Kada sjednete u Volkswagen Up! nemate osjećaj da ste se bogzna čega odrekli. Makar je dugačak skromnih 354 cm. Razlog? Prije svega iznenađujuća prostranost, ali i robusna izrada, zaslužna za osvajanje maksimalnih pet EuroNCAP zvjezdica, zbog koje se osjećate kao u barem broj većem automobilu. Dokaz je to da se poslu pristupilo maksimalno ozbiljno, te da je, za razliku od dosadašnjih malaca iz Wolfsburga, u posljednjeg uloženo puno truda.
Lupo, a posebice Fox (koji se nije ni prodavao na hrvatskom tržištu) niti približno nisu uživali takav tretman. Za početak, dovoljno se samo prisjetiti koliko je trajao razvoj - prvi prototip pod imenom Up! vidjeli smo još 2007. na sajmu u Tokiju, a konačnu izvedbu tek lani u Frankfurtu. Njemački su inženjeri tako brusili formu mališana više od pet godina i sad opravdano očekuju dobar prodajni rezultat. Tim više jer će se njegovi klonovi uskoro pojaviti i pod značkama Škode (Citygo) te Seata (Mii), čime će profitirati i cijeli VW koncern.
Up! djeluje sasvim simpatično, makar vas sasvim sigurno neće baciti na koljena razigranim dizajnom. No, najvažnije je ionako bilo pronaći dovoljno mjesta za putnike i prtljagu, a taj je posao odrađen izvrsno. Najbolje tome svjedoči prtljažnik od izdašnih 251 litru, sasvim dovoljan za ukrcaj četiri manje putne torbe i još poneku sitnicu. A mjesta je sasvim dovoljno i za četiri odrasla putnika...
No, usprkos navedenim detaljima, Up! je korak ispred konkurencije. Doduše, cijena mu je za nekoliko tisuća kuna veća (što i nije posve zanemarivo u ovoj klasi), ali to opravdava bogatom opremom (već osnovna izvedba nudi klimu, el. podizače stakala, ABS i daljinsko zaključavanje, a stoji 70.252 kuna), kao i prvoklasnom kvalitetom izrade.
Osim toga, Up! je oko 12 cm duži od Citroëna C1 i njegovih blizanaca, no doima se znatno prostranije. Posebno to vrijedi za stražnja sjedala, gdje se bez problema mogu smjestiti dvije odrasle osobe. No, put do njih nije jednostavan i svima koji ih često koriste vrijedi pričekati skori dolazak izvedbe s peterim vratima...