I nisu ti automobili više namijenjeni samo istočnoeuropskim tržištima i Kini, nego im je prisutnost sve primjetnija i u ostatku svijeta. Proizvođači koji su na ovom području tradicionalno jaki, poput Opela, zato s veseljem trljaju ruke. S razlogom, jer je nova Astra sedan dizajnerski prilično uspio automobil. Skladnih proporcija i općenito dopadljiva nastupa, naoko se čini kao automobil koji bi mogao napraviti dobar posao.
Posebno se to odnosi na tržišta poput našega, gdje je veličina, uz atraktivan izgled, još uvijek jedna od najvažnijih stavki pri kupnji novog auta. Nova Astra sedan vozi se na istom međuosovinskom razmaku kakav je i u verzije s peterim vratima (268,5 cm), ali je od nje duža gotovo 24 i niža 34 mm. Njezini se glavni aduti, dakako, kriju u stražnjem dijelu vozila, gdje sa 460 litara raspoloživa prtljažnog prostora nudi čitavih 90 više od dvovolumenske izvedbe. Rušenjem djeljive stražnje klupe ta se brojka, nadalje, može povećati do 1010 litara.
Što je odlično, bar u teoriji. Jer je iskoristivost svake navedene papirne brojke kod ove vrste automobila nerijetko ograničena brojnim otegotnim parametrima. Za početak, poklopac prtljažnika umjesto petih vrata uvijek znači i manji te nepravilniji otvor za pristup teretnom prostoru. Na prijevoz perilica i komoda stoga zaboravite, za to uzmite karavana. I još nešto, ne tražite posebnu tipku za otvaranje poklopca prtljažnika, na Astri se taj posao obavlja samo putem tipke na ključu.
Novi sedan, s druge strane, izgleda vrlo pristojno, a tako se, uostalom, i vozi. Verzija pokretana provjerenim 1,7-litrenim CDTI motorom posebno je uvjerljiva i u gradu i na otvorenome, kako i doliči najsnažnijem dizelašu u ponudi. Efikasna, a uz malo pažnje i start & stop sustav i vrlo štedljiva (prosjek 4,9, najviše 6,5 l/100 km), pravi je izbor za velike gutače kilometara te bi, nastavi li se kriza, lako mogla bez posla ostaviti i pokoju Insigniju. Vozi se vrlo slično kao i petvratna Astra, bez naglašenog osjećaja dodatnih centimetara lima iza zadnje osovine, što joj je vjerojatno najveći mogući kompliment.
Mjenjač bi joj mogao biti precizniji, no Astra sedan i uz takve je sitne minuse zapravo vrlo je ugodna obiteljska limuzina. Pa i poslovna, posebno ako je dobro opremljena, poput naše testne, koja u paketu Enjoy serijski stiže s dvozonskom automatskom klimom, CD/MP3/radiom, putnim računalom, 17-colnim alu naplatcima, tempomatom, dnevnim svjetlima, metalik bojom… Stoga se, uostalom, i konačna cijena od 160.540 kuna (u kojoj je i nekoliko dobrodošlih doplata) čini sasvim pristojno odmjerenom za limuzinu s uvjerljivim i efikasnim dizelskim motorom i bez otvorenih pitanja vezanih uz opremu.
1.7 CDTI Enjoy
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obujam 1686 ccm
Snaga 96 kW/130 KS pri 4000/min
Moment 300 Nm pri 2000-2500/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon na prednje kotače
Dimenzije 465,8 x 181,4 x 150 cm
Osovinski razmak 268,5 cm
Prtljažnik 460 litara
Gume 225/60 R17
Masa 1425 kg
Brzina 203 km/h
0-100 km/h 10,8 sekundi
Potrošnja 4,6 l/100 km
Cijena 156.925 kuna
Cijena s doplatama 160.540 kuna