Pravilna priprema nekretnine

Evo kako ubrzati prodaju svojeg stana ili kuće!

    AUTOR:
    • Jelena Kovačević

  • OBJAVLJENO:
  • 20.03.2017. u 21:36

Shutterstock

Savjeti za predstavljanje nekretnine potencijalnim kupcima

Pravilna priprema nekretnine pola je obavljenog posla, kaže Jasna Biliškov Barun iz agencije Biliškov nekretnine i pojašnjava koje se sve predradnje očekuju od prodavatelja i zašto.

Već godinu dana prodajete stan i čudite se zašto nitko ne reagira na objavljen oglas iako se navodi prihvatljiva cijena te su priložene fotografije svih prostorija i kratak, vama primamljiv opis?

Ako ste ikada surađivali s licenciranom agencijom za nekretnine, a ona bi vam u slučaju prodaje stana trebala biti "najbolja prijateljica", tada ste sigurno čuli nešto poput "pravilna priprema nekretnine pola je obavljenog posla". Međutim, tu rečenicu niste shvatili ozbiljno? Niste jedini, prodavatelji vrlo često ne razumiju njezin smisao ili jednostavno zanemaruju aktivnosti koje je potrebno poduzeti.

- Priprema nekretnine podrazumijeva širok spektar aktivnosti, od pripreme za fotografiranje i obilazak kupaca pa sve do kompleksnijih aktivnosti poput pripreme arhitektonskih rješenja prenamjene ili pregradnje prostora, pa sve do manjih ili većih renovacija.

Što je potrebno učiniti savjetovat će vas vaš agent za nekretnine nakon obilaska i stručne procjene agencijskog tima stručnjaka - kaže Jasna Biliškov Barun iz agencije Biliškov nekretnine te u četiri koraka savjetuje kako nekretninu predstaviti na najbolji način i ubrzati njezinu prodaju.

Shutterstock
 

1. Čišćenje prije fotografiranja stana

Većina kupaca vizualni su tipovi i prvi kontakt s nekretninom upravo je preko fotografija. Kupac na fotografijama želi vidjeti potencijal prostora i svoj budući život u toj nekretnini. Idealno bi bilo da iselite prije prodaje, ali kako to većina prodavatelja nije u mogućnosti, tada se treba prilagoditi situaciji.

Angažirajte obitelj ili prijatelje koji imaju neiskorišten prostor, garažu ili spremište i iznesite sav višak stvari koje ne koristite svakodnevno. Neuredna nekretnina koja izgleda kao skladište kupcima nije privlačna.

Ostatak stvari prije fotografiranja pospremite u ormare i komode ili, privremeno, u kutije. I naravno, temeljito očistite prostor, posebno kuhinju i kupaonice. Neuredna kuhinja i kupaonice na fotografijama izgledaju još neurednije, pa kupac može steći pogrešan dojam prije nego što odluči pogledati nekretninu.

Ako niste u mogućnosti obaviti navedene pripreme, postoji mogućnost angažiranja vanjskih tvrtki koje će pripremiti vašu nekretninu za fotografiranje i prodaju. Za dodatne informacije i cijene usluge, naravno, upitajte svog agenta.

Shutterstock
 

2. Umjesto bojanja zidova angažirajte arhitekta

Više nije dovoljno prebojiti zidove i očistiti prašinu. Kako bi se poboljšala situacija nekretnine na tržištu, kod stanova velike kvadrature, pogotovo građanskih stanova u centru grada, dobro je angažirati arhitekta koji će napraviti nacrte prenamjene ili pregradnje stana.

Ne preporučuje se ulaziti u velike renovacije jer nikad ne možete znati kakve su želje i potrebe budućeg kupca, ali je dobro unaprijed napraviti moguće varijacije jer će potencijalni kupac puno lakše i jednostavnije uvidjeti potencijal vaše nekretnine i prije će se odlučiti za kupnju.

Drugačija je situacija s nekretninama male kvadrature, gdje, na žalost, nema puno mogućnosti za pregradnju, nego za, eventualno, otvaranje prostora kako bi nekretnina bila prozračnija ili za manje renovacije dijelova nekretnine gdje se već jako vide znakovi dotrajalosti i korištenja, najćešće kuhinje i kupaonice, ali i promjene instalacija jer su to zahvati koji zahtijevaju veće ulaganje vremena i novca. Većinu kupaca manjih stanova i kuća to odbija jer najčešće nemaju vremena, žele se odmah useliti i koristiti nekretninu koju kupe.

Shutterstock
 

3. Kupcu mora biti ugodno kada obilazi nekretninu

Kada kupac dolazi u obilazak, uvijek morate imati u vidu da se vaša nekretnina prodaje kupcu koji ima svoje potrebe i pogled na uporabnu vrijednost te želi pažljivo i u miru razgledavati prostor. Zato je većini kupaca neugodno obilaziti nekretninu u kojoj netko živi.

Vjerujemo kako je lako razumjeti da je ulazak u dom nepoznatih ljudi vrlo osjetljiva stvar i zato se prodavatelj mora prilagoditi situaciji. Iz iskustva možemo reći da potencijalni kupci često ne žele niti završiti obilazak ako se ne osjećaju ugodno pri obilasku, pa se može dogoditi da zapravo idealna nekretnina ne bude prodana iako je potpuno odgovarala potencijalnom kupcu. Stoga nekretninu treba zadržati u stanju u kojem ste ju pripremili za fotografiranje.

Iznesite što više stvari, a ostale spremite u ormare, komode i kuhinjske ormariće. Zadržite prostor čistim i urednim. Prije obilaska pošaljite članove obitelji i kućne ljubimce u šetnju. Iako su kućni ljubimci znak da ste pozitivna osoba, neki se kupci boje pasa ili su alergični na životinjsku dlaku.

I, naravno, pripremite kavu i kolače, unesite miris i okus u vaš prostor. Kada pobudite kupčeve pozitivne emocije, tada sve ide lakše. Slušajte svog agenta i ako prisustvujete obilasku, vrlo je važno povući se i pustiti agenta da govori.

Shutterstock
 

4. O cijeni se obavezno posavjetujte s agentom

Najvažniji dio pripreme je cijena. Na našim prostorima već jako dugo postoji navika da prodavatelj postavi previsoku cijenu nekretnine nadajući se da će prodati skuplje od tržišne cijene, a ako nema odaziva, onda s vremenom spušta cijenu. Takav pristup ima upravo suprotan učinak od željenog. Interes za precijenjenim nekretninama vrlo je slab jer većina kupaca nije vična cjenjkanju ili natezanju oko snižavanja cijene. U takvim situacijama eventualno pogledaju nekretninu, ali nikad ne daju ponudu.

To je problem za agenta jer takvi jalovi obilasci troše dragocjeno vrijeme i resurse, a na kraju nitko nije zadovoljan ishodom. Zato razgovarajte s vašim agentom za nekretnine i tražite stručnu procjenu. Interesantno je da ako odmah izlistate svoju nekretninu po tržišnoj cijeni ili čak nešto nižoj, odmah privlačite veći broj ozbiljnih kupaca pa u konačnici možete birati najbolju ponudu koja može biti i nešto viša od tržišne.

A to je upravo ono što ste željeli postići, zar ne? Važno je psihološki i mentalno odvojiti se od nekretnine i gledati je kao na proizvod koji treba što brže i lakše prodati.

Foto: Shutterstock

Iz drugih medija

Izdvajamo