NOVA RUNDA DRŽAVNIH POTICAJA

DRŽAVA ČASTI: novih 17 milijuna kuna za ekovozila iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost

Novac se i dalje ne dijeli za ništa veće i skuplje od kompaktne klase, no sad se potiču i SUV modeli te monovolumeni. Iznos poticaja kreće se od 5000 kuna za električne bicikle do 80.000 kuna, za koliko se može umanjiti cijena električnih auta. Prijave se primaju od 3. travnja u 9 ujutro
 Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Priprema, pozor, kreni... Nova runda državnih poticaja za kupnju ekovozila je pred vratima i tko god želi do državne subvencije treba čekati u niskom startu. Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost već će 3. travnja u 9 sati ujutro krenuti zaprimati zahtjeve u sklopu programa Vozimo ekonomično. “S obzirom na veliki interes i dobre financijske rezultate Fonda, dostupan budžet smo povećali s prošlogodišnjih 12 na 17 milijuna kuna”, potvrdio je Dubravko Ponoš, direktor Fonda.

U 2019. će pritom vrijediti slična pravila kao i prošle godine. Znači, automobile pogonjene isključivo elektromotorom država će ponovno subvencionirati sa 80.000 kuna, no uz jednu bitnu novost.

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Ove godine neće se poticati samo kupnja električnih automobila A (mini), B (gradski) i C (kompakti) nego i SUV modela te monovolumena spomenutih kategorija. Samim tim, u krug modela na koje se mogu ostvariti poticaji sada, primjerice, ulazi atraktivna Hyundai Kona EV čija cijena se pomoću državne subvencije može umanjiti sa 248.000 na 168.999 kuna. Isto tako, za 80.000 kuna sad će se moći umanjiti cijena putničke izvedba električnog Renault Kangooa s pet sjedala i deklariranim dosegom od 270 kilometara koji se u salonu nudi za 225.125 kuna. To će sigurno proširiti krug ljudi željnih vožnje na struju, iako treba reći i da ponuda već lani poticanih modela uopće nije bila siromašna. Mnogi će tako ponovno uvidjeti kako uz državne poticaje zanimljivom postaje kupnja električnog Volkswagena Up!, kome poticaji smanjuju cijenu sa 204.743 na 124.743 kn, a dohvatljiviji postaje i Renault Zoe, svojevrsni Clio na struju, čija cijena pada s tržišnih 256.400 na džepu kudikamo prihvatljivijih 176.400 kuna.

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Pritom treba istaknuti da je ponovno predviđeno priznavanje najviše 40 posto opravdanog troška (riječ je o prodajnoj cijeni automobila) pa će se, primjerice, cijena električnog Smarta ForTwo vrijednog 176.375 kuna moći umanjiti za najviše 70.550 kuna. Odnosno, u garažu će ga se moći spremiti za 105.825 kn…
Uz potpuno električne automobile ponovno će se poticati i kupnja plug-in hibrida. Njima se kao i lani cijena može umanjiti do 40.000 kuna, uz uvjet da im je emisija CO2 manja od 50 g/km. Tu se crta povukla sa željom da se na fin način eliminira luksuzne izvedbe te da se uz ekološki djelomično poštuje i “socijalni kriterij”. Tome u prilog još više ide odredba da će se poticati kupnja ekoloških vozila niže, gradske i kompaktne klase, što eliminira dio ekološki prihvatljivih, ali ipak skupljih izvedbi.

Kako god bilo, sva je prilika da će veći utjecaj na potrošnju predviđenih 17 milijuna kuna imati odluka da se ponovno potiče i kupnja skutera, motocikala i četverocikala na struju. Svima njima cijena se pomoću državne subvencije može umanjiti za solidnih 20.000 kuna, a da je takva ponuda privlačna kupcima svjedoči i što su građani u 2018. na električne skutere potrošili 520.000 od 12 milijuna kuna poticaja. Još veća potražnja bila je za električnim biciklima, koji se ponovno potiču sa 5000 kn. Građani su lani uz poticaje kupili 224 električna bicikla, na što su potrošili 935.000 kuna ili 8 posto dostupnog novca.

Greyp

Kako će zainteresirani trebati brzo reagirati, dobro je znati kakva pravila vrijede prilikom predaje zahtjeva – u Fond treba fizički dostaviti ispunjeni i vlastoručno potpisati prijavni obrazac koji se može preuzeti s internetske stanice (www.fzoeu.hr), CD, DVD ili USB s ispunjenim obrascem u Excelu, presliku osobne iskaznice (moguće je iskoristiti poticaje pri kupnji samo jednog vozila), tehničke karakteristike vozila iz ponude i samu ponudu dobivenu u prodajnom salonu. Zahtjev za sufinanciranje i sva obavezna dokumentacija dostavlja se isključivo preporučenom poštom uz naznaku “Zahtjev na javni poziv za vozila – građani-2019.” ili osobno putem pisarnice Fonda u zatvorenoj omotnici s imenom i prezimenom te adresom podnositelja zahtjeva. Pritom treba znati da zaprimanje počinje 3. travnja u 9 sati i da zahtjevi koji dođu prije tog roka neće biti razmatrani. Dobra je vijest da će kupci imati više vremena za nabavu vozila. Nakon što se novac predviđen za poticaje rezervira predajom predračuna, za samu kupnju i potpisivanje ugovora (kupac se mora obvezati da će imati automobil u vlasništvu barem godinu dana) nudi se punih 12 mjeseci.

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Znači, dvostruko dulje nego lani. Pritom rezervacija glasi na čovjeka pa se prijavitelj može predomisliti i poticaj u konačnici iskoristiti za kupnju bilo kojeg vozila unutar kategorije za koju se prijavio. S predračunom za električni Smart FortTwo ili ForFour u konačnici se poticaji može iskoristiti i za kupnju električnog Volkswagena Up!. I obrnuto...

U krajnjem slučaju, treba znati i da prepreku za korištenje poticaja ne predstavlja što određeni model nije dostupan na domaćem tržištu. Predviđena eko vozila mogu se kupiti bilo gdje u EU, važno je samo da su nova. Jedino što tada treba imati veću količinu gotovine, jer je izvan granica Hrvatske teško ugovoriti kredit ili financijski leasing, dva preostala načina plaćanja predviđena Javnim pozivom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 04:59