MOĆNA 3 CILINDRA

Testirali smo Toyotu Yaris 1.5 VVT-iE Sport: 1.5 atmosferac od 125 KS srčano nabire okretaje

Europski auto godine u izdanju sa 125 KS bez hibridnog pogona voli okretaje i dinamičnu vožnju

Toyota Yaris 1.5
 

 Marko Miščević/CROPIX

Pogled na ljestvicu najprodavanijih automobila privatnim kupcima govori da je nova Toyota Yaris odlično startala na hrvatskom tržištu prošle godine. U prvih šest mjeseci bila su isporučena 263 primjerka, dovoljno za drugo mjesto u klasi, tik iza jeftinijeg Sandera. Uzme li se u obzir „prava” konkurencija kao što su Polo, Corsa, Clio i ostala etabliranija gradska ekipa koja Yarisu gleda u leđa, dobar startni rezultat dobiva na težini.

image

Toyota Yaris 1.5

Marko Miščević/CROPIX

Izgled

Dizajnerski gledano, Slavonac Mario Majdandžić (da, da, hrvatski dizajner!) opravdao je Toyotino povjerenje. Širok i bucmast donji i uži gornji dio zaobljenoj karoseriji daju nabijenu, sportsku notu, redefinirana velika maska i glavna LED svjetla potvrda su autoritativnog nastupa, a stražnji dio s dobroćudno izvučenim svjetlosnim segmentom, koji izgleda kao mini spojler, na svoj je način magnet za poglede. Yarisu odlično stoji i metalik tamno crvena boja i može se reći - Mario je napravio top posao.

image

Toyota Yaris 1.5

Marko Miščević/CROPIX

Unutrašnjost

Preobrazba je vidljiva i za volanom. Naglasak je stavljen na vozački doživljaj i maštovitiju armaturu oblijih linija, gdje je uz manje bočne prozore dobar generator ambijenta i redefinirana pozicija prednjih sjedala.

Pomaknuta su unatrag šest centimetara i spuštenija za dva centimetra nego prije i zajedno s malim, prirodnije postavljenim kožnim volanom postignuta je bolja integracija vozača s autom, sportskiji osjećaj i bolja komocija vožnje. Međutim, zbog svega toga je malo stradao prostor za koljena na stražnjem sjedalu, gdje dojmu manje prostranosti nego u prijašnjoj generaciji vizualno pridonosi i zatvoreniji stražnji dio karoserije.

image

Toyota Yaris 1.5

Marko Miščević/CROPIX

Praktičnost

Manji od prosjeka je i kut otvaranja stražnjih vrata, što usporava pristup stražnjem sjedalu. Međutim, standardi izrade otišli su očekivano korak dalje. Materijali su ugodniji na dodir, ima i više praktičnih pretinaca, ali uz poznate specifičnosti japanskog pristupa. Plastične površine su jednostavne, besprijekorno obrađene i dobro izgledaju, vrata djelomice obložena tkaninom imaju mekaniji zvuk zatvaranja iako je osjećaj tanašnosti i lakoće i dalje prisutan, a zvučna izolacija je bolja, premda kad se motor jače zavrti ili brže vozi autocestom i dalje slabija nego kod europskih konkurenata.

image

Toyota Yaris 1.5

Marko Miščević/CROPIX

Oprema

Oprema je bitan faktor za stvaranje ugode, a paket Sport, srednji u ponudi s 1.5 motorom, optimalan je izbor po tom pitanju. Aluminijske felge, crna stražnja stakla i LED svjetla izvana te klima, multimedija, kamera i bolje obloge iznutra stvaraju ugođaj koji godi oku i tijelu. Snažno je prisutan i aspekt sigurnosti s paketom Safety Sense, jednim od najopsežnijih u ovoj klasi te zračnim jastucima između vozača i suvozača.

image

Toyota Yaris 1.5

Marko Miščević/CROPIX

Motor

Uz osnovni 1.0 i novi hibridni motor, ljubiteljima klasike s malo više snage ponuđen je također novi trocilindarski atmosferac 1.5 sa 125 konja, opremljen poznatim, ali tehnološkim unaprijeđenim, električno upravljanim promjenjivim radom ventila VVT-iE.

Kubikažom je jedan od najvećih trocilindraša na tržištu i jedan od rijetkih preostalih jačih atmosferaca, ima dobar okretni moment od 153 Nm i kao i svaki japanski motor, jako voli okretaje, u čijim visokim zonama i ostvaruje najveću snagu i moment. Za izvlačenje svih potencijala treba voziti sportski i temperamentno, držati okretaje visoko i prihvatiti galamu motora kao nužno zlo.

Potrošnja i zaključak

Zauzvrat se dobiva dobra doza živahnosti kojom se mogu pratiti i ozbiljniji automobili. Precizan mjenjač sa šest brzina i volan fino prate motor, a prilično nisko težište i kompaktno složen ovjes na gumama 195/55 R 16 idu na ruku čvrstom držanju putanje u ambicioznim upadima i izlascima iz zavoja.

Ovjes je možda malo tvrđi od prosjeka klase, osjeti se i krutost cijele šasije, ali generalno je udobnost solidna. S druge strane motor je vrlo ugodan u normalnoj vožnji. Relativno tih, osjeti se da je jači od prosjeka, solidno povlači od kretanja i fino diže okretaje. Ne zahtijeva česta šaltanja i u gradu nije zamoran.

Potrošnja je tada niska, uglavnom između 5,5 i 6 litara. Konkretno, u gradu se vrti 6,5 do 7 litara, na otvorenoj cesti pada ispod 5, a na autocesti pri 130 na sat u šestoj brzini na 3200 okretaja malo više od 6 litara. Zanimljiv autić.

image

Toyota Yaris 1.5

Marko Miščević/CROPIX

Ukratko

Prednja glavna i pozicijska svjetla, svjetla za maglu te stražnja svjetla u opremi Sport imaju LED tehnologiju

Shark antena dolazi od prve opreme Luna, a 16-colni aluminijski naplaci samo u opremi Sport. Niži paketi imaju 15-colne čelične ili aluminijske naplatke, a viši 17-colne aluminijske

Motor 1.5 može se odabrati s manje ili više opreme, u rasponu cijena od 120.300 kuna (Stella) sve do 152.500 kuna (Tokyo Edition). Automatika CVT doplaćuje se 8000 kuna

Vozački ambijent usmjeren je na potpuniji doživljaj vožnje, ali i praktičnost i veći osjećaj kvalitete. U opremi Sport dolazi i veći, 8-inčni zaslon multimedije

Klima je ručna (automatska dvozonska dolazi od višeg paketa Elegant), a prtljažnik s korektnih 286 litara vizualno se čini većim od deklariranog

Pet centimetara širi i četiri niži od starog, sa šest centimetara širim tragom kotača te agresivnijim LED svjetlima i branikom Yaris sada izgleda prilično autoritativno

Niže težište daje mu stabilnost na visokim brzinama, a okretan je i po zavojima i u gradu. Veliki trocilindraš je odlično uravnotežen, bez imalo vibracija

YARIS 1.5

TEHNIČKI PODACI

Motor atmosferski benzinski

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 1490 ccm

Snaga 92 kW/125 KS na 6600/min

Moment 153 Nm na 4800/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 394 x 174,5 x 150 cm

Osovinski razmak 256 cm

Prtljažnik 286 litara

Spremnik goriva 42 litre

Gume 195/55 R 16, Bridgestone Ecopia

Masa od 1040 kg

Jamstvo 5 godina

MJERENJA

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 9,0 sekundi

Potrošnja 6,0 l/100 km

Cijena 134.400 kuna

OPREMA SPORT - 16-colni alu naplaci • automatska LED svjetla i LED maglenke • dodatno tamna stražnja stakla • stražnji krovni spojler • shark antena • keyless • automatsko zatamnjenje retrovizora • sva četiri stakla i grijani retrovizori na struju • digitalni instrumenti • info i multimedijski zaslon 8-inča • USB ulaz • volan, mjenjač i ručna u koži • kamera i stražnji senzori • klima • putno računalo • tempomat • volan podesiv po dubini i visini • pomoć pri kretanju na uzbrdici • napredni paket aktivne sigurnosti Safety Sense II (6 sustava pomoći) • zračni jastuci i zavjese s jastukom između vozača i suvozača...

DOPLATE - metalik boja 3900 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 07:33