NOVITET

TEST VW Polo 1.2 TSI Fresh MALI GOLF UZ NIŽU CIJENU

Polo je postao ozbiljniji auto, kao Golf u manjem izdanju

Kad Barcelona i Argentina pobjeđuju, bez obzira na učinak ostalih igrača na terenu, svi novinski naslovi uvijek su rezervirani za Messija. Nešto slično već 40 godina prati i momčad iz Wolfsburga, ali ne onu gdje danas igraju Olić i Perišić nego onu čija je neprikosnovena zvijezda Golf. Najprodavaniji Volkswagen s vremenom je postao mjerilo, nogometnim rječnikom špica koju respektiraju svi suparnici, no u Wolfsburgu imaju i druge igrače koje bi konkurenti rado vidjeli u svojim redovima. Jedan od njih je i Polo.

Super ekonomični XL1 baš kao i električne i hibridne verzije Golfa i Upa najbolja su potvrda da se u Volkswagenu ponekad ne zazire ni od revolucionarnih rješenja, ali kad je u pitanju Polo, Nijemci su bili puno oprezniji. Naime, dotjerivanje posljednjeg modela nije donijelo gotovo nikakve promjene u vanjskom izgledu. Sve se svodi tek na nove odbojnike koji su donijeli 2 mm u dužinu i blagu izmjenu svjetala.

Ni unutrašnjost ne donosi velikih novosti. Primjetan je tek novi zaslon multimedijalnog sustava koji dominira središnjim dijelom prednje armature pri čemu je svaka sličnost s Golfom namjerna... Jedva primjetna evolucija popraćena je, kao i uvijek vrhunskom završnom obradom. Svakom detalju posvećena je iznimna pažnja i čim sjednete za upravljač pod rukama se osjeća kvaliteta kojom Polo odskače od konkurencije. Ono što čini razliku su materijali koji odišu solidnošću, većina površina ugodna je na dodir, a sam oblik i dizajn podređeni su funkcionalnosti. Najbolji primjer su prednja sjedala. Prilično su tvrda i sportski profilirana (serijski dio opreme paketa Fresh), ali ne i neudobna.

Inženjeri odradili glavni posao

No, dok su dizajneri tek ponavljali gradivo, puno više posla odradili su inženjeri. Jedan od rezultata njihova rada je prilagodba turbobenzinskog motora 1.2 TSI, koji u Polo stiže iz Golfa. Četverocilindrični motor s direktnim ubrizgavanjem ugrađen u Polo koji smo testirali razvija 90 konja pri samo 4900 okretaja, dok je 160 Nm momenta vozaču konstantno na raspolaganju u rasponu od 1400 do 3500 okretaja. Usklađen s Euro 6 normom, oduševljava ujednačenim radom i potpunim izostankom turbo rupe. Vuče bez posustajanja i vrlo je tih.

Početna bujica snage pomalo nestaje iznad 5000 okretaja i u konačnici ubrzanja su nešto lošija od tvornički deklariranih (11,5 umjesto 10,8 sekundi d do 100 km/h). Ni prosječna potrošnja nije na razini najavljivanih 4,7 l/100 km, ali tijekom testa izmjerenih 5,8 vrlo je prihvatljiv rezultat.

Hod ručice mjenjača s pet stupnjeva prijenosa je precizan i umjeren, a omjeri među pojedinim stupnjevima tek su neznatno izmijenjeni u odnosu na prethodno izdanje. Upravljač s električnim servom jedan je od najboljih u ovoj klasi. Precizan, primjereno brz s progresivnim ukrućivanjem vrlo vjerno ispunjava želje vozača. Spreman je i za življe ulaske u zavoj pri čemu svoj dio posla solidno odrađuje i ovjes.

Cijena više nije mana

Jedna od tradicionalnih mana Volkswagenovih modela uvijek je cijena, no novi Polo predstavlja iznimku jer su Nijemci su za lansiranje modela s motorom 1.2 TSI pripremili posebnu izvedbu pod imenom Fresh, koja će na tržištu biti ponuđena do kraja svibnja iduće godine. U pitanju je bogato opremljen model koji praktično donosi uštedu od 18.000 kuna u odnosu na klasične pakete i uz njih ponuđene opcije.

Polo će uvijek ostati u sjeni Golfa, ali obnovljeno izdanje pete generacije uistinu dodatno podiže standarde u B segmentu. Uz odličan motor koji ne troši previše, te tradicionalnu opipljivu kvalitetu, sad možemo reći da u odnosu na konkurenciju i nije previše skup.

TEHNIČKI PODACI

Vrsta turbobenzinski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1197 ccm

Snaga 66 kW/90 KS pri 4800/min

Moment 160 Nm pri 1400-4000/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Prtljažnik 280/952 litara

Spremnik goriva 45 litara

Najveća brzina 184 km/h

0-100 km/h 10,8 sekundi

Potrošnja 5.8 l/100 km

Ispuh CO2 107 g/km

CIJENA

106.600 kn

S DOPLATAMA

109.890 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 21:54