OSVJEŽEN JEDNOVOLUMEN

TEST OPEL ZAFIRA 2.0 CDTI S licem Astre i naprednom tehnologijom i dalje u trendu

Ivan Lacković

Njemački monovolumen redizajniran je po uzoru na novu Astru i nakrcan naprednom sigurnosnom tehnologijom, još uvijek teži priličnih 1,8 tona i paše mu dizelaš sa snažnih 170 KS, no najviše zavodi praktičnim rješenjima, poput sustava Flex7

Prva je Opel Zafira, u konceptnom obliku, predstavljena u rujnu 1997. na salonu u Frankfurtu, a proizvodnja je startala u siječnju 1999. Inovativni koncept brzo je oduševio kupce prostranošću i praktičnim rješenjima, posebno glavnim adutom – sustavom Flex7, s trećim redom sjedala skrivenim u podnici prtljažnika.

Prošle godine osvježena je treća generacija u prodaji od 2012. Novosti? S prednje maske nestala su “bumerang” svjetla, svojedobno prepisana s Ampere, a dizajn je usklađen s novom Astrom. Dobila je i tehnološku injekciju, te vozača i putnike sad štiti čitava vojska naprednih sigurnosnih sustava. Uz doplatu, baš kao što je slučaj u testnom modelu, nude se sustavi za upozorenje pri nenamjernom napuštanju trake, mjerenje udaljenosti i raspoznavanje znakova (Paket pomoći vozaču 1, 1840 kn), pa i aktivni tempomat sa senzorima za prevenciju sudara i upozorenja za vozila u mrtvom kutu (Paket pomoći vozaču 2, 7673 kn).

 

Foto: Ivan Lacković

Osnovnu koncepciju, međutim, nije se diralo. Inženjerima u Russelsheimu dano je u zadatak da vozaču i putnicima na 466 cm dužine pruže udobnost dnevnog boravka, čemu pomažu raskošna sjedala s kvalitetnom bočnom potporom (doplata od 5664 kn), ali i čak 30 praktičnih utora i pretinaca iskopanih u svakom kutku unutrašnjosti. A dobro dođe i što se iza brojnih naslona za glavu, koji prilično ometaju pogled unazad i stražnju kameru čine gotovo obaveznom doplatom, skriva prtljažnik spreman porasti na čudesnih 1860 litara. Čak i s podignutim trećim redom nudi 152 litre, a kad sjedala namijenjena djeci i kraćem prijevozom u nuždi nestanu u podnici raste na 710 litre. Zafira tako predstavlja savršen izbor za obiteljske vozače, tim više jer u drugom redu nudi tri prostrana, potpuno ravnopravna sjedala na kojima se udobno mogu smjestiti i viši putnici, a primaju i tri dječje sjedalice. S druge strane, za upravljačem se sjedi prilično visoko, što jamči dobru preglednost prema naprijed i jednostavan ulazak i izlazak. Nema sumnje da će to posebno cijeniti vremešniji vozači...

No, to nije ništa novo. A nov nije niti osjećaj za upravljačem - koliko god osvježeni njemački monovolumen pratio dizajn nove Astre te nudio skladniju unutrašnjost s manje prekidača i logičnije, nešto niže smješten zaslon multimedijskog sustava, za mesnatim, okomito postavljenim upravljačem u sjećanje više poziva prethodnu Astru. Nju je, naime, obilježila vječita borba s kilogramima. Iako su vozači cijenili osjećaj masivnosti i sigurnosti, situacija na vagi je neosporno sputavala lepršavost i dodavala koji decilitar na potrošnju. Slično je i s novom Zafirom, što i ne čudi obzirom da s prethodnom Astrom dijeli platformu...

Kad je pod prednjim poklopcem smješten najjači dizelaš 2.0 CDTI od 170 KS i 400 Nm, a stupnjeve mijenja solidna 6-stupanjska automatika, na vagi broji čak 1,8 tonu. Usprkos tome, ne može se reći da Zafira pati od tromosti, barem ne u top dizelskoj izvedbi... Stotka se hvata ispod 10 sekundi, a niti maksimalnih 205 km/h nije loš rezultat. Čvrsta i stabilna u zavojima, Zafiri je tako pravi gušt snažnije stisnuti gas. Ohrabruje pritom tih i iznimno uglađen rad motora, što je zasluga i temeljite zvučne izolacije, ali i brzopotezni rad automatskog mjenjača, spremnog brzo i odlučno krstariti kroz stupnjeve. Ipak, danak prekomjernim kilogramima plaća potrošnja. Posebno u gradskom ritmu, kada bez problema skače i na preko 9 litara. Niti izmjereni prosjek od 7,5 litara nije senzacionalan, a rezultat bi sigurno bio i lošiji kad Zafira ne bi imala najniži otpor zraka u klasi (0,29). No, nije to potrošnja od koje boli glava (osim u gradu).

Više straši cijena testnog modela. Kako bi poslužila kao svojevrstan izlog napredne tehnologije ugrađene u novu Zafiru, 251.298 kn vrijedna izvedba s dizelašem od 170 KS, 6-stupanjskom automatikom i bogatijom od dvije opreme u ponudi, nakrcana je sa čak 61.150 kn raznih doplata. Tako se došlo do paprenog iznosa od 315.893 kuna. Dobro je stoga znati da se izvedba s izvrsnim dizelašem 1.6 CDTI od 120 KS nudi od 199.500 kn, dok je Zafira pokretana turbobenzincem 1.4 od 120 KS dostupna od 176.900 kn. To je ipak bliže džepu.

 

Ukratko

Moćni dizelaš od 170 KS i 400 Nm prava je mjera za raskošan, 1,8 tona težak monovolumen iz Russelsheima smješten na platformu bivše Astre

Prednja maska osvježene Zafire jasno pokazuje da je dizajnerski uzor nova Astra. Nema više “bumerang” svjetla, svojedobno posuđenih s Opel Ampere...

Najjači adut i dalje je sustav Flex7, s trećim redom sjedala skrivenim u podnici. Prtljažnik ovisno o poziciji sjedala broji od 152 do 1860 litara

Teško je naći slabu točku u unutrašnjosti. Bogata serijska oprema oplemenjena je brdom sigurnosne elektronike, a prakični pretinci izviruju odsvakud

Masivna karoserija nije sklona pretjeranom naginjanju i djeluje prilično stabilno u zavojima, pa je uz snažan dizelaš gušt snažnije pritisnuti gas

Udobna, ergonomska prednja sjedala s dodatnom potporom za bedra traže doplatu od 5660 kuna, no isplaćuju se na dužim putovanjima. U opremi Innovation su i grijana...

Prosjek od 7,5 litara nije senzacionalan, ali niti dramatičan. Ipak je riječ o komadu auta sposobnom ponijeti sedam putnika, s dizelašem od 170 KS i 6-stupanjskom automatikom

 

2.0 CDTI A/T Innovation

TEHNIČKI PODACI

Motor dizelski, 1956 ccm

Snaga 125 kW/170 KS pri 3750/min

Moment 400 Nm pri 1750-2500/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 466x188x160 cm

Osovinski razmak 276 cm

Prtljažnik 710/1860 litara

Gume 235/45 R18, Michelin Pilot Alpin

Masa 1803 kg

Ispuh CO2 161 g/km

MJERENJA

Brzina 205 km/h

0-100 km/h 9,9 sekunde

Potrošnja 7,5 l/100 km

Cijena 251.298 kuna

S doplatama 315.893 kuna

OPREMA Innovation: automatska klima • alu-naplatci od 17 cola • bi-ksenonska svjetla s pranjem • sportsko pozvozje • tempomat • prednji i stražnji parkirni senzori • el. podizači stakala • el. namjestivi i grijani retrovizori • putno računalo • pomoć pri kretanju na uzbrdici • klizni naslon za ruke • podesiv kožni volan • radio/CD • USB • Bluetooth • dodirni zaslon od 7” • maglenke • krovni nosači...

DOPLATE: metalik lak • alu-naplatci od 18 cola • glazbeni sustav Infinity • panoramski krov • ergonomska sjedala • paketi pomoći vozaču • grijana prednja sjedala i upravljač • stražnja kamera • Ukupno 61.153 kuna

Iz drugih medija

Izdvajamo