DIGITALNE NAOČALE ZA 2018.

Apple vrlo ambiciozno krenuo u razvoj nove vrste pametnih naočala

Tim Cook, Apple
 Reuters

Prvo je bio pametni telefon, pa je došao pametni sat, a sada u Appleu rade na pametnim naočalama.

Budući da je informacija još neslužbena, i na razini glasina, nije posve jasno je li riječ o naočalama za virtualnu (VR) ili proširenu stvarnost (AR). Stoga u Appleu projekt koji su počeli istraživati zasad zovu - digitalne naočale i žele da se mogu putem interneta spajati na njihove iPhoneove, izvještavaju strani tech mediji.

Ako je doista riječ o proširenoj stvarnosti, Apple, ustvari, gađa posve novi segment tržišta i, za razliku od postojećih VR naočala koje se uparuju s pametnim telefonima, poput Gear VR-a (Samsung plus Facebook) ili HTC Vivea (HTC plus Valve), vlasnici Appleovih naočala u budućnosti istodobno će moći vidjeti stvarni svijet oko sebe, ali s digitalnim slikama ugrađenim u njega. Kao i sve vezano uz nove Appleove proizvode, projekt digitalnih naočala obavijen je velom tajne. Prema riječima insajdera, zasad se testira oprema vanjskih dobavljača, ali još nije naručena dovoljno velika količina setova koji bi implicirali skoru masovnu proizvodnju. Kao najraniji datum njihova lansiranja, zasad se spominje prvi kvartal 2018. godine.

Priča o digitalnim naočalama zavrtjela se nakon što su podaci o prihodima kompanije i prodaji iPhonea 7 u posljednjem kvartalu bili lošiji od očekivanih. Prodaja Appleovih telefona, slažu se analitičari, izgubila je momentum i definitivno usporava.

Apple je još prije tri godine kupio kompaniju PrimeSense koja razvija AR tehnologiju na bazi Microsoftova Kinecta, uređaja koji putem senzora i kamera hvata pokrete ljudskog tijela. Kinect je već dobro poznata tehnologija koju u Hrvatskoj, primjerice, koristi zagrebačka tvrtka Citus kako bi razvila tehnologiju koja će prepoznavati emocije na ljudskim licima. Apple je širenje na AR tržište nastavio i prošle godine kupnjom softverskih kompanija za AR, Metaio Inc. i Flyby Media.

Nakon što se puno pričalo o eksploziji biznisa s virtualnom stvarnošću, posebno u 2016. godini, prodajni rezultati VR naočala otkrili su kako tržište ipak nije poludjelo za njima u mjeri u kojoj se očekivalo. Upravo bi proširena stvarnost (u kojoj se stvarni svijet i digitalne animacije stapaju u istu sliku) mogla biti korak naprijed za cijelu industriju jer se time poništavaju osjećaj zatvorenosti u umjetni svijet te problemi s vrtoglavicom i osjećajem mučnine koji još nisu do kraja riješeni. Najveći problem u razvoju AR naočala Appleu, kao i mnogim drugim kompanijama koje ih razvijaju, jest kako staviti svu tu tehnologiju i bateriju u okvir naočala koji bi dizajnerski bio prihvatljiv za nošenje.

Zbog problema s baterijom, primjerice, propale su naočale Google Glass.

- Morat ćemo se još strpjeti za proširenu strvarnost jer tehnološke prepreke i dalje velike. Ali, kad se to dogodi, dogodit će se na masovnoj skali i pitat ćemo se kako smo uopće živjeli bez AR tehnologije - rekao je Appleov CEO Tim Cook u listopadu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. svibanj 2024 12:58