Poduzetnički duh

Četiri tima iz Tvornice startupa pokreću biznis: 'Naše mobilne aplikacije olakšat će život Zagrepčanima'

    AUTOR:
    • Matija Boltižar

  • OBJAVLJENO:
  • 15.12.2016. u 12:53

Zagreb, 251116.
Startup Factory, Slavonska avenija.
Startup timovi koji su usli u predakceleracijski program Factoryja. Na fotografiji: tim Freewa.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / Hanza Media

Tim Freewa

U Hrvatskoj je aktivno 157.300 poduzetnika, ali u posljednje tri godine sve se manje ljudi odlučuje za pokretanje vlastitog biznisa. Podaci iz Hrvatske gospodarske komore pokazuju da je ove godine osnovana 12.021 tvrtka, što je gotovo 2000 poduzeća manje nego 2013. godine. Iako HGK provodi brojne aktivnosti kako bi potaknuo osnivanje novih tvrtki, svake ih je godine sve manje.

Unatoč lošoj poduzetničkoj klimi, dakle pojavljuju se pojedinci koji su odlučili riskirati i pokrenuti vlastiti posao.

Vollo, Freewa, Run Zagreb i Zagreb City Challenge četiri su tima koja su prošla u program Startup Factory Zagreb, gdje danas uspješno razvijaju vlastite mobilne aplikacije.

Startup Factory pokrenula je Razvojna agencija Zagreb uz podršku Grada Zagreba.

Jedan od uvjeta prijave bio je da su startupi prilagođeni poboljšanju te promicanju Zagreba. Svi timovi svoje će mobilne aplikacije lansirati iduće godine, a zbog velikog interesa Razvojna agencija za 2017. planira provedbu novog kruga ovakvog projekta.

Freewa

Freewa je skraćeni naziv za Free Water Project, koji čine ekološka boca i mobilna aplikacija koja pokazuje gdje je najbliži besplatni izvor pitke vode. Njegovi osnivači - Vedrana Vrabec, Marko Rašić i Mihaela Ivanec - žele pomoću ovih alata promicati korištenje besplatne pitke vode.

- Imamo javne fontane koje turisti masovno koriste. Njima je to atrakcija i doživljaj jer postoji potreba da se popije voda, a aplikacija pokazuje mjesta gdje to mogu učiniti - rekao je Rašić te dodao kako Zagreb ima više od 70 javnih česmi, od kojih je 50-ak popularnih ‘železnih Franceka’, za koje čak ni mnogi stanovnici grada ne znaju. Osmislili su i posebnu ekološku bocu kako bi korisnici imali u što natočiti vodu. Njihov je cilj senzibilizirati javnost na važnost dostupnosti pitke vode, ali i smanjenje količine plastike radi očuvanja okoliša.

Vollo

Vollo je online servis za pretraživanje i usporedbu voznih redova te kupnju prijevoznih karata koji su pokrenuli Marko Jukić, Igor Pravdić i Darko Škulj. Aplikaciju su napravili kako bi olakšali prijevoz turistima, ali i građanima koji na jednome mjestu mogu imati razne kombinacije za putovanje. Naime, servis izlista moguće kombinacije za određeno odredište, a pritom nudi sve relevantne informacije - od cijene, prijevoznika i trajanja vožnje do dodatnih pogodnosti poput Wi-Fi-a, besplatne prtljage ili mogućnosti kupovine e-karte.

Zagreb, 251116.
Startup Factory, Slavonska avenija.
Startup timovi koji su usli u predakceleracijski program Factoryja. Na fotografiji: tim Vollo.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / Hanza Media

Tim Vollo

 

- Bio sam na otoku, tražio sam preko mobitela rasporede autobusa i ništa nije bilo jednostavno, nego sam morao ići sa stranice na stranicu. Kada sam došao do Zagreba, razmišljali smo kako da to olakšamo i došli na ideju da napravimo Vollo - rekao je Jukić. Na ideju su došli prošle zime, a već u svibnju ove godine imali su projekt. Danas besplatna aplikacija ima više od 5000 korisnika.

- Svatko od nas je imao siguran i unosan posao, ali smo odlučili vratiti se u Hrvatsku jer vjerujemo da, ako već želimo nešto poboljšati, onda to možemo započeti i kod nas - rekao je Jukić.

Zagreb City Challenge

Nauči pet hrvatskih riječi, pronađi Antuna Gustava Matoša, poljubi Hrvaticu... samo su neki od mnogih izazova kroz koje turisti mogu upoznati Zagreb. Ove kreativne izazove nudit će aplikacija Zagreb City Challenge, koju je razvila Kata Barišić sa svojim timom u želji da turistima ponudi novi način putovanja.

Zagreb, 251116.
Startup Factory, Slavonska avenija.
Startup timovi koji su usli u predakceleracijski program Factoryja. Na fotografiji: Kata Barisic iz tima Zagreb city challenge.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / Hanza Media

Kata Barišić iz tima Zagreb City Challenge

 

- Cilj je da osoba izađe iz svoje zone komfora te da kroz naše izazove kreira uspomene na određeni grad - rekla je Barišić, a na ideju je došla prateći dosadašnje trendove mladih, poput igrice Pokemon Go. Proširena stvarnost i društvene mreže postali su sastavni dio društva, a ova aplikacija upravo cilja na milenijce, koji traže nešto novo i kreativno.

Run Zagreb

Mobilna aplikacija koja vodi trkače po Zagrebu, označava im trkačke rute, šalje im audioporuke o gradskim znamenitostima, ali i informacije o najbližim restoranima, o mjestima za izlaske, o kupovini suvenira. Sve to nudi aplikacija Run Zagreb, koju su osmislili strastveni trkači Sandra Bortek, Tamara Markotić, Ivan Videk i Hrvoje Horvat. Inače rade vođene trkačke ture, a sada se iz realnog svijeta premještaju u virtualni.

Zagreb, 251116.
Startup Factory, Slavonska avenija.
Startup timovi koji su usli u predakceleracijski program Factoryja. Na fotografiji: Sandra Bortek iz tima Run Zagreb.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / Hanza Media

Sandra Bortek iz tima Run Zagreb

 

- Sve je krenulo kao hobi, a danas smo dio startup zajednice te se maksimalno posvećujemo razvoju aplikacije koja bi svjetlo dana trebala ugledati u travnju iduće godine - kaže Bortek.

ELIPSO

Izdvajamo