MATRIX

INTERVJU Arn Willems, predsjednik Uprave GTC-a Hrvatska, o tržištu i potencijalno najvećem ulaganju u neki poslovni prostor u Hrvatskoj

Investicija u poslovni park Matrix mogla bi prijeći milijardu kuna. U Zagrebu smo razvili centar Avenue Mall, koji još posjedujemo i ponosni smo što je dio našeg portfelja
 Tomislav Krišto/HANZA MEDIA

Grupacija GTC već je u visokoj fazi priprema za projekt Matrix, a što on znači za hrvatsko tržište u cjelini i kakva je situacija na tržištu nekretnina, objašnjava Arn Willems, direktor Globe Trade Centrea SA (GTC) zadužen za sve aktivnosti kompanije u Hrvatskoj, kao i za nove maloprodajne projekte u Srbiji.

GTC je jedna od vodećih tvrtki za razvoj tržišta nekretnina u Europi. Koji su vam ključni projekti u regiji?

- Trenutno imamo portfelj nekretnina čija je vrijednost iznad 1,7 milijardi eura i aktivno razvijamo nove projekte u Budimpešti, Bukureštu, Beogradu, Sofiji i Zagrebu. Koliko znam, nema drugih developera s aktivnim projektima u tako mnogo gradova diljem regije. Neki od ključnih projekata GTC-a su City Tower u Budimpešti, prvi takav neboder u cijeloj Mađarskoj, zatim Ada Mall u Srbiji, koji će biti najmoderniji u Beogradu, te, naravno, Martix Office Park u Zagrebu, koji će pružati najsuvremeniji uredski prostor u Hrvatskoj. U svojim aktivnostima fokusirani smo na to da budemo vodeći u razvoju maloprodajnih i/ili uredskih prostora u svakom od glavnih gradova u kojima smo prisutni.

Koji su planovi GTC-a za Hrvatsku? Planirate li nove investicije s obzirom na to da je u nekim segmentima, kako tvrde stručnjaci, tržište zasićeno?

- U Hrvatskoj, kao i u drugim zemljama regije, koncentriramo se na glavne gradove. U Zagrebu smo razvili Avenue Mall, koji još posjedujemo i ponosni smo što je dio našeg portfelja. Budući da je tržište maloprodaje u Zagrebu prilično zasićeno, trenutno ne vidimo mnogo prilika u tom sektoru. No, to se može promijeniti u godinama koje dolaze. Kad je riječ o uredskim zgradama, još postoji ograničena kvaliteta i u tome vidimo priliku. U iduće tri do pet godina na tržištu uredskih zgrada u Zagrebu planiramo investirati čak milijardu kuna.

Dio tog investicijskog plana je, pretpostavljam, i projekt Matrix?

- S obzirom na trenutnu situaciju na tržištu, kao vlasnici građevinskog zemljišta na Slavonskoj aveniji zaključili smo da ima smisla graditi poslovni kompleks. Investicija je u skladu sa našom strategijom, koja se temelji na investiranju u uredske zgrade i prodajne prostore u glavnim gradovima regije. Poslovni park Matrix zamišljen je kao dvije zgrade u prvoj fazi, od kojih će svaka imati 10.000 četvornih metara za zakup, sa 544 parkirna mjesta. Ukupna investicija je otprilike 300 milijuna kuna, ali trenutno razmišljamo o značajnom proširenju projekta, tako da bi ulaganje u konačnici premašilo milijardu kuna. Ostvaren u tom obimu, projekt bi nosio laskavu titulu najveće investicije u poslovni prostor u povijesti Hrvatske. Osim što će pozitivno utjecati na ekonomiju, možda je još važnije da ćemo stvoriti moderan uredski prostor koji će postojeće tvrtke privlačiti da se prošire, nove međunarodne igrače da dođu u Hrvatsku, a mlade poduzetnike inspirirati da sa svojim tvrtkama izađu na tržište.

To što razmišljate o gotovo trostrukom povećanju investicije nije mala stvar. Koja je ideja?

- U prvoj fazi sagradit ćemo dvije zgrade, a za kasnije planiramo proširenje s još tri do pet zgrada, čime bismo postali najveći poslovni park u Hrvatskoj, a vjerojatno i u regiji. Do kraja godine počinje gradnja prve zgrade, a otvorenje je predviđeno za početak 2019. Osim zgrada, u fokusu nam je i ugodna okolina s dovoljno prostora za formalne i neformalne sastanke ili kratke pauze u opuštajućem ambijentu. Prizemlje zgrada zamislili smo kao svojevrsnu javnu zonu s raznim korisnim sadržajima kao što su ljekarne, trgovine s namirnicama, kemijske čistionice... Prve dvije zgrade imat će katove površine oko 1600 kvadrata, što znači da relativno velike tvrtke mogu biti smještene na jednoj etaži. Vrlo je malo zgrada koje to mogu ponuditi. S druge strane, moći ćemo ponuditi i urede od 200 četvornih metara za startupe.

Koja je razlika između zgrade Matrix i ostalih?

- Glavni nam je zadatak stvaranje poslovnog prostora koji odgovara potrebama svih koji će ga koristiti. Pritom su nam važni i, primjerice, količina prirodnog svjetla u prostoru, kvaliteta zraka, optimalna radna temperatura, ali i praktična rješenja kao što su parkirna mjesta za bicikle, lokali s dobrom hranom te mjesta gdje će korisnici pronaći nekoliko minuta mira. To nas izdvaja od ostalih.

Osnivač ste i član Upravnog odbora Savjeta za zelenu gradnju. Zbog čega je ona važna?

- Zelena gradnja postaje standard. Hoćeš li graditi ‘zeleno’, više nije pitanje, nego obveza. Za to postoji niz razloga: od onih očitih, poput energetske učinkovitosti i korištenja prirodnih resursa, pa sve do onih dubljih, poput težnje za stvaranjem prostora koji pozitivno utječe na ljude. Kompanije gube velike količine novca zbog bolovanja, ranijih odlazaka s posla i sličnog. Ako stvorimo prostor koji je ugodan za boravak i pozitivno djeluje na zdravlje, taj će problem postati prošlost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 01:48