SAVJETNIK AUTOKLUBA

RABLJENA CROMA Najveći Fiat žrtva je predrasuda

Croma je najbolji Fiat ikad, kvalitetniji nego što se misli, ali slabo je zastupljen i na zlu glasu
 FOTO: Ivan Lacković

Fiat Croma klasičan je primjer velikog i podcijenjenog rabljenog auta. Talijani naprosto nikako ne mogu pobjeći od karme proizvođača izvrsnih gradskih automobila, pa čak ni kad to stvarno zaslužuje, kao što je slučaj s drugom, ujedno i posljednjom generacijom Crome, predstavljenom u proljeće 2005., a redizajniranom u jesen 2007., kad je dobila prednji dio po uzoru na tada posve novi Bravo. Nikada se izvan matične Italije nije uspjela jače nametnuti i s obzirom na to da niti tri godine nakon što je u tvornici u Cassinu proizvodnja prestala nije dobila nasljednika, čini se da će tako i ostati. Samozatajnom nastupu pridonosi i neobična koncepcija na razmeđi karavana i monovolumena, koja u srednjoj klasi, u kojoj prevladavaju klasične limuzine, teško prolazi.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Zanimljivo, zagrebe li se malo po iskustvima mehaničara i vlasnika koje objavljuju na specijaliziranim internetskim forumima, može se zaključiti da Croma ne pati od površne izrade i mušičavosti elektrike i elektronike, a niti lošije kvalitete lima ili plastike, od čega su obolijevali nekadašnji Fiati. Upravo suprotno, a čak se i ne mogu naći neke češće uočavanje mane, pa ispada da je redovno održavan veliki Fiat, koji s Vectrom C, Alfom 159 i Saabom 9-3 dijeli osnovnu strukturu General Motorsove platforme i dijelove podvozja, unatoč svim mogućim predrasudama i mišljenjima, jedan od najpouzdanijih u konfekcijskoj srednjoj klasi. Očito se završnoj izradi pristupilo s puno više pedantnosti, što je jedna od prednosti braka s Opelom.

Uglavnom, tko se odluči za dobro održavanu i sačuvanu Cromu, dočekat će ga iznenađujući osjećaj njemačke kvalitete i robusnosti te vrlo prostrana i praktična unutrašnjost, istodobno udobna i uglavnom jako dobro opremljena. Motori? Na benzinske 1,8 i 2,2-litrene (140 i 147 KS), koje je isporučivao Opel, rijetko se nailazi, a razlozi leže u neuvjerljivim performansama i vrtoglavom rastu potrošnje pod opterećenjem. Upravo zato većinu ponude čine odlični dizelaši 1.9 JTD (120 i 150 KS), ugrađivani u brojne modele Fiata, Alfe, Lancije, Opela i Saaba. Čak i slabiji pruža sasvim pristojne performanse, ali kako Croma teži više od 1,5 tona kao najbolji odabir profilira se snažnija verzija, na tržištu rabljenih praktički jednake cijene kao slabija. Peterocilindarski 2.4 JTD (200 KS), kojeg će potražiti zahtjevniji vozači, nije puno skuplji, ali je zahtjevniji za održavanje. U samom održavanju ne treba računati na smiješno niske cijene dijelova na koje su naši vozači navikli kod malih Fiata, ali to nadoknađuje iznenađujuća kvaliteta i rjeđom potrebom za dijelovima. Gledano kroz prizmu uloženog i dobivenog, Croma je jedan od najboljih izbora u srednjoj klasi rabljenih...

CROMA 1.9 JTD (2005.-2011.)

GODIŠTE 2006.

Kilometraža 197.000

Motor turbodizelski

Obujam 1910 ccm

Snaga 88 kW/120 KS pri 4000/min

Moment 280 Nm pri 2000/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 478x178x159 cm

Osovinski razmak 270 cm

Gume 205/55 R 16

Prtljažnik 500 litara

Težina 1520 kg

Brzina 195 km/h

0-100 km/h 11,3 sekunde

Potrošnja 6,1 l/100 km

CIJENA 48.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. svibanj 2024 20:38