ZA SELO I GRAD

TEST: VOLVO V90 Cross Country D5 AWD Plemeniti karavan s off-road ukrasima spreman za avanturu izvan asfalta

Volvo V90 D5 AWD CrossCountry 2017.
Marin Tomaš / Marin Tomas

S povišenom karoserijom i širim tragom kotača, Cross Country izvedba osigurava lakšu vožnju izvan asfalta, pa se u njemu lako zamisliti i u vožnji na posao i na izletima na skijanje zimi ili do mora ljeti izvan utabanih puteva

Vrlo upotrebljivi povišeni karavani s pogonom na sve kotače nisu od jučer. Puno prije danas iznimno popularnih SUV-ova svih vrsta i fela Subaru je s takozvanim crossoverskim modelom, svojevrsnom mješavinom karavana i terenca, još 1994. godine otvorio novu klasu s modelom Outback. Prvi europski proizvođač koji je na tržište pustio "povišeni karavan" bio je Volvo s modelom V70 XC i to sad već prije gotovo 20 godina. Audi je slijedio trend pa je već 1999. godine ponudio model A6 Allroad Quattro. Tako je krenulo, a danas čak i Mercedes na visoke noge podiže E-klasu karavan te od ove godine nudi izvedbu All-Terrain.

Volvo V90 D5 AWD CrossCountry 2017.
 

Foto: Marin Tomaš

Dakle po svemu, prostora i kupaca za ovakav tip automobila ne nedostaje već godinama, pa već tradicionalno, Volvo od ove godine nudi novu Cross Country izvedbu karavanskog V90. Po našem mišljenju CC izvedba je i najprivlačnija ako bi trebali birati između tri varijante model - S90 , V90 i V90 CC, jer uživo djeluje vrlo pogođeno, raskošno i moćno s obzirom na gabarite i dodane off-road detalje na karoseriji. Testni je primjerak pritom stigao na atraktivnim aluminijskim naplacima od 20 cola s gumama 245/45 što cjelinu čini još pogođenijom. Izvedba CC je u odnosu na standardni V90 podignuta za 65 mm, a i trag kotača je prigodno proširen - za 20 mm sprijeda, odnosno 40 mm straga. Putnička kabina nudi doživljaj praktički identičan onome u V90, što i ne čudi, jer je tamo stvarno teško naći bilo kakav nedostatak, bilo po pitanju ergonomije, bilo po pitanju materijala ili završne obrade. Pritom i ovdje središnjim grebenom kokpita dominira veliki središnji intuitivan i brz tablet.

Volvo V90 D5 AWD CrossCountry 2017.
Marin Tomaš / Marin Tomas
 

Usto, ne manjka obilje prostora za cijelu obitelj i svu njihovu prtljagu: prtljažnika prima 560 litara koji može porasti do maksimalnih 1526 litara s potpuno ravnom podnicom, a naslon sjedala pritom se obaraju i pritiskom na tipku u bočnoj stranici prtljažnika. Promišljeno. Pod prednjim poklopcem bio je ugrađen dizelski D5 četverocilindraš s 232 KS i 480 Nm, koji uz PowerPulse i dva sekvencijalna Borg-Warnerova turbopunjača te odličan 8-stupanjski automatik, u svim režimima vožnje uvijek raspolaže s dovoljno momenta i vozaču pruža mnoštvo užitka u vožnji na razini 6-cilindarskim motora slične snage. Jednako važno: u kombiniranoj se vožnji zadovoljava s oko 6,6 litara, dok u gradu potrošnja poraste i litru više.

Volvo V90 D5 AWD CrossCountry 2017.
Marin Tomaš / Marin Tomas
 

Komfor u vožnji je uvijek izuzetan i to za sve putnike, a dinamika se može podešavati putem Drive Mode kotačića na središnjem grebenu, koji je za ovu priliku dobio i mod Off Road. Uglavnom, u svim režimima vožnja može biti vrlo brza, ali i uvijek sigurna zahvaljujući pogonu na sve kotače, kad se uvijek idealno raspoređuje momenta do 50 posto i na stražnju osovinu, ovisno o uvjetima na cesti. I na uvjetno rečeno terenu, V90 Cross Country se pokazuje vrlo upotrebljivim, bilo za vožnju makadamom do udaljene plaže ili prelaska preko blatnjavih dubljih glibova. Vjerujemo da je i na snijegu vrlo upotrebljiv no to sada usred ljeta nismo imali prilike iskušati.

I za kraj cijena, ali se prvo treba osvrnuti na poduži popis doplata koje se mogu naručiti kod ovog automobila, potpuno u skladu s premium filozofijom, a ovaj ih je automobili mao u vrijednosti većoj od 270.000 kuna! Za to se može kupiti i vrlo dobar još jedan automobil, a kada se cifra pridoda na osnovnu cijenu modela D5 AWD od 592.100 kuna, ukupno iznosi vrlo visokih 862.157 kuna. Na koncu, tko ima toliki novac za automobil, a fan je crossoverskih karavana s Volvom zasigurno neće pogriješiti jer ovaj automobil osim većini nedostupne cijene gotovo da i nema slabih točaka.

Ukratko

Cross Country je u odnosu na klasični Volvo V90 podignut za 65 mm, a i trag kotača ovdje je prigodno proširen, i to za 20 milimetara sprijeda, odnosno 40 milimetara straga. Uz poznati natpis u sklopu branika i zaštite podvozja i blatobrana, petmetarski CC s udaljenošću od 21 centimetrom od tla u prometu je nemoguće previdjeti. Koliki je CC u vanjskim dimenzijama zorno pokazuju njegove Pirelli gume dimenzija 245/45 R20, koje na njemu ni po čemu ne djeluju preveliko

Putnička kabina nudi doživljaj praktički identičan onome u V90, što i ne čudi, jer je tamo stvarno teško naći slabu točku. Veliki središnji tablet intuitivan je i brz. Prtljažnik je ogroman, ali i silno praktičan te ima elektrificirano obaranje naslona, a stražnja klupa i integrirane dječje sjedalice

Dvolitreni D5 sa 235 KS jači je dizelaš u ponudi za CC i u kombinaciji sa 8-stupanjskim automatikom odlično mu pristaje. Benzinci su jači, ali bitno rastrošniji

2.0 D5 AWD

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1969 ccm

Snaga 173 kW/235 KS pri 4000/min

Moment 480 Nm pri 1750-2250/min

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije 494 x 188 x 154 cm

Osovinski razmak 294 cm

Prtljažnik 560/1526 litara

Gume 245/45 R20

Masa 1848 kg

Ispuh C02 139 g/km

Brzina 230 km/h

0-100 km/h 7,5 sekundi

Potrošnja 6,8 l/100 km

Cijena 592.100 kuna

S doplatama 862.167 kuna

OPREMA INSCRIPTION • digitalna instrumentna ploča, 12,3-inčni zaslon • el. podesivo vozačko sjedalo s memorijom • ambijentalno osvjetljenje • ukrasni umeci Black Walnut • Inscription tepisi, prednja maska, kožom presvučeni ključ • touring šasija • aktivni tempomat s funkcijom poluautomatske vožnje…
DOPLATE • 20-colni kotači • zračni ovjes • grijanje upravljača • sustav za predzagrijavanje s timerom • el. krovni prozor • tipke za šaltanje na upravljaču • schuko utičnica • visokotlačno pranje svjetala • parkirna kamera 360° • Apple CarPlay i Android Auto… Ukupno 270.057 kuna

Iz drugih medija


Izdvajamo