FORD KUGA INDIVIDUAL

S posebnim paketom opreme u skupljem i otmjenijem društvu

Njemački SUV nije više suparnik VW Tiguana i Toyote RAV4, već nijansu otmjenijeg, i osjetno skupljeg, društva poput Volva XC60 i Land Rovera Freelander

Šećer dolazi na kraju, pokušao je kasni dolazak na tržište tijekom svjetske premijere na Ženevskom autosalonu u ožujku 2008. opravdati prvi čovjek Fordovog europskog dizajnerskog odjela Martin Smith. Prvi vlastiti kompaktni SUV njemački proizvođač ponudio je, naime, punih 14 godina poslije pojavljivanja Toyote RAV4!

U početku je dolazio isključivo s turbodizelskim motorom 2.0 TDCi i 136 KS, a moćni 2,5-litreni turbobenzinac sa 200 KS iz Focusa ST stigao je tek u proljeće 2009. I danas je u ponudi samo sa spomenuta dva motora, ali je nedavno dobio zanimljivu verziju Individual. Riječ je o posebnom, 2410 eura vrijednom paketu dodatne opreme, donosi i dašak luksuza inače vrlo skladnoj Ford Kugi.

Sjajni aluminijski štitinici motora i krovni nosači, zatamnjena stražnja stakla i prelijepi petokraki aluminijski naplaci s gumama 235/45 R19 pogotovo do izražaja dolaze u elegantnoj crnoj boji Panther Black. Još otmjenije Kuga djeluje u unutrašnjosti, gdje u oči odmah upadaju prvoklasnom kožom boje pijeska presvučena sjedala prošivena crnim trakama, baršunaste podne prostirke od velura te papučice i pragovi od poliranog aluminija. Gotovo kao da smo sjeli u Jaguar…

Zbog toga joj lako opraštamo i sitne nepodopštine, poput nemaštovito dizajniranog središnjeg grebena od jeftine plastike, tijesne stražnje klupe, poklopca motora koji se otvara isključivo ključem, kao i gotovo sakrivenog minijaturnog prekidača za paljenje, smještenog visoko na središnjem grebenu, kraj prekidača za sva četiri žmigavca.

Osmijeh na lice, međutim, brzo vraćaju pristojna ponuda prostora, sjajan položaj za upravljačem, besprijekorna izrada i 2,0-litreni turbodizelaš sa 136 KS. Četverocilindraš s common-rail izravnim ubrizgavanjem i turbopunjačem promjenjive geometrije savršeno pristaje 1,5 tona teškoj Kugi. Tajna je u okretnom momentu od 320 Nm, koji kod pretjecanja zahvaljujući overboostu kratkotrajno naraste za još 20 Nm (340 Nm). Za sasvim pristojnih 10,7 sekundi njemački SUV stiže do stotke i bez pretjeranog nagovaranja na autocesti dohvati krajnjih 180 km/h, a pritom se zadovoljava sa skromnih 7,3 litre dizela na otvorenom, odnosno 10,3 litre u gradu. Tajna je u pogonu – motor u normalnim uvjetima pokreće samo prednje kotača, a haldex spojka tek u škakljivim situacijama na stražnje kotače šalje do 50 posto okretnog momenta.

Nevjerojatno je kako u Fordu redovito uspijevaju pronaći put do zadovoljstva u vožnji, pa čak i kad je posrijedi SUV. Kuga se s preciznim i osjećajnim upravljačem te tvrdo podešenim ovjesom na cesti više ponaša kao okretni Focus, nego kao ljuljkavi Galaxy. A pritom nije ni neudobna.

Zaključak? Kuga s paketom opreme Individual nije više suparnik VW Tiguana i Toyote RAV4, već nijansu otmjenijeg društva poput Volva XC60 i Land Rovera Freelander, a vjerojatno će privući i pokojeg kupca vremešnog BMW X3 ili neuglednog Mercedesa GLK. Pogotovo pri pogledu na cjenik. Potpuno opremljena Kuga 2.0 TDCi, koja već iz tvornice u njemačkom Saarlouisu dolazi s automatskom dvozonskom klimom, kožom na upravljaču i mjenjaču, tempomatom, autoradijem…, stoji točno 39.186 eura. Usporedbe radi, osnovno opremljeni BMW X3 X-Drive 20d skuplji je za gotovo 7500 eura (46.700 eura). Je li toliko bolji? Nije.

Tehničke karakteristike

Motor

Vrsta: turbodizelski, common-rail izravno ubrizgavanje

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1997 ccm

Snaga: 100 kW/136 KS pri 4000/min

Okr. moment: 320 Nm pri 2000/min

Podvozje

Pogon: samouključivi 4x4

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Ovjes: nezavisan, sprijeda poprečna ramena, straga multilink osovina, stabilizatori

Kočnice: sprijeda i straga diskovi, ABS

Gume: 235/45 R19

Karoserija

Dimenzije: 444x184x171 cm

Međuosovinski razmak: 269 cm

Masa/nosivost: 1500/600 kg

Prtljažnik: 410-1405 litara

Performanse

Najveća brzina: 180 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 10,7 sek

Potrošnja: 9,1 l/100 km

Serijska oprema (Titanium)

ABS+ESP+EBA • prednji i bočni zračni jastuci za vozača i suvozača • zračna zavjesa • po visini i dubini podesiv multifunkcijski upravljač • daljnsko zaključavanje • automatska dvozonska klima • tempomat • autoradio+CD • el. podizanje prednjih i stražnjih stakala • el. podesivi i grijani retrovizori • aut. uključivanje svjetala i brisača • asimetrično djeljivina stražnja klupa • maglenke • dvodjelna vrata prtljažnika • aluminijski naplaci (17 cola)

Dodatna oprema (Individual)

Bi-xenon svjetla • parkirni senzori sprijeda i straga • hi-fi sustav • kožom presvučena unutrašnjost • grijana prednja sjedala • podne prostirke od velura • krovni nosači • metalne papučice • aluminijski naplaci (19 cola) Ukupno 2410 eura

Osnovni

36.776 eura

Testni

39.186 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. svibanj 2024 23:10