FRANCUSKA ŠKOLA

VELIKI TEST: RENAULT SCENIC 1.6 dCi 160 EDC Bose Uvijek korak ispred konkurencije

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 11.11.2017. u 23:28

Renault Scenic 1.6 dCi EDC 2016.
Marin Tomaš

Od prethodnika veći, ali i lakši prosječnih sedamdesetak kilograma, novi Scenic je dinamičniji vanjskim izgledom, a - u kombinaciji sa 160 KS jakim dizelašem i EDC mjenjačem te revolucionarnim kotačima od 20 cola - i voznim svojstvima i performansama

Točno dvadeset godina prošlo je otkako je Renault tržištu predstavio prvi Scenic. Ujedno bio je to i prvi europski kommpaktni jednovolumen i rodonačelnik klase. Tad službeno dio obitelji Mégane, kompaktni je monovolumen brzo stekao veliki broj poklonika te je od tad do danas prodan u gotovo pet milijuna primjeraka. No, vremena se mijenjaju, a s njima se mijenjanju i navike i potrebe ljudi, pa s tim nekadašnjim prapionirom svog segmenta ovaj današnji, najnoviji Scenic nema baš previše dodirnih točaka, jer slično kao što se to nešto ranije zbilo s Espaceom, ali i još nekim vozilima drugih proizvođača, Scenic se odlučno odmaknuo od tipičnog monovolumenskog nastupa i sad nastupa više kao crossover. I izgleda bolje no ikad, i to unatoč rastu svih najvažnijih vanjskih dimenzija - u odnosu na prethodnika duži je 7 centimetara, širi 2, a viši 1,5, uz razmak među osovinama od 273 centimetara (+3) i udaljenost od tla od 17 centimetara (+4). No, uz 20-colne kotače, jako polegnuto vjetrobransko staklo i skraćeni stražnji prevjes te prosječno 70 kilograma manje na vagi, uz sve navedeno djeluje dinamičnije i kompaktnije no dosad. A zahvaljujući diodnim Pure Vision svjetlima te dvobojnoj karoseriji s crnim i kromiranim detaljima, k tome je i atraktivniji no ikad prije…

 

Foto: Marin Tomaš

Ulazak u unutrašnjost i izgled kokpita otkrivaju jasnu stilsku poveznicu s novim Méganeom, no po pitanju prostranost i praktičnosti Scenic u odnosu na njega čini veliki korak naprijed. Osjećaju prozračnosti doprinose velike staklene površine, a tamna armatura i obloge vrata razbijeni su svijetlom kožom sjedala (7000 kuna). Očekivano, kabina nudi veliki broj otvorenih i zatvorenih pretinaca, od kojih prednjači klizna središnja konzola (koja u sebe prima 13 litara) s USB, 12V i 3,5 mm priključcima. Zanimljiva je i velika ladica ispred suvozača, umjesto klasičnog pretinca za rukavice, koja se otvara na senzor. Pritom zna malo lupiti u koljena, ali je zgodno da se automatski zaključava kad se auto ne koristi. Položaj za volanom bliži je kompaktu nego monovolumenu, od čijeg je tipičnog osjećaja tu preostala tek ručica mjenjača, koja se nalazi na konzoli, a ne na podnici. Za komfor vozača i suvozača tu su, pak, prvenstveno zaslužna doplatna električna sjedala s grijanjem i masažom (moguće je podešavati i vrstu i intenzitet) te posebnim naslonima za glavu.

Renault Scenic 1.6 dCi EDC 2016.
Marin Tomaš
 

Stražnja sjedala doimaju se malo manje prostranim, no s funkcijom One Touch Folding preklapaju se (iz prtljažnika ili putem sustava R-Link 2) u ravnu podnicu te povećavaju volumen prtljažnika s ionako odličnih 572 do maksimalne 1554 litre. Scenic tako po prostoru u kabini djeluje malo manjim no dosad, no to je danak plaćen spomenutom novom obliku karoserije, koji se k tome kompenzira i kroz teretne mogućnosti. Velikom većinom funkcija upravlja se putem središnjeg 8,7-inčnog zaslona, što je sad standard, no zbog njihovog velikog broja te bezbrojnih mogućnosti personalizacije može biti zbunjujuće. Možda stvari tu nakon malo više vremena postanu intuitivnije, no dotad je bolje zaustaviti auto i ne pokušavati se kroz menije probijati u vožnji. Ili rukovanje tim sustavom prepustiti suvozaču…

Renault Scenic 1.6 dCi EDC 2016.
Marin Tomaš
 

Jer, vozač se ovdje ionako ima čime zabavljati: upravljač je sa 2,8 okretaja između krajnosti sasvim zadovoljavajuće precizan, a ovjes temeljen na poprečnim ramenima i torzijskoj osovini rado pokazuje sav potencijal i kad je za pogon zadužen sklop 1.6 litrenog dCi motora sa 160 KS (najsnažnijeg u ponudi Scenica) i šeststupanjskog EDC-a (koji je i jedina opcija za taj stroj).Motor je odličan, vuče silovito i uvjerljivo već iz niskih okretaja (puni potencijal momenta od 380 Nm dostiže već na 1750 okretaja), pri  čemu mu mjenjač jako dobro asistira, jer se osim automatski ili ručicom stupnjevi prijenosa mogu kontrolirati putem tipki na upravljaču. Multi-sense nudi pet različitih postavki načina rada (Neutral, Sport, Comfort, Perso i Eco), pri čemu smo mi, prvo zbog raspoložive snage i momenta, ali i zbog specifičnog načina rada mjenjača sa dvostrukom spojkom, možda i najčešće koristili sportske postavke, pri čemu potrošnja dostiže oko 9 litara, što je gotovo dvostruko nego na otvorenoj cesti…

Renault Scenic 1.6 dCi EDC 2016.
Marin Tomaš
 

No, kad se vozač zasiti brže vožnje, za koju je Scenic itekako sposoban, potrošnja brzo pada, a do izražaja dolazi i njegova, možda i neočekivana udobnost, kako na kraće, tako i na duže staze. Buka od vjetra primjetna je samo na višim brzinama, a eventualni strahovi da će velika dimenzija guma utjecati na udobnost pokazali su se neosnovanima. Jer svaki Scenic sad vozi na 20 cola, ali relativno visokog profila, pa se u vožnji u smislu udobnosti to ne primjećuje. No, zato se primjećuje na nekim drugim stvarima, pa se čini da odabir takve obuće može imati smisla te bismo ga i ubuduće lako mogli viđati na sve većem i većem broju vozila. Jer, uz navedeno, relativno uski trag povoljno utječe na nižu potrošnju te je tako zaslužan i za manji ispuh CO2. K tome, dugoročno gledano, veći promjer trebao bi značiti i manje kotrljanja te manje trošenja same gume.

Renault Scenic 1.6 dCi EDC 2016.
Marin Tomaš
 

Informacije radi, i opet suprotno strahovima, takve gume, i to od različitih proizvođača, već su u prodaji i na hrvatskom tržištu, i to s cijenom koja starta već na 1000 kuna po komadu… A kad smo već kod cijena, naš testni Scenic zamalo je dosegnuo nemalih 260.000 kuna. Skoro deset posto te svote otpada na doplate nadodane na ionako najskuplji paket opreme Bose, i u na kombinaciji najjačeg dizelaša i automatika sa dvije spojke. Drugim riječima, skuplje ne može, osim ako umjesto Scenica birate Grand Scenic sa sedam sjedala. Ali zato može i znatno jeftinije, jer novi Renault Scenic s osnovnom opremom Life i benzincem sa 115 KS starta već na 136.400 kuna...

Ukratko

Scenic i straga djeluje atraktivno, no kod te perspektive možda je najbolje obratiti pažnju na kotače jer se tu jako dobro vidi na koliko se tanašnim gumama on sad kotrlja. Sličnost s Méganeom je očita, no dvobojna karoserija s tamnim vanjskim retrovizorima Scenicu daje dodatnu dozu osobnosti

Pod prednjim se poklopcem ne može vidjeti mnogo toga, no u testnom modelu tu se ispod plastične zaštite nalazi dizelski 1.6 dCi u najsnažnijoj izvedbi sa 160 KS - potentan, ali potencijalno i vrlo štedljiv stroj. Svaki novi Scenic, bez obzira na opremu i motorizaciju, vozi isključivo na gumama dosad neviđenih dimenzija 195/55 R20, no ne treba ih se bojati jer ih već ima u prodaji, a pritom valja znati i da nisu ni preskupe

Uspravnim 8,7-inčnim zaslonom sustava R-Link 2 upravlja se bezbrojnim funkcijama i opcijama, no snalaženje u menijima zahtijeva vrijeme za privikavanje. Među mnogobrojnim otvorenim i zatvorenim prostorima za odlaganje stvari, koji uključuju suvozačevu ladicu na senzor i kliznu središnju konzolu, nalaze se i korisni podni pretinci

Kokpit Scenica praktički na prvu otkriva srodstvo s aktualnim Méganeom, a na nekadašnji tipično monovolumenski položaj za volanom sad podsjeća tek položaj mjenjača. Head-up display informacije pokazuje u boji i visokoj rezoluciji, a dio je doplatnog paketa zajedno s aktivnim tempomatom i održavanjem razmaka

Pristup prtljažniku koji broji 572 litre osnovnog volumena olakšan je pravilnim otvorom petih vrata, a stražnja sjedala se lako obaraju, jednim potezom. Putnici straga imaju malo manje mjesta nego ranije, a koljena pritom stoje u nešto višem položaju, no smještaj je dosta udoban, posebno uz sjedala s posebnim naslonima za glavu i sklopive stoliće

TEHNIČKI PODACI

Motor       turbodizelski, 4 cil.

Cilindri/ventili       4/16

Obujam       1600 ccm

Snaga       118 kW/160 KS pri 4000/min

Moment       380 Nm pri 1750/min

Pogon       na prednje kotače

Mjenjač       EDC, 6 stupnjeva

Dimenzije       440,6 x 186,6 x 165,3 cm

Osovinski razmak       273,4 cm

Prtljažnik       572/1554 litre

Spremnik goriva       52 litre

Masa       1539 kg

Nosivost       594 kg

Najveća brzina       200 km/h

0-100 km/h       10,7 sekundi

Potrošnja       4,5 l/100 km

Ispuh CO2       118 g/km

Cijena 234.400 kuna

S doplatama 259.550 kuna

SERIJSKA OPREMA BOSE • alu-naplaci Quartz • dvobojna karoserija • komforni nasloni za glavu • svjetla Full LED Pure Vision • multimedijski sustav R-Link 2 sa 8,7-inčnim dodirnim zaslonom, Bose Surround Sound, R-Sound efekt…

DODATNA OPREMA • paket Krstarenje (aktivni tempomat, Head-up zaslon, sustav za održavanje razmaka) • paket Zima (grijana prednja sjedala) • paket City Plus (nadzor mrtvog kuta, pomoć pri parkiranju, Easy Park Assist + kamera za vožnju unatrag)... Ukupno 25.150 kuna

 

 

Iz drugih medija

Izdvajamo