naočit korejac

Test: Kia Niro 1.6 GDI Hybrid sa 141 KS i 265 Nm je štedljivija od usporedivih dizelaša

Druga generacija ima maštovit izgled i kvalitetnu i prostranu unutrašnjost, ali i iznimno učinkovit hibridni sustav

KIA Niro HEV

 Darko Tomaš/ CROPIX

Snažni koraci kojima Kia sve jače melje konkurente nisu više iznenađenje ni za koga tko imalo prati zbivanja na automobilističkoj sceni. Dokaz? Ovogodišnja globalna prodaja od 2,1 milijuna automobila veća je za 9 posto od lanjske, a i lokalna hrvatska situacija ide joj na ruku: s gotovo 4000 prodanih automobila zasjela je na četvrto mjesto, pušući za vrat nekad nedodirljivim Volkswagenu, Renaultu, Škodi i Opelu. Svi ostali gledaju joj u leđa.

image

KIA Niro HEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Gdje je tu Niro? Druga generacija, u prodaji od 2022., zasad sramežljivo prikuplja kupce. Nema reklamnu podršku uvoznika pa se kao duh šulja tržištem, a samo elektrificiranim verzijama hrvatski kupci i inače (zasad) nisu skloni. Šteta.

Jer, nakon starog, novi Niro stalna je meta pogleda okoline, naročito u top paketu opreme GT Line i bijeloj boji, u kojoj punim intenzitetom do izražaja dolaze detalji koji ga izdvajaju iz mase. Pritom blago povišenom, crossoverskom formom i koncepcijom vjerno prati postavke prijašnje generacije, ali je izgledom potpuno nov.

image

KIA Niro HEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Interesantna karoserija duža pet i šira dva centimetra od prijašnje (4,42 x 1,83 x 1,58 metra) i modularna platforma K3 dva centimetra većeg osovinskog razmaka (2,72 metra, manja se koristi za novu Konu) otvorene su još veće prostorne i funkcionalne mogućnosti unutrašnjosti, u kojoj dominira snažan dojam neočekivano profinjene i očekivano precizne izrade. Na stražnjem sjedalu, gdje komforu vožnje pridonose zasebna ventilacija, naslon za ruke i USB priključci na neobičnom mjestu, na unutrašnjim bokovima prednjih naslona, još je prostranije nego u prijašnjem modelu.

image

KIA Niro HEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Prilično je velik i prtljažnik (451 litra), u kojem se rušenjem naslona pruža gotovo ravna površina, bez središnje stepenice. U prednjem dijelu unutrašnjosti, kojeg od stražnjeg odvajaju i zanimljivo, prema naprijed izvučeni nasloni za glave, stvoren je originalnom arhitekturom i suvremenom digitalnom tehnologijom interesantan ambijent, u kojem na prvu kombinacija digitalnih i fizičkih kontrola i tipki izgleda pomalo zbrkano i razbacano, ali čiji konci se zapravo brzo pohvataju.

Jedan od ključnih elemenata koji pojednostavljuju rukovanje je digitalna dodirna traka za izmjenu kontrola klime i medijskog sadržaja, pozicionirana ispod velikog središnjeg dodirnog zaslona i otvora ventilacije. U prvom meniju na izbor su funkcije klime (temperatura se namješta fizički, finim okruglim kontrolerima) i ventilacije, a dodirom središnje tipke sadržaj se rotira i na istom se mjestu pojavljuje drugi meni, za radio i navigaciju. Domišljato.

image

KIA Niro HEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Osim toga, efektno je i puno jednostavnije i sigurnije od traženja menija i tipkanja po dodirnom zaslonu. Vozački ambijent je i generalno uzevši vrlo dopadljiv, osim možda mrvu prevelikog volana s jastučastim središnjim dijelom. S druge strane, ugodan je u rukama, s logično i jednostavno postavljenim daljinskim kontrolama. Maštovit pristup uređenju vidljiv je i zgodnom izvedbom preglednih, čitkih i informacijama ne prenatrpanih instrumenata s četire tematske i uvijek sadržajne verzije prikaza, ali i automatskom promjenom kolorita podloge, ovisno o svjetlom ili mračnom dobu dana.

Zanimljivo! Multimedija se, očekivano, po svemu uklapa u standarde klase, a rezolucija objektiva kamere pohvalno je vrlo bistra. Poglede privlači i greben između prednjih sjedala, u kojem valovita linija razdvaja segment s okruglim kontrolerom u funkciji izbornika pogona (brzine se prebacuju leptirima na volanu), nekolicinom dodirnih tipki i policom za bežično punjenje mobitela od pretinaca s aktivnim držačima čaša.

image

KIA Niro HEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Vrlo bogata oprema s dobrim sigurnosnim paketom, u kojem nam se dopalo i lagano vibriranje volana kao upozorenje na nailazak drugog vozila straga prilikom izlaska s parkirališta, prisnažuje dojam profinjenosti koja preplavljuje cijelu unutrašnjost, u kojoj ima i neobičnih detalja: kožne obloge su bio porijekla (korištene su supstance listova eukaliptusa), a stropna obloga je od recikliranih sirovina. Plastične površine su lijepo i precizno obrađene, na dodir ugodne, a korektne su i one tvrđe i oku skrivenije.

Hibridni sklop sastavljen od visokoučinkovitog 1,6-litrenog benzinskog atmosferskog motora od 105 KS nove SmartStream generacije s Atkinsonovim ciklusom otvaranja usisnih ventila s odgodom, elektromotora od 32 kW (44 KS) i male litij-polimerne baterije od 1,6 kWh smještene ispod stražnjih sjedala u temeljima je jednak prijašnjoj generaciji (ali i novoj Koni) i međusobno je perfketno sinhroniziran.

image

KIA Niro HEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Rad mu je smiren i tih, a potpuno neosjetne prebačaje rada između dva pogona prati tek umjeren zvuk uključivanja uglađenog benzinca, koji ni prilikom jačih ubrzanja nije prebučan. Sustav povezan s odličnim automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva i dvije spojke, čija potpuna mekoća prebačaja pridonosi uglađenosti vožnje, ostavlja dojam jednog od najboljih hibridnih sklopova, uz rame s referentnim Toyotinim.

Zbog automatike s dvije spojke čak i boljim i uvjerljivijim (Toyota ima e-CVT). Rezultat je iznimno uglađen doživljaj vožnje, čiji smiren i profinjen karakter prebačajem u sportski profil vožnje u trenu postaje grublji, muškiji: odziv na gas je oštriji i brži, rad automatike s opcijom ručne kontrole odlučniji i s kasnijim prebačajima i zato kudikamo bolji od prevladavajućih CVT mjenjača u hibridima, a zvuk motora jakim dizanjem okretaja reskiji.

image

KIA Niro HEV

Darko Tomaš/ CROPIX

S mjesta se, kao sa svim hibridima, kreće potpuno nečujno, klizeći kao u tramvaju. U standardnom profilu Eco i smirenoj vožnji segmenti vožnje samo na struju vrlo su česti, spuštajući potrošnju u gradu i na otvorenoj cesti na razine dizelaša ove klase, pa i niže. Rezultat perfektnog rada sklopa s iznimno učinkovitom regenerativnom pohranom energije u malu bateriju je gradska potrošnja koja se zna spustiti i ispod pet litara, nedostižno bilo kojem dizelašu u autu ovakvih gabarita i komfora.

Iznimna je učinkovitost sustava na otvorenim cestama, na kojima smo ležernijom, ne i sporom vožnjom od Zagreba do Varaždina bilježili potrošnju oko četiri i pol litre, ponekad čak i manju. Autocesta mu je, kao i svakom hibridu najmanje sklona, ali potrošnja i ovdje ostaje ispod očekivanja. Pri 130 km/h izmjerenih 6,2 litre u kategoriji je dizelskih motora. Niro je i tada dosta tih i ugodan, rad motora uglađen, a ukupnom snagom od 141 KS, momentom od 265 Nm i dobrim međuubrzanjima solidno prati ritam brzog prometa.

image

KIA Niro HEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Najveća brzina limitirana na 165 km/h možda neće oduševiti, ali je ionako izvan svih ograničenja i u skladu s poantom hibrida u kojoj je fokus na što manjoj potrošnji. U gradu je Niro očekivano solidno startan, na otvorenoj cesti korektno brz, a u zavojima siguran i precizan, premda na volanu i ovjesu pomalo trom, pa mu zavoji nisu prirodno okruženje. Unatoč pristojnoj količini konja i momenta ne zove na žustrinu za volanom, već pruža uglađenost koja godi, a sobom kao benefit daje nisku potrošnju.

U globalu je i udoban, a pomalo bučan ovjes do unutrašnjosti jače udare prenosi samo prelazeći grublje poprečne neravnine. Cijena mu je u okvirima klase konkurentna, jamstvo još uvijek jedno od najduljih i kad se uračunaju originalan dizajn, visoka razina izrade i opreme i efikasan, vrlo štedljiv hibridni sustav ima sve predispozicije za priključak Stonicu, XCeedu i Sportageu.

image

KIA Niro HEV

Darko Tomaš/ CROPIX

Tehnički podaci

1.6 hybrid

MOTOR

Obujam benzinskog1580 ccm

Snaga benzinskog77 kW/105 KS na 5700/min

Moment benzinskog144 Nm na 4000/min

Snaga elektromotora32 kkW/44 KS

Moment elektromotora170 Nm

Ukupna snaga i moment141 KS/265 Nm

Baterija1,6 kWh (litij-polimer)

PODVOZJE

Pogonprednji

Mjenjačautomatski DCT (6 brzina)

OvjesMcPherson/multilink

Kočniceventilirani disk/puni disk

Gume225/45 R 18

KAROSERIJA

Dimenzije442 x 183 x 158 cm

Osovinski razmak272 cm

Prtljažnik451/1445 litara

Spremnik goriva42 litre

Masa1475 kilograma

PERFORMANSE:

Najveća brzina165 km/h

0-100 km/h10,4 s

Prosječna potrošnja (WLTP)4,4 l/100 km

MJERENJA

Najveća brzina166 km/h

Okretaji pri 130 km/h3300/min

0-80 km/h7,3 s

0-100 km/h10,8 s

0-120 km/h15,2 s

ELASTIČNOST

60-100 km/h6,2 s

80-120 km/h8,0 s

POTROŠNJA

Grad5,2 l/100 km

Otvoreno4,4 l/100 km

Autocesta6,2 l/100 km

Prosječno5,2 l/100 km

OSTALO

Krug okretanja10,6 m

ProizvodnjaHwaseong (Južna Koreja)

Jamstvo7 god/150.000 km

Cijena: 36.999 eura

SERIJSKA OPREMA GT LINE

aluminijski naplaci 18” • LED svjetla • crna stražnja stakla • senzori i kamera • metalne papučice • hi-fi Harman Kardon • head-up • tempomat • keyless • senzori kiše i svjetla • samostalno parkiranje • multimedija 12,5” s navigacijom • digitalni instrumenti 12,5” • obloge od biokože • strujom podeisva prednja sjedala • grijanje prednjih sjedala i volana • automatsko otvaranje prtljažnika na struju • strujom sklopivi i grijani retrovizori • bežično punjenje mobitela • leptiri mjenjača na volanu • dvozonska automatska klima • sigurnosni paket...

SVI MOTORI (eura)

1.6 Hybrid (141 KS)29.500

1.6 Plug-In Hybrid (183 KS)42.200

EV (65 kWh, 204 KS)43.900

KONKURENCIJA (eura)

Suzuki Vitara 1.5 Hybrid (116 KS)26.035

Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid (116 KS)27.470

Renault Captur 1.6 Hybrid (143 KS)28.590

Nissan Juke 1.6 Hybrid (143 KS)29.170

Kia Niro 1.6 Hybrid (141 KS)29.500

Hyundai Kona 1.6 Hybrid (141 KS)29.990

Toyota C-HR 1.8 Hybrid (122 KS)31.830

Renault Conquest 1.6 Hybrid (143 KS)33.490

Honda HR-V 1.5 Hybrid (131 KS)33.900

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 20:39