POSLOVNA KOMUNIKACIJA

Dužnik: Časna riječ, platit ću ratu kredita! Banka: Puno hvala!

Sve više građana kasni s podmirivanjem kreditnih obveza, pa banke pribjegavaju novim modelima opominjanja
 Dragan Matić/CROPIX

ZAGREB - Zbog sve češćeg kašnjenja građana s otplatom kredita, banke svoje klijente o njihovim obvezama počinju obavještavati čak i SMS porukama.

Pokazuju to primjeri dvoje naših čitatelja koji, zato što nisu na vrijeme primili plaću, nisu bili u stanju na vrijeme platiti ratu kredita. Zbog toga su ih nazvali iz banke i s njima “dogovorili” novi rok za plaćanje kreditnih obveza. Kako bi “potvrdili” dogovor, iz banke - u oba slučaja radi se o Raiffeisen banci - naknadno su poslali i SMS poruku.

- Imam kredit za adaptaciju stana, a mjesečna mi rata iznosi oko 700 kuna mjesečno. Kako mi to nije jedini kredit, a plaća mi kasni, trenutačno sam u maksimalnom minusu.

Život u minusu

Prošlog me mjeseca nazvao čovjek iz banke i podsjetio na to da kasnim s plaćanjem kredita, na što sam mu odgovorila da znam, ali da još nisam primila plaću. On mi je vrlo ljubazno rekao kako mi samo javlja da mi je banka poslala opomenu, koja me košta 20 kuna, i da kredit moram podmiriti do 28. travnja, što sam i učinila - kaže Marija (podaci poznati redakciji).

No, priči tu nije kraj jer je našu čitateljicu isti djelatnik nazvao i ovoga mjeseca, ponovno je podsjetivši na to da nije na vrijeme platila ratu kredita.

- Platit ću čim dobijem plaću - kažem. On me na to pita: Hoće li to biti do 28. svibnja? Nadam se da hoće, odgovaram mu. Sljedećeg jutra stiže mi SMS poruka u kojoj me podsjećaju da mi rok za plaćanje rate istječe 28. svibnja - nastavlja Marija.

- Nedavno su me zvali iz banke i rekli da do 18. u mjesecu moram platiti ratu kredita. Rekao sam im da još nisam dobio plaću i da vjerujem da ću je platiti do 29. Sljedećeg dana su mi poslali SMS, u kojem mi zahvaljuju na dogovoru i podsjećaju da do 29. moram podmiriti ratu kredita - priča Ivica (podaci poznati redakciji), dodavši kako mu nikakvu pisanu opomenu nisu poslali.

- Radi se o samo jednoj rati gotovinskog nenamjenskog kredita. Ne smeta me što me podsjećaju da kasnim, ali nisam još čuo se nekog tako obavještava - žali se Ivica.

Brza upozorenja

U Raiffeisen banci jučer nam nisu mogli komentirati spomenute slučajeve, pa smo ostali uskraćeni i za informaciju tko snosi troškove ovakvog - za naše prilike ipak inovativnog - načina obavještavanja klijenata. No, u PBZ-u kažu da i oni svoje klijente obavještavaju o nepodmirenim dugovanjima putem SMS-a.

- Radi se o općenitoj SMS poruci, bez navođenja pojedinosti, koja se generira izravno iz sustava i šalje samo onima koji su prilikom ugovaranja kredita ostavili broj mobitela. SMS poruka je besplatna - kažu u PBZ-u.

Bruxelles protiv velikih naknada

Iako u bankama tvrde da SMS upozorenja ne naplaćuju, teško je vjerovati da klijenti u stvarnosti ne snose i taj trošak. On se, naime, financira iz raznih naknada koje klijenti plaćaju bankama.

- Naknada za slanje opomene po kreditu i slične usluge utvrđene su odlukom o visini naknada usluge banke. Klijent svojim potpisom ugovora o kreditu prihvaća platiti i sve naknade i troškove - kažu u Hrvatskoj udruzi banaka (HUB).

Sustav bankarskih naknada nedavno se našao na udaru Europske komisije, koja je upozorila da bankari “masno” zarađuju na tome. Naknade znatno variraju od jedne do druge članice EU.

Klijenti banke dobit će osjećaj važnosti

Branch Experience, sasvim novi doživljaj klijenta pri ulasku u banku, na Zapadu se počeo primjenjivati prije deset godina, no u Hrvatskoj i regiji tek je u povojima.

Poslovnicu budućnosti, kako se popularno naziva, u Umagu su na petom po redu regionalnom skupu o bankarstvu i informacijskim tehnologijama predstavili vodeći ljudi organizacije Asseco za jugoistočnu Europu.

- Nova je to filozofija poslovanja u bankama, a ne samo primjena novih tehnologija. Na jednom mjestu integracijom svih alata za rad s klijentima omogućava se brže, efikasnije i što je važno jeftinije poslovanje. Pritom se svaki klijent osjeća kao najvažnija osoba jer mu se službenik može potpuno posvetiti - pojasnio je rad u poslovnici budućnosti Miodrag Mirčetić, član Upravnog odbora Asseca za jugoistočnu Europu.

RFID sustavom putem magnetskih valova samim ulaskom u banku klijent se identificira i banka ga prepoznaje. Također, istim sustavom svaki bankarski službenik odmah može provjeriti što je klijentu potrebno, što mu može ponuditi i potpuno mu se posvetiti, a što klasičnim radom nije moguće.

- Implementacijom pilot-projekta poslovnice budućnosti olakšali smo način rada našim službenicima, a pružanje usluga, savjeta i odgovora našim klijentima puno su jasniji i precizniji. Troši se manje vremena i cijena rada je puno niža od dosadašnje - kaže Dino Redžepagić, direktor mreže Nove Ljubljanske banke Crne Gore.

Kako je objasnio Mirčetić, interes za implementaciju projekta prilično je velik i u drugim zemljama okruženja. Tako će uskoro na taj način poslovati dvije banke u Srbiji i Sloveniji, a zanimanje pokazuju i banke u Hrvatskoj. ( Silvana Fable)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. svibanj 2024 06:16