Atraktivni manji 2+2 coupei bili su iznimno popularni sedamdesetih i osamdesetih godina, pa iz tog vremena pamtimo brojne modele na koje smo "slinili" kao klinci. Štoviše, mnogih se modela, poput Opel Mante, Ford Caprija, Toyota Celice, Fiata 124 Coupé ili Porschea 924, rado sjećamo.
Iz tog vremena, premda do dan-danas osporavan kao Porscheov "polutan", možda bi upravo Porsche 924 ocijenili najpoželjnijim, a naročito njegov derivat 944 koji će dogodine "okrenuti" 40 godina od predstavljanja.
Podsjetimo zašto je ovaj model zapravo važan za Porsche: poznato je kako je slavna tvrtka nekoliko puta u svojoj povijesti bila "na konopcima" i pred bankrotom jer se prodaja nije mogla održavati samo na kultnom modelu 911 pa se početkom 1970-ih krenulo u planove izrade još modela za kupce.
Dogovoreno je brzo ulaganje u razvoj dva posve nova coupe modela sa sprijeda smještenim motorom - jedan skuplji i snažniji, a drugi manji i dostupniji širem krugu kupaca. Tako je 1978. predstavljen model 928 s velikim V8 motorom, a manji 924, predstavljen 1976. godine, zamišljen je kao zamjena za neuspješni model 914, no od samog početka ni 924 mnogi nisu smatrali pravim Porscheom.
Razlog je poznat - pogonski dvolitreni četverocilindarski benzinac nije bio tvrtkin proizvod već je posuđen iz Audija 100 i VW kombija LT31. Pa ipak, 924 je plijenio pažnju rafiniranim tehničkim rješenjima kao i svaki drugi Porsche i dosegao brojku od 150.000 prodanih primjeraka. U Porscheu 1982. na tržište puštaju unaprijeđenu izvedbu s oznakom 944 koji je dobio polovicu V8 motora iz modela 928 sjajni 2,5-litreni četverocilindraš sa 163 KS.
Danas je tržište gladno cijenjenih klasika, pa za razliku od svih generacija 911 kojima su cijene stabilne ili rastu, 928/944 modeli balansiraju između nikad ostvarenog Porschea i ipak sve poželjnijeg klasika iz Zuffenhausena.
Cijene 944 se kreću od 7,8 tisuća eura (za restauraciju), preko 13.500 i 36.000 eura za odlične primjerke, do oko 60.000 eura za rijetke verzije poput Turbo S Cabrioleta. Sudeći po tržišnim kretanjima cijene će se stabilizirati i polako rasti, barem za posebno dobro očuvane primjerke male kilometraže.
U svakom slučaju, od premijere 1982. do 1991. godine Porsche 944 s traka je sišao čak 163.303 puta, a do danas ostaju zapamćena njegova "pop-up" svjetla na sklapanje i lijepa coupe silueta s karakterističnim crnim stražnjim spojlerom.
U svojoj desetgodišnjoj povijesti 944 model je doživio i cabrio izvedbu, a na tržište su izbačene i izvedbe 944 S 2.5 16V sa 190 KS, 944 2.7 sa 165 KS, 944 S2 3.0 16V s 211 KS, 944 Turbo s 220 KS i 944 Turbo S s 250 KS. Hoće li uskoro 944 postati klasični automobil ? Ako nas pitate - hoće!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....