TEST

OPEL ASTRA SEDAN Dopadljiva umanjena Insignia

Limuzinska Astra 1.7 CDTI ne donosi uzbuđenje, ali su plus veliki prtljažnik, solidan pogon i oprema

Premda se sve do nedavno činilo kako limuzina kao karoserijski oblik polako odlazi u povijest u većini automobilskih segmenata, čini se da se ona sad ipak vraća u modu. Na stranu to je li za takav rasplet zaslužan samo trend ili u svemu prste djelomično ima i globalna financijska kriza, činjenica jest da se limuzini u kompaktnim i nižim klasama ponovno okreće sve veći broj proizvođača. Peugeot je tako upravo predstavio 301, Citroën ima C-Elysée, a svoj novi aduta u klasi najavio je i Audi, koji priprema limuzinski A3.

I nisu ti automobili više namijenjeni samo istočnoeuropskim tržištima i Kini, nego im je prisutnost sve primjetnija i u ostatku svijeta. Proizvođači koji su na ovom području tradicionalno jaki, poput Opela, zato s veseljem trljaju ruke. S razlogom, jer je nova Astra sedan dizajnerski prilično uspio automobil. Skladnih proporcija i općenito dopadljiva nastupa, naoko se čini kao automobil koji bi mogao napraviti dobar posao.

Posebno se to odnosi na tržišta poput našega, gdje je veličina, uz atraktivan izgled, još uvijek jedna od najvažnijih stavki pri kupnji novog auta. Nova Astra sedan vozi se na istom međuosovinskom razmaku kakav je i u verzije s peterim vratima (268,5 cm), ali je od nje duža gotovo 24 i niža 34 mm. Njezini se glavni aduti, dakako, kriju u stražnjem dijelu vozila, gdje sa 460 litara raspoloživa prtljažnog prostora nudi čitavih 90 više od dvovolumenske izvedbe. Rušenjem djeljive stražnje klupe ta se brojka, nadalje, može povećati do 1010 litara.

Što je odlično, bar u teoriji. Jer je iskoristivost svake navedene papirne brojke kod ove vrste automobila nerijetko ograničena brojnim otegotnim parametrima. Za početak, poklopac prtljažnika umjesto petih vrata uvijek znači i manji te nepravilniji otvor za pristup teretnom prostoru. Na prijevoz perilica i komoda stoga zaboravite, za to uzmite karavana. I još nešto, ne tražite posebnu tipku za otvaranje poklopca prtljažnika, na Astri se taj posao obavlja samo putem tipke na ključu.

Novi sedan, s druge strane, izgleda vrlo pristojno, a tako se, uostalom, i vozi. Verzija pokretana provjerenim 1,7-litrenim CDTI motorom posebno je uvjerljiva i u gradu i na otvorenome, kako i doliči najsnažnijem dizelašu u ponudi. Efikasna, a uz malo pažnje i start & stop sustav i vrlo štedljiva (prosjek 4,9, najviše 6,5 l/100 km), pravi je izbor za velike gutače kilometara te bi, nastavi li se kriza, lako mogla bez posla ostaviti i pokoju Insigniju. Vozi se vrlo slično kao i petvratna Astra, bez naglašenog osjećaja dodatnih centimetara lima iza zadnje osovine, što joj je vjerojatno najveći mogući kompliment.

Mjenjač bi joj mogao biti precizniji, no Astra sedan i uz takve je sitne minuse zapravo vrlo je ugodna obiteljska limuzina. Pa i poslovna, posebno ako je dobro opremljena, poput naše testne, koja u paketu Enjoy serijski stiže s dvozonskom automatskom klimom, CD/MP3/radiom, putnim računalom, 17-colnim alu naplatcima, tempomatom, dnevnim svjetlima, metalik bojom… Stoga se, uostalom, i konačna cijena od 160.540 kuna (u kojoj je i nekoliko dobrodošlih doplata) čini sasvim pristojno odmjerenom za limuzinu s uvjerljivim i efikasnim dizelskim motorom i bez otvorenih pitanja vezanih uz opremu.

1.7 CDTI Enjoy

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1686 ccm

Snaga 96 kW/130 KS pri 4000/min

Moment 300 Nm pri 2000-2500/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon na prednje kotače

Dimenzije 465,8 x 181,4 x 150 cm

Osovinski razmak 268,5 cm

Prtljažnik 460 litara

Gume 225/60 R17

Masa 1425 kg

Brzina 203 km/h

0-100 km/h 10,8 sekundi

Potrošnja 4,6 l/100 km

Cijena 156.925 kuna

Cijena s doplatama 160.540 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. svibanj 2024 09:49