadzirano kočenje s regeneracijom • Pre-Crash Safety • EV način rada • 7-inčni info zaslon • stražnja kamera • grijana prednja sjedala • kožne presvlake…

Doplate: perla lak - Ukupno 7.935 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 08:24