Među najvećih osam u Europi

SJAJNI REZULTATI ZADARSKE TVRTKE Cromarisu prodaja brancina u Italiji skočila čak 24 posto

Pogon Cromarisa
 Bruno Konjević / HANZA MEDIA

Poslovno izvješće u kojem se iščitava kako Cromaris u prvoj polovici 2017. opet bilježi rast svih pokazatelja poslovanja čitamo svake godine. Tako nam ni ove porast nije bio veliko iznenađenje dok nismo pročitali rezultate za njihovo najveće ciljano tržište. U Italiji, kao najvećem i najznačajnijem tržištu gdje je Cromaris i najveći oglašivač u industriji svježe ribe, u lipnju je ostvaren rast od čak 24 posto!

Tim je podacima, dakako, izuzetno zadovoljan i Goran Markulin, direktor Cromarisa koji tvrtku vodi od njezina osnutka 2009. godine. Sjedište joj je u Zadru, a posluje u sastavu Adris grupe.

S Markulinom smo analizirali nove poslovne rezultate u kojima je u prvih šest mjeseci prosječno zabilježen rast od 13 posto u odnosu na isto razdoblje lani. On kaže kako je fokus daljnjeg rasta Cromarisa na izvoznim tržištima koja u prvih šest mjeseci 2017. čine 77 posto ostvarene količinske prodaje.

Potencijal rasta

Proizvodni portfelj čine svježa riba, prvenstveno orada i brancin, ali uz rastući segment kornatske hame. Potrošačima se nude prerađevine, očišćena riba i fileti te delikatesni program - marinirana i dimljena riba.

Direktor Markulin kaže nam kako trendovi pokazuju da se rastuća globalna potražnja za ribom zadovoljava gotovo isključivo proizvodnjom iz uzgoja jer ribolov stagnira.

Tržište orada i brancina jedno je od najbrže rastućih tržišnih segmenata u Europi. U posljednjih petnaestak godina prosječno godišnje raste više od pet posto. Najveće europsko tržište orada i brancina je talijansko, na kojem Cromaris ima veliku konkurentsku prednost i daljnji potencijal rasta, kaže direktor.

Cromaris više od 79 posto prihoda od prodaje ostvaruje na inozemnim tržištima i trenutačno je među osam najvećih proizvođača orade i brancina u Europi.

Prirodna metoda

Uz talijansko kao najvažnije, prisutan je i na tržištima Slovenije, Poljske, Austrije, Njemačke, Francuske, Švicarske te još desetak zemalja. Cromarisova konkurentska prednost, uz kvalitetu proizvoda osiguranu prirodnom metodom uzgoja u strogo kontroliranim uvjetima svih faza proizvodnje, jest vrhunska svježina proizvoda. Zbog blizine navedenih tržišta i organizacije logističkog sustava, proizvodi Cromarisa unutar 24 sata stižu na talijansko, slovensko i hrvatsko, a 48 sati od izlova na ostala ključna tržišta.

Stroge kontrole

U Cromarisu ističu kako je u prošloj poslovnoj godini ostvaren rast količina i cijena koje prati i snažan rast prihoda i neto dobiti. Ostvarena je prodaja od 6889 tona, što u usporedbi s prethodnom godinom predstavlja rast od pet posto.

Poslovni prihodi iznosili su 362 milijuna kuna ili šest posto više od ostvarenja u 2015. godini. Cromaris je u 2016. godini ostvario neto dobit od 13,1 milijun kuna, što je dvostruko više u usporedbi sa 6,5 milijuna kuna ostvarenih u 2015. godini.

O kvaliteti proizvoda svjedoče brojni certifikati, ali i svakodnevne provjere kroz sustav strogih kontrola procesa i proizvoda. Cromaris dio uzgoja temelji i na ekološkoj organskoj proizvodnji koja je sve veći trend u svijetu. Upravo ovih dana dobili su priznanje “Izvorno hrvatsko” koje dodjeljuje Hrvatska gospodarska komora.

- Cromaris ima Odjel istraživanja i razvoja od petnaestak zaposlenih, koji stalno radi na inovacijama i unapređenju naših proizvoda. Nedavno smo razvili nove jedinstvene recepture hrane koje će utjecati na povećan udjel omega-3 masnih kiselina u našim proizvodima za naše potrošače. Naši stručnjaci stalno razvijaju nove projekte, poput novih uzgojnih vrsta i novih prerađenih proizvoda - zaključuje Goran Markulin, prvi čovjek Cromarisa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. svibanj 2024 03:42